Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Leuke puberuitspraken

Zijn ze er nog? De leuke uitspraken van ons uit de kluiten gegroeide grut?
Ik had er laatst eentje van dochter (15). Tot voor kort had ze vrij veel last van puistjes en ze was dan ook erg blij te merken dat haar gezicht langzaam maar zeker gaaf werd... Tot ik haar enige dagen geleden peinzend voor de spiegel trof. Op mijn vraag wat er loos was, antwoordde ze weemoedig: "ach mam, ik mis mijn puistjes zo. Al die leuke vlekjes en bobbeltjes".
Misschien ligt het aan mij, maar het lijken mij niet de meest dramatische dingen van het ouder worden
n@nny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nieuwe laarzen

Ik had nieuwe laarzen gekocht, niet zo hoog, lekker gevoerd, ik was er blij mee, eindelijk geen koude voeten meer.

Zoon van 13 komt thuis, ziet mijn laarzen en zegt: nou ik hoop niet dat je dààr meer dan 10 euro aan uitgegeven hebt!

brigitte

brigitte

08-11-2010 om 09:08

Lachen

Ik zie het voor me trots op de laarzen en dan zoon die binnen komt met zo'n gezicht van , is mijn moeder nu echt gek aan het worden om met zulke laarzen te gaan lopen

Puber

Ik quasi mopperend op die 'pubers' in huis, zoon (14) reagerend: "Tja het meest last heb je natuurlijk van broertje (13), die is beginnend puber, ik ben al gevorderd."

Tirza G.

Tirza G.

08-11-2010 om 12:59

Koek

Zoon zit zuchtend en steunend zijn schoenen aan te wrikken om naar zijn avondbaantje te gaan. Hier te breed en daar te kort, mopperdemopper, hij heeft er echt geen zin in. Ineens springt hij overeind en stapt opgewekt fluitend naar zijn jas. Er is hem iets ingevallen, blijkbaar. Dus ik vraag wat er gebeurt en hij zegt (helemaal blij): misschien krijg ik weer wel een gevulde koek! Blijkt dat ze dat de avond er voor ook gehad hebben toen de zaak al gesloten was, omdat ze zo goed hun best deden. En hij stapt fluitend op de fiets.
Een gevulde koek. Meer is er niet voor nodig om een kind blij te maken Ik vond het zo schattig

Tirza

emma43

emma43

08-11-2010 om 13:53

Bij de huisarts

Mijn dochter en ik gaan samen naar de huisarts voor dezelfde klacht.Nadat ik mijn verhaal verteld heb,is mijn dochter aan de beurt en de dokter zegt,oh,jij hebt precies hetzelfde als je moeder ,waarop dochter met een grote zucht van opluchting zegt:gelukkig heb ik ook nog dingen van mijn vader!!!!Zegt de huisarts lachend,Ja de goede dingen heb je van je vader.Waarop dochter heel blij met Ja antwoord.De huisarts vond het erg grappig!!!!!

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2010 om 14:51

Haha cobi

Meesterlijk, ik zou 'm haast kopieren voor mijn brugger, komt vast nog eens van pas!)

Puberdochter

Puberdochter is blijven slapen bij buurmeisje. Afgesproken hebben we dat ze rond het middaguur thuis zou zijn omdat ze haar kamer nog moet opruimen en wat andere klussen doen (waar ze natuurlijk niet om staat te trappelen). Oke rond het middaguur is discutabel...maar het leek me ook onnodig om een exacte tijd af te spreken...dat wat ze moet doen is in een uurtje te doen.
Rond 14.00 nog geen puber.
Man is bladeren aan het vegen en jongste puber helpt hem met verve. Ik bel puber.
Hallo schat...zou je niet....? Ik hoor het al...puber is niet écjt uitgeslapen. "Ja hallo..ik zit net aan het ontbijt!"( om 14.00 uur? Hier moeten ze er toch echt eerder van mij uit..maar oke ander huis, andere regels..) Afijn ze heeft het zo op en dan komt ze heus wel.
Oke. Man veegt nog steeds. En jongste puber heeft het ondertussen al opgegeven.
Grote puber komt thuis.
Sjouw,sjouw..straalt uit: ik heb een zeer zware nacht gehad.
Man roept verheugt: " Hoi, kom je zo ook even hier helpen?"
Maar krijgt het deksel op de neus met: " Hallo lief kind, fijn dat je weer thuis bent...was de filmnacht leuk? Heb je veel plezier gehad? Ja en bedankt dat je het vraagt hoor pap..."
En puber loopt enigzins beledigd naar binnen.
Man blijft verbrouwereerd achter...zei ik nou iets verkeerds zie ik 'm denken.
groeten albana

