Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Logistiek alles al op orde?

En hoe gaat het bij iedereen in het nieuwe schooljaar? Alle roosters binnen, teams van sportclubs bekend en de muzieklessen alweer ingepland?
Hier is voetbal alweer begonnen, leve de selectiestress! Jongste kon er niet van slapen, nou ja, beter nu dan volgende week.
1 muziekles is al begonnen. Andere sportlessen beginnen volgende week. De middelbare school is extreem laat, het rooster is nog niet bekend gemaakt, al stuurden ze vandaag een brief met de mededeling dat het op internet staat (NOT). Daarom is de andere muziekles nog onzeker qua planning.
Het lukt elk jaar, dus het komt vast goed maar ik vind het wel een heel gedoe dat opstarten. Misschien ook omdat ik alles te goed wil regelen. De controlefreak komt naar boven
Hoe gaat het bij jullie? Alles al op orde?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mwah..........nog niet écht

Maar tja het gaat elk jaar zo, dus me er erg druk om maken doe ik niet eens meer.......
T komt wel goed stand,sta ik in en dan vooral naar de kinderen toe....want die maken zich wel zorgen.
Jongste heeft 2 gymlessen op dezelfde tijd (ook erg handig) bij 2 verschillende juffen. Daar heb ik al over geklaagd....maar de juffen hadden het al gezien, maar geen andere optie omdat die ene les in een 3-tal gaat en 1 van de andere meisjes juist op de andere dag onmogelijk kan, zucht. Dus we wachten af....hebben die ene les die ze nu mist in een andere groep (tijdelijk) weten op te lossen en nu 'loopt' het, maar ja nog niet naar dochters zin, want die wil het liefste dat ze d'r eigen lessen kan doen.
Ze hebben beiden nog erg onhandige roosters. Jongste heeft broodpauze erg laat (12.45) en komt dan thuis met buikpijn omdat ze niet aan die tijd gewend is (was 12.00 uur) en 2 middagen vrij en de andere dagen tot 16.40 uur. Da's niet echt handig moet ik zeggen. Vooral niet als je ná schooltijd nog wat wil doen.
Maar ik hoorde al geluiden dat er ouders 'geklaagd' hadden en school er zelf ook niet erg gelukkig mee was. Dus ik vermoed dat het binnenkort weer aangepast wordt.
Oudste gaat elke dag van 's morgens vroeg (7.30 vertrek) tot 's middags laat (17.15) dan komt ze pas thuis. Maar daar zit een uur reistijd bij-in. Die moet ook nog sporten, maar dat mag ze doen op tijden die haar zelf goed uitkomen, áls het maar tussen 19.00 uur en 21.00 uur is (sportschool kickboksen en kracht-conditietraining) en dan nog 2 keer muziekles die gelukkig door haar juf qua tijd aangepast zijn, ze heeft 2 keer muziek en wel om 18.30 uur. Dat moet lukken dacht ik zo...Ze was van plan om dan meteen na muziek naar sport te gaan, dan heeft ze alles in 2 avonden. Maar dat moet de praktijk uitwijzen of dat gaat werken. Oudste heeft wel het geluk dat ze op school al 'studieuren' heeft, die 'verplicht' zijn en onder begeleiding, dus buiten de toetsweken (leerwerk) heeft ze amper huiswerk, ja verslagen schrijft ze thuis (elke week 1 ong.) uit, on-line. Maar de rest doet ze op school. Dus thuis is ook 'vrije tijd'. Oudste moet ook nog werken, bijbaantje. Maar wanneer dat moet is haarzelf ook nog niet duidelijk. Deze week moet ze zaterdag van 7.00 uur tot 13.00 uur...Wel een lange week zo, voor beiden.Pfff als dat het hele jaar zo moet?
Maar goed, het komt vast wel goed.
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

01-09-2011 om 18:09

Alles loopt weer, alles draait. Nou regelt oudste alles zelf, hij had vandaag de eerste lessen op de HBO. de gymlessen vallen hier voor de andere twee op dinsdag, en ook de turnles van jongste, dus dat is makkelijk te onthouden. Het belangrijkste is ook geregeld, mijn eigen yogalessen in warm water, maandagochtend begin ik..)

