Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Llotet de mar

Mijn dochter wil komende zomer met vriendinnen naar Lloret de mar. Op zich durf ik het wel aan,  ze gaat met een wat grotere groep.  Zij is zelf de jongste,  ze is dan nog 16, de rest 17. Ik wil graag dat ze vooraf goede afspraken maken over geld,  drank, samen uit samen thuis,  Wat zijn nog meer zaken om aan te denken? 


Ik vind een meisje van 16 best wel jong om naar Lloret te gaan. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je dochter is maar het is daar 1 groot zuipfestijn. Feesten en nog eens feesten. Je kunt wel bepaalde afspraken maken van te voren maar als er drank inhet spel is komt er vaak van die afspraken helemaal niks. 

Egel. schreef op 11-10-2023 om 23:11:

[..]

eh.... geslachtsziektes? Daardoor onvruchtbaar worden of Aids?

Ik zou die condooms wel serieus nemen op een feesteiland vol hitsige jongeren..!!

Lloret de mar is geen eiland

Is het daar nog wel zo’n party-oord? Ik had begrepen dat ze er vrij klaar mee waren met de zuipende en feestende jongeren en dat Lloret zich juist meer ging richten op jonge gezinnen enz. Iedereen gaat toch naar Sunny beach tegenwoordig? 

Maar goed, ik zou inderdaad ook de seksuele voorlichting zeker meenemen. Altijd condooms gebruiken ja. Verder, wegblijven bij vechtpartijen. Niet proberen te gaan sussen of wat dan ook, niet mee bemoeien. Je wil niet in de problemen komen met de politie daar Gaan ze met een reisorganisatie? Dan is er sowieso ook iemand die ze altijd kunnen bereiken. De belangrijkste dingen zijn wel genoemd denk ik. Al vind ik 16 wel echt jong voor zo’n vakantie. De leeftijd om alcohol te drinken is ook daar 18, net zoals hier. Welke afspraken over drank ga je dan maken? Is toch gewoon geen alcohol?


Kimdekim

Kimdekim

12-10-2023 om 07:14 Topicstarter

wil40 schreef op 12-10-2023 om 00:12:

De meisjes zijn volgend jaar zomer 16/17 jaar. Kunnen ze een accommodatie boeken zonder dat er een meerderjarige bij is?

Ja dat is volgens mij geen probleem een hoop jongeren gaan op die leeftijd ook op examenreis. 

Kimdekim

Kimdekim

12-10-2023 om 07:15 Topicstarter

watertoren schreef op 12-10-2023 om 01:54:

Ik vind een meisje van 16 best wel jong om naar Lloret te gaan. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je dochter is maar het is daar 1 groot zuipfestijn. Feesten en nog eens feesten. Je kunt wel bepaalde afspraken maken van te voren maar als er drank inhet spel is komt er vaak van die afspraken helemaal niks.

Er zal heus gedronken worden, maar ik ben sowieso niet streng met drank.  Dus het is niet zo dat ze daar voor de eerste keer gaat drinken. Ze kent de effecten van alcohol. 

Kimdekim

Kimdekim

12-10-2023 om 07:16 Topicstarter

BlairW schreef op 12-10-2023 om 07:10:

[..]

Lloret de mar is geen eiland

Is het daar nog wel zo’n party-oord? Ik had begrepen dat ze er vrij klaar mee waren met de zuipende en feestende jongeren en dat Lloret zich juist meer ging richten op jonge gezinnen enz. Iedereen gaat toch naar Sunny beach tegenwoordig?

Maar goed, ik zou inderdaad ook de seksuele voorlichting zeker meenemen. Altijd condooms gebruiken ja. Verder, wegblijven bij vechtpartijen. Niet proberen te gaan sussen of wat dan ook, niet mee bemoeien. Je wil niet in de problemen komen met de politie daar Gaan ze met een reisorganisatie? Dan is er sowieso ook iemand die ze altijd kunnen bereiken. De belangrijkste dingen zijn wel genoemd denk ik. Al vind ik 16 wel echt jong voor zo’n vakantie. De leeftijd om alcohol te drinken is ook daar 18, net zoals hier. Welke afspraken over drank ga je dan maken? Is toch gewoon geen alcohol?


Ik had begrepen dat jongeren tussen 16 en 18 vaak voor lloret kiezen. Vanaf 18 dan met Albufeira, Kreta of Split.

Schoon hoeslaken van thuis igv bedwantsen.

Verder is het wel prettig als ze via een reisorganisatie een vakantie boeken; als er gedoe is met de kamer, hebben ze een aanspreekpunt.
Dat aanspreekpunt kunnen ze ook benaderen als hun betaalpas gestolen is.

Sommigen gaan per bus naar Spanje met een open ticket want zogenaamd de vrijheid om een paar dagen langer te blijven of eerder naar huis te gaan als er ruzie is. Gevaar van open ticket; onzekerheid of je wel een stoel heb op de dag dat je naar huis wilt gaan.

Flanagan schreef op 12-10-2023 om 08:28:

Schoon hoeslaken van thuis igv bedwantsen.

Een laken houdt een bedwants echt niet tegen, hoor. Daar kruipen ze gewoon op.

IMI-x2 schreef op 12-10-2023 om 08:31:

[..]

Een laken houdt een bedwants echt niet tegen, hoor. Daar kruipen ze gewoon op.

Het was ook meer in kader van oog voor de hygiëne. Niet ieder hotel neemt het zo nauw met de hygiëne. Collega  moest voor werk naar China en kwam met schurft thuis. Man verbleef in noord-Italië, sloeg zijn bed open en er lag een vies laken, hotel ging het verschonen, in het volgende laken zat een flinke scheur. Maar ook in Denemarken zaten er nog gele vlekken in beddengoed. Net alsof men in kader van klimaatbeheersing de beddengoed bij lagere temperaturen gaat wassen.


Oja, nog een afspraak: geen  broodjes warm vlees uit een kraampje aan de weg kopen als goedkope warme avondeten. En een pakje norit in je toilettas.

Flanagan schreef op 12-10-2023 om 08:49:

[..]

Het was ook meer in kader van oog voor de hygiëne. Niet ieder hotel neemt het zo nauw met de hygiëne. Collega moest voor werk naar China en kwam met schurft thuis. Man verbleef in noord-Italië, sloeg zijn bed open en er lag een vies laken, hotel ging het verschonen, in het volgende laken zat een flinke scheur. Maar ook in Denemarken zaten er nog gele vlekken in beddengoed. Net alsof men in kader van klimaatbeheersing de beddengoed bij lagere temperaturen gaat wassen.


Oja, nog een afspraak: geen broodjes warm vlees uit een kraampje aan de weg kopen als goedkope warme avondeten. En een pakje norit in je toilettas.

Als je dan toch goed advies wil geven, laat die Norit zitten. De werking is niet aangetoond ervan en het kan ook nog eens invloed hebben op de anticonceptiepil. Neem dan gewoon loperamide mee als je toch de diarree wil stoppen. Nog beter, laat het lopen want hoe sneller het uit je lijf is hoe sneller de diarree over is. En bij diarree ook weer voorzichtig zijn met die pil. Krijg je binnen 4 uur na inname van de pil diarree of moet je overgeven, beschouw die pil dan als “vergeten” en kijk in de bijsluiter hoe je dan moet handelen. 

Hierboven al veel goede tips, pas op met drankjes, laat niemand alleen en via een organisatie. . Ik stuurde bij mijn kinderen wel aan op een receptie waar iemand 24 uur aanwezig was. Geen gedoe met sleutels e.d. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.