Anna
16-09-2012 om 12:13
Leren jackje (12 jaar)
Mijn dochter (brugklasser) wil opeens zo'n leren jackje die tegenwoordig zo populair zijn. Natuurlijk niet geschikt als winterjas (moeten we nog kopen).
Nog geen kleedgeld, dus wij betalen alles nog.
Ze wil het heel graag en wil wel 20 euro bijleggen (ze zag er een voor 60).
Maar ja, 2 jassen kopen terwijl 1 zou volstaan?
En hoevaak kan ze zo'n leren jack nou dragen in de herfstachtige periode met veel regen (en ca 30 min fietsen naar school)?
Iemand ervaring, ideeën, tips?

zeppie
16-09-2012 om 13:04
Niks mis mee
Geen ervaring met leren jackies voor twaalf jarigen maar zelf woon ik in mijn leren jack. Ideaal als tussenjas, als het nog te warm is voor je winterjas maar te fris voor geen jas. En dat soort weer heb je mi vaak in Nederland. Dus ik zou het een keertje proberen en het samen met haar kopen, als het financieel kan.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

sus-anne
16-09-2012 om 13:26
Ja en nee
het is natuurlijk hartstikke leuk zo,n hip jasje.
Maar ze zal het zeker niet veel dragen,zodra het kouder wordt( en dat kan over een week al zijn,vooral s,morgens op weg naar school) heeft ze haar winterjas al nodig.
en straks in het voorjaar is het jasje al weer te klein.
dus: heb je het geld er voor ,verwen haar dan met zo,n leuk jasje.Maar als je echt wilt dat ze er wat aan heeft en het ook afdraagt,zou ik zeggen doe maar niet.
nog een tip,kijk eens op de markt daar hangen deze jasjes al voor 25 euro ( is dan geen echt leer natuurlijk)

Annet
16-09-2012 om 14:46
Regenjas eroverheen
Mijn oudste heeft vaak een dik vest aan ipv een jas. Als er kans op regen is, neemt ze een regenjack mee in. Die gaat aan als het inderdaad gaat regenen of soms als het toch kouder is dan gedacht.

Fiorucci
16-09-2012 om 15:36
Ik merk dat mijn dochter van 12, in tegenstelling tot mijn jongens, toch wat meer behoefte heeft aan meer verschillende kleding, en dat ene jasje staat natuurlijk voor geen meter bij die broek..) Meestal lukt het wel om iets betaalbars te vinden inderdaad. En zo'n jack komt in de lente ook weer van pas. Los daarvan zijn de winters hier vaak erg mild.

Ginny Twijfelvuur
16-09-2012 om 16:02
Ach ja
Als je het kunt missen, waarom niet doen dan? Dit soort jasjes zijn nogal hot op dit moment. En ik moet zeggen: mijn dochter heeft een groene en een paar groene laarsjes en ziet er erg hip in uit.
Ik kan daar wel plezier van hebben. Jij niet?

Ginny Twijfelvuur
16-09-2012 om 16:04
Wat ik eigenlijk wil zeggen:
Moet je altijd maar precies doen wat nodig is? Af en toe iets extra's geven kan toch best wel, of niet?
Mits het niet ten koste van je dagelijks brood gaat tenminste..

neteret mut
16-09-2012 om 17:00
Dochters hier
hebben vorig jaar in de opruiming er elk 1 gevonden/gekregen. Gebruiken het vaak. Persoonlijk heb ik graag een winterjas die echt heel goed winddicht is. Heb jarenlang een waxcoat ( zonder de losse gewatteerde voering) gebruikt, ook als het zwaar vroor, was warmer dan "echte" winterjassen. Jammer dat die af is ( scheuren en kapotte naden). Ik denk dat het net zo werkt met een leren jas.

Ginny Twijfelvuur
16-09-2012 om 18:49
En trouwens
Ik heb 3 van die dingen, in diverse kleuren. En ik draag ze eigenlijk vooral als net jasje. Dus vooral binnen. En in de winter dus onder mijn winterjas.

wil40
16-09-2012 om 20:09
Ik vind ze heerlijk
Door het materiaal word je niet nat, of het moet werkelijk hozen. En als het kouder wordt kan ik hem nog heel lang dragen met een dikke gebreide sjaal en een vestje eronder.Als het echt erg vriest is hij te koud en trek ik mijn winterjas aan.In het voorjaar komt hij dan weer te voorschijn.
De mode jasjes van nu, pvc achtig materiaal is wat minder warm als een echt leren jasje. Maar ach, wie mooi wil zijn.....

Sawo
17-09-2012 om 10:54
Ook onder winterjas
Hoi Anna
Mijn dochter draagt ze ook ipv van vest dus gewoon onder winterjas.

Nien
17-09-2012 om 21:41
Leuk en handig
Geen dochter, maar vorig jaar voor zoontje een leren jasje gekocht. Hij draagt het heel veel. Inderdaad niet in de winter, maar voorjaar en najaar.

Shonagh
18-09-2012 om 11:43
Fiorucci
Wat een leuk jasje ! Hoop dat er eind november nog wat te koop zijn ( als ik met dochter kom, precies haar smaak !)

Fiorucci
18-09-2012 om 12:50
Shonagh
Ik vrees van niet, meestal gaan ze erg hard! Kun je iemand in NL er een laten halen misschien? Of bestellen op hema.nl?

Shonagh
18-09-2012 om 13:14
Fiorucci
Ja daar heb ik al aan gedacht, maar zo'n strak jasje moet je toch wel even aanpassen, twijfel tussen M en L.
Probleem is altijd het ruilen/ terugsturen binnen 8 dagen in Nederland (dat is hier minimaaal 28 dagen), dus op tijd 1 terugsturen gaat niet.
Maar als het zo in de mode is, hangt er misschien nog wel eentje in een andere winkel, maar leuk prijsje :o) Of misschien toch hier even wat beter rondkijken.

Anna
18-09-2012 om 22:16
Bedankt en ginny t
Bedankt voor tips, goed de positieve reacties te lezen. Maar winterjas zal toch nodig zijn, dus het blijft extra.
Ginny Twijfelvuur, je schrijft: Moet je altijd maar precies doen wat nodig is? Af en toe iets extra\'s geven kan toch best wel, of niet?
Mits het niet ten koste van je dagelijks brood gaat tenminste..
Wat het eerste betreft: ja, zeker. Ik heb er juist recent nogal verwend met allemaal kleren die ze graag wilde hebben, ook een wat duurdere broek en andere duurdere dingen. Wel leuk hoor, en ze was/is er superblij mee. Dus daar geniet ik ook erg van.
Wil haar alleen wel leren dat ze niet alles kan krijgen wat ze wil, keuzes moet maken of leren sparen. We eten er geen boterham minder om, maar juist daarom moet ze maat leren houden en zich beseffen dat het toch geld kost (later zal ze het zelf moeten betalen). Als het erom ging wat wij ons kunnen veroorloven zou ze nooit maat leren houden (niet steenrijk, maar ver boven modaal).
Maar het leren jasje zal er wel komen . Met een eigen bijdrage van haar en evt. wat extra klusjes in huis
. Dat heeft ze er ook wel voor over.

Ginny Twijfelvuur
18-09-2012 om 23:30
Ja nou precies
Ze draagt er zelf ook aan bij. Als je het hebt over keuzes maken etc. dan is dit wel een heel mooie les. In mijn ogen dan.
Ik snap overigens best dat je ergens een grens moet trekken.