Marjoleine64

Marjoleine64

01-09-2011 om 22:58

Jaaa

en ze zijn bekaf na de (bijna) eerste week. Vorige week waren de basisscholen alweer begonnen, en dus de judo en tafeltennis en voetbal en muziek en scouting ook, maar het VO begon deze week. De combi valt erg zwaar. Half 7 op (allebei, 11 en 13 jaar, brugklas en 2e), 7 uur weg, ruim een uur fietsen. 3 dagen om 3uur thuis, 2 dagen om kwart over 4. Huiswerk (deze week nog niet veel), muziekles (allebei) plus oefenen plus orkestrepetitie, judo (allebei), voetbal (alleen jongste, 2 keer trainen plus wedstrijd) en tafeltennis (alleen oudste). En in het weekend nog een za-middag scouting voor allebei.
Om de logistiek nog complexer te maken werk ik 4 dagen, en moet manlief de komende maanden veel op reis (normaal werkt hij vanuit huis). Pfoeh...
Marjoleine

Elisa2

Elisa2

03-09-2011 om 08:40 Topicstarter

Hier net rooster binnen + extra sporten...

...en dus passen en meten.
De roosters zijn op zich best mooi. Maar komen net zo uit dat muziekles verzet moet worden, dat is bij oudste.
Jongste is afgelopen donderdag tot de voetbalselectie toegelaten, hoera, leuk voor hem, maar nu moet onze nieuwe brugpieper 3 keer trainen. Huiswerk moet dus heeeeel goed verdeeld worden...!?
Wanneer en/of hij dan ook nog muziekles kan volgen? Ik wilde het laten vervallen, maar hij vindt dat heel erg. Compromis: eerst kijken of het lukt, maar anders gaan we toch voorlopig stoppen met muziek. Dat zou ik ook wel jammer vinden, maar het is gewoon heel erg veel.
Oudste heeft twee keer sporten in het weekend en 1 x muziek door de week. Dat is meer dan genoeg in combinatie met zijn extra benodigde tijd voor huiswerk.
Jongste is een heel ander kind en hoeft wellicht niet zoveel tijd in zijn huiswerk te steken thuis, maar dat zullen we moeten afwachten.
Man zegt ach, we zien wel. Ik maak me druk. (onze gebruikelijke en meestal effectieve rolverdeling
Maar 5 x sporten en 1 x muziek, vind ik eigenlijk teveel bij de brugklas.
Hebben jullie ook dergelijke intensieve sporters thuis? En zo ja, hoe gaat dat?

Marjoleine64

Marjoleine64

03-09-2011 om 12:06

Afwachten hoe het gaat, en inderdaad passen en meten

Onze brugklasser heeft ook zo'n vol schema. Ook voetbal selectie, maar dat is net als alle andere teams gewoon 2 keer trainen, op dinsdag en donderdag om 6 uur (grrr). En muziekles op woensdag(die een uur verzet moest worden vanwege school), judo (op maandag, om 7 uur), en op zaterdag voetbalcompetitie en scouting. En dan op dinsdag nog orkestrepetitie vanaf 7 uur, wat dus botst met de voetbal. En hij wil echt geen concessies doen, dus we hebben een heel schema waarin hij eens per maand een keer op maandag voetbalt met de C1 ipv dinsdag met zijn eigen D1, en om de week het eerste half uur orkest mist. En regelmatig kan hij niet naar de scouting omdat de voetbal 's middags is.
Marjoleine

Monet

Monet

03-09-2011 om 12:30

Wat heerlijk

Deze tijd heb ik gehad! Ik vond het altijd een heel gepuzzel, aan het begin van het schooljaar maakte ik dan ook een schema met wie/hoelaat/wanneer/waar moest zijn.
In de brugklas hebben wij onze zoons laten kiezen tussen de 2 sporten die ze tijdens de basisschooltijd deden. Toen hadden ze elke dag een training, op woensdag zelfs 1, op zaterdagochtend misten ze de training van de ene sport omdat ze dan een wedstrijd hadden van de andere sport. En zaterdagmiddag was dan weer de wedstrijd van de sport waarbij ze niet trainden op zaterdag Daarnaast waren de heren nog vele uren op hun skateboard te vinden, dus we hebben in groep 8 al gezegd dat in de brugklas nog maar 1 sport kon worden beoefend. Ze hebben zelf de keuze gemaakt en hadden op deze manier naast hun huiswerk nog voldoende vrije tijd.

Handig hier

Vraag me niet hoe het kan, want ik heb geen ervaring met het Nederlandse VO, maar wel heel handig is dat alle kinderen op het Schotse VO van 9-3.45 naar school gaan. In de eerste 5 jaren geen vrije tussenuren en als er een les uitvalt ,blijven ze in de klas met een "toezichthouder" om huiswerk te maken. Alle clubjes/ sporten houden dus rekening mee met deze schooltijden.