Vera*

Vera*

09-11-2010 om 09:23

Kamp

Zoon 'moet' van ons komende zomer op kamp, in Engeland tussen de Engels pubers. Zijn kennis van het Engels is prima maar heeft wat faalangst v.w.b. het spreken.
Op school zegt hij dat het MOET van zijn ouders en hier thuis laat hij wat meer van zichzelf zien. Hij heeft zin in quadrijden, schermen en boogschieten o.a.. Als hij dat gezegd heeft zegt ie dat hij toch moet van ons.
Als puber moet je ten slotte vooral iets niet heel leuk vinden maar gewoon je ouders de schuld geven.

Klara

Klara

09-11-2010 om 14:54

Eten

Dochter zit aan tafel, kijkt in de pannen en zegt: "Ik had zo'n zin in lekker eten en dan zet je me DIT voor" Volgende keer zelf koken?
Dag later eten we spaghetti, dochter kijkt wederom in de pannen en geeft een groot compliment: "Niet om het een of ander, hoor, maar ik vind die saus altijd zo op kots lijken. Maar het is best wel lekker"

Anno

Anno

11-11-2010 om 21:38

Reacties

De vereniging heeft het gelukkig goed opgepakt±
De jongen is tweee wedstrijden geschorst.
Ook zijn ouders hebben goed gereageerd.
Ik denk dat hij zijn lesje wel heeft geleerd.

Over de politie ben ik niet positief.
Zonder dat zij wisten hoe de vereniging reageerde, hebben zij het geheel al afgedaan als ballorigheid.

Ik denk dat als ik morgen op straat bij een politieagente haar broek naar beneden trek, ik met zwaaiende sirenes en handboeien om wordt afgevoerd en vervolgens een tijdje vast gezet wordt.
Alsof het voor zo´n agente erger is dan voor een meisje.

Anno

Anno

11-11-2010 om 21:39

Sorry

Sorry, mijn reactie hoort bij het andere draadje.

kaatje66

kaatje66

12-11-2010 om 17:38

Wat een talent cobi

HIj is zo geweldig dat gedicht van je zoon. Puberdochter (13)heeft hem ook gelezen en maar meteen geknipt en geplakt in WORD.(voor het geval dat...) Want hij is of echt geweldig, zegt mijn dochter. Ik weet nu niet of ze het gedicht bedoelt of jouw zoon!!!!

Bellefleur

Bellefleur

16-11-2010 om 09:05

Relax woman!

Ik krijg van mijn zoon een korte cursus msn-en. Hij geeft me de tip dat bij msn spelfouten niet erg zijn. Ik zeg hem dat me dat niet vast niet lukt: typen met spelfouten. Waarop hij verzucht 'mama, laat je nou es gáán'

Zoenen

Puberzoon zegt tegen puber broertje: Hoe heet dat meisje waar je mee zoende op de teenage party?
jongste puber(14): Weet ik veel ze vroeg of ze met me mcht zoenen en ik zei oke!
Ik als moeder sta even met mijn oren te klapperen en vraag heb je nu verkering met haar?
"Neeuuh" zegt jongste met een diepe zucht
"waarom niet "durf ik ook nog te vragen.
"NOu maaaam"zegt de oudste "weet je wel wat een hoop energie dat kost een vriendin tevreden houden"
"Ja "zegt de jongste " ik hoef dat allemaal nog niet een beetje zoenen oke maar verkering neeeee"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.