Shonagh

Hier een gewone Nederlands VO, maar ik snap ook niet waarom er dingen verzet moeten worden ivm schooltijden. Hier begint de school om 8 uur en het laatste uur duurt tot half 4. Dat is vaak maar 1 keer per week, andere dagen tot 20 voor 3 of 20 over 1.
Wel moeten ze bij mij nog een klein uurtje fietsen, maar om half 5 zijn ze toch echt uiterlijk binnen. En sportclubs beginnen op de puberleeftijd niet voor 18 of 19 uur. Want om 16 uur of 17 uur komt eerst de jongste jeugd. Ook de muzieklessen zijn altijd na 17 uur gepland.
Maar blijkbaar is het in andere plaatsen in NL anders.

Astrid

Astrid

03-09-2011 om 22:51

Ons programma

Hier 3 kinderen (3e VO, groep 8 en groep 5). Beide scholen op 5 minuten afstand. Zoon vertrekt dus pas om 8.00, maar vaak nog later. Bij zoon is nadrukkelijk gezegd dat ze elke dag tot 16.00 niks prive's mogen plannen. of ze dat elk jaar zeggen weet ik niet. Toevallig heeft zoon 39 lesuren en is toch al elke dag tot 15.15 of later op school.

Ons programma qua sporten is dit jaar ingekort. Meiden zijn van korfbal af. Scheelt 4x trainen en 2 wedstrijden. Wel is er 1 op hockey gegaan wat ook weer 2x trainen en 1 wedstrijd in houdt.

Ons programma:
maandag ben ik vrij en dan judoot de jongste om 18.00. Dinsdag werken wij allebei, na school zijn de 2 jongste alleen thuis en dan gaat de middelste om 16.00 naar hockey training en de oudste naar de sportschool (meestal vergeet hij het). Woensdag werken wij ook allebei en voor het eerst geen sport! Wel gaat oudste zelf naar muziek. Donderdag werken wij ook allebei. Meiden zijn na school weer alleen thuis. Om 18.00 moet de middelste met 1 ouder naar yoga. Vrijdag ben ik thuis en heeft de middelste weer hockey om 16.00 en de oudste de sportschool. Zaterdag is er voor de middelste een hockey wedstrijd en werk ik altijd. Zondag tenslotte zwemt de oudste om 18.00.

Vergeleken met vorig jaar scheelt het toch 2 trainingen en 1 wedstrijd op zaterdag van de jongste. een jaar daarvoor zwom ze ook nog.

Dit jaar is de oppas aan huis gestopt en nu dus ook geen opvang meer. Gaat eigenlijk wel goed zo met de meiden van 8 en 10. Ze bellen keurig als ze thuis zijn of weg gaan. Voorlopig gaat de middelste zelfstandig op de fiets naar de hockey. Zal straks met het donker worden wel afgelopen zijn. Wordt de belasting wel weer wat groter.

Nu nog even invoeren dat de dames wat aan het eten doen op dinsdag en donderdag.

Mwoh

De kinderen hebben alles wel op orde. Die regelen het zelf allemaal wel. Nu ik nog. Ik ben tot mijn schande voor de derde opeenvolgende keer vergeten plasma te geven bij de sanquin bloedbanq (die draad deed me eraan herinneren, kun je nagaan).
Gek, ik dacht dat jij zo'n baken van rust was, Gale. Zo zit jij iig in mijn hoofd.

Beetje optimistisch geweest

Zoon 3 vanochtend in paniek vanwege gymschoenen die kwijt waren, zoon 2 moest ik helpen herinneren dat hij behang mee moest naar school vanwege het nog gezamenlijk kaften van 4 boeken (hij wil kaften met behang, is steviger volgens hem). Zoon 1 loopt net de deur uit zonder tas. Daar zwaaide ik nog triomfantelijk mee voor het raam.
Hmmmm, goed ben ik eigenlijk. Nu nog voor mezelf zorgen.

Elisa2

Elisa2

06-09-2011 om 11:04 Topicstarter

O, ja hoor, dit zag ik aankomen.....

Het rooster van school is alweer helemaal omgegooid.
De trainingsavonden zijn gisteravond omgegooid, hoe match ik dat nu weer met mijn werk?
De muzieklessen zijn deels weer ingepland, deels nog niet gelukt.
Kind wordt waarschijnlijk toch weer uit de selectie geknikkerd. O, zielig! Dat snoetje Maar voor de drukte in de agenda, zou het eigenlijk niet verkeerd zijn...
Vandaag zijn ze allebei voor het eerst naar school met hun gisteravond zelf georganiseerde tas. Jongste vergat hem bijna, maar ook ik heb er even mee gezwaaid, Silone!
Adem in, adem uit. En ik blijf ieders vrolijke rustpunt. Ik slaap er alleen niet van, maar dat merkt niemand.
O, wat zal ik blij zijn als het weer oktober wordt

ishtar

ishtar

06-09-2011 om 12:24

T was even zweten

3 kinderen op 3 verschillende scholen, waarvan er 2 niet alleen kunnen.
zoon 1 heeft elke dag les van 8.30-15-05. Die haal en breng ik elke dag (goed voor de dagelijkse beweging, 4 km enkele reis) zoon 2 fietst met een groepje van 4 kinderen zelf, dat wordt nu nog begeleid door de moeders van de 2 'nieuwkomers' maar dat gaat straks zelfstandig fietsen, en we hebben een autopoule bij erg slecht weer, 'kost' mij 1 woensdagmiddag in de 2 weken en man 4 ochtenden, en dat alleen bij takkenweer dus.(knijpt handjes dicht!)
zoon 3 gaat ma tm do met overbuufvanstraatverderop mee, vrijdag brengt vader, of moeder van klasgenootje van zoon 2 (want zoon 3 heeft nl zwemles op vrijdag, en moet vanaf het zwembad worden opgehaald door de bso, en dan moet hij dus zonder fiets op school (en bij het zwembad) zijn...)maandag en donderdag haalt vader, dinsdag neemt een vriendin hem mee en haal ik hem ruim een half uur later daar op, woensdag bso. (lang leve het flexibele werk van man!)
En over hoe dat volgend jaar moet, als ik weer voltijds aan de studie/werk wil/ga kan ik nu al wakker van liggen:-S

Martien

Martien

06-09-2011 om 13:12

Hier weekendramp

Dochter 1 (1ste middelbaar= brugklas) rijdt paard woensdag ofwel van 15 tot 16u, maar ze schuift binnenkort op naar 16 tot 17u. Ze danst sinds dit jaar in 2 clubs en dus woensdag om 17u30 tot 19u en in de andere club op vrijdag van 18u15 tot 19u45. Vioolles gaat door op zaterdag van 13u30 to 14u. Zaterdag ging ze in tranen naar de les, ze vindt het vreselijk om iets in het weekend gepland te hebben. Maar oude juf stopt met lesgeven en de nieuwe geeft enkel op zaterdag les. Alternatief is er niet, want dan moet ze naar de academie en heeft ze ipv 30min les 1u met 2 andere leerlingen samen, nog een uur ensemblewerk en een uur theorie (muziekgeschiedenis). Dat ziet ze al helemaal niet zitten, maar om na 6j te stoppen, omdat de les op zaterdag is, vinden we ook maar flauw.
Oudste doet judo op woensdagavond 20u-21u30 (dus is vreselijk laat thuis) en op zondagochtend van 10u45 tot 12u. Na wijziging van pianoles, omdat haar oude leerkracht part-time gaat werken, zal ze nu dus bij nieuwe juf moeten op vrijdag 19h15-19h35 (vindt ze ook vreselijk, ze wil zo graag op vrijdagavond met rust gelaten worden). Op zaterdagmiddag heeft ze scouts.
Alle uren liggen dus compleet anders, maar gelukkig makkelijk met school te combineren. Oudste werkt nooit in het weekend voor school (of toch maar heel uitzonderlijk) en heeft woensdagmiddag vrij, zodat ze ook meer als tijd zat heeft om zich op de donderdag voor te bereiden. Vorig jaar had ze judo op maandagavond en donderdagavond. Ze had Latijn op school op dinsdag, woensdag en vrijdag. Omdat ze altijd alles tot op het laatste uitsteld, is ze dus vorig jaar meer niet dan wel naar judo geweest.
Het is toch altijd zweten, zal het lukken om de sporten en hobby's op de juiste momenten in te plannen zonder dat het te belastend wordt, zodat alles met de glimlach gedaan wordt.
Mijn ouders zijn gescheiden en wonen in dezelfde stad op 80km van ons, dus hoe we nog bezoek kunnen plannen weet ik helemaal niet (1 van 81j in rusthuis en ander heeft fysieke klachten en is 74j). Het zal dit jaar zonder oudste worden vrees ik (zal ze niet zo erg vinden, maar mn ouders wel).
Veel puzzel plezier aan iedereen

Ha ishtar

Dat win ik van je: vier kinderen op vier verschillende scholen. De jongste twee kunnen nog niet zelfstandig, hun scholen liggen vier kilometer uit elkaar en hebben precies dezelfde schooltijden.

Zoon één wordt om 8.05 op het schoolplein afgezet (25 minuten voor aanvang van de les, maar later kan niet, dan haal ik de volgende school niet op tijd), dan fiets ik met zoon twee gauw door naar zijn school, waar we maar net op tijd aankomen.

Aangezien zoon één geen zin heeft om 4 km. heen en 4 km. terug te fietsen om zoon twee te halen, haal ik zoon twee alleen uit school. Zoon één wordt twee dagen per week door oma uit school gehaald en twee dagen per week door één van de zussen, olang hun rooster dat toelaat, dat wijzigt dit jaar nog wel één of twee keer. Op woensdag is zoon één een kwartiertje eerder uit, dan ga ik met de auto zodat ik ze allebei min of meer op tijd kan halen. Oma is nu drie weken op vakantie, dus nu moeten de jongens om beurten op het schoolplein wachten tot ze opgehaald worden. Het gaat allemaal prima, maar ik moet dit jaar maar niet ziek worden.

Dochter één dochter zit in V4 en haar school is vlakbij, dus daar is geen omkijken naar. Dochter twee is brugklasser en gaat naar een school tien kilometer verderop, door de niet meest frisse buurten van de stad. In de vakantie zijn we een paar keer met haar heen en weer gefietst om de route te leren kennen. Ze was ook weinig gewend, de basisschool is krap een kilometer fietsen. Maar ondanks de afstand en het slechte weer heb ik haar nog niet horen klagen en trapt ze dapper door.

En ik, ik heb deze maand zo'n beetje elke dinsdag een ouderavond hier of daar. Ik kom nog eens ergens.

skik

ishtar

ishtar

06-09-2011 om 18:05

Skik

gedeelde smart is halve vreugd dan maar
Ik zat me ook al af te vragen hoe dat zou moeten als ik ziek zou worden, geen opa of oma in de buurt die dat op kan vangen. (gelukkig wel een auto voor de deur)
Net te horen gekregen dat zoon 3 op dinsdag naar ergotherapie mag, om 14.45. (hoe krijg je de tijd verzonnen...) Dat mag (en gaat) man oplossen

Nee

hier is de school net 1 dag begonnen,dus er is nog niks rond of duidelijk,zal de komende weken wel goedkomen

Ishtar

Onze logistieke uitdaging is hopelijk van tijdelijke aard. Ik denk dat zoon één vanaf groep 6 (volgend jaar) wel zelfstandig naar school en naar huis kan fietsen. Zoon twee waarschijnlijk wel vanaf groep 7 (over twee jaar). Zijn jouw kinderen groot genoeg om zelfstandig te gaan als jij volgend jaar fulltime gaat werken?

Ik werk niet, dus ik hoef zelf niet op bepaalde tijden ergens te zijn dus ik kan halen en brengen wanneer nodig (al kost het me 1,5 uur per dag). Ik doe sinds dit schooljaar een voltijds studie thuis, dat past precies in de uren dat de kinderen op school zijn. Alleen zo jammer dat met die roosters en lesuitval op het vo er constant een puber in huis rondloopt die me afleidt (ik heb geen aparte kamer, moet aan de keukentafel werken). Nou, net de laatste uitgezwaaid, dus ik ga aan de slag.

skik

ishtar

ishtar

07-09-2011 om 13:43

Skik

nee, zoon 1 heeft een verstandelijke beperking plus autisme, die gaat (voor zover ik dat nu kan bekijken) niet zelfstandig. Hij is nu 12 en gaat net naar het vo. (praktijkschool)
Zoon 2 gaat al zelfstandig, behalve dan op regendagen. Hij zit in groep 7, maar moet 6 km fietsen. Samen met nog 3 kinderen waarvan er 2 net 9 zijn. Die hebben volgend jaar ws geen begeleiding meer nodig (maar wel een regenpak ) zoon 3 gaat naar groep 4. Ik verwacht dat die volgend jaar wel zelf kan (dorp), en terug wordt dan bso, dus dat probleem wordt vanzelf opgelost.
maar ik ben die geraniums meer dan zat

Lynna

Lynna

07-09-2011 om 20:05

Erg wennen

Dochter (14) heeft redelijk normale dagen school, 2 avonden voetbaltraining en is de ene week bij mij en de andere week bij haar vader.

Zoon (17) is nu het hele jaar bij mij, is net een vervolgopleiding gaan doen. Dat betekent soms hele ochtenden thuis, vaak om half 8 's avonds pas thuis, 3 avonden per week training, in het weekend vaak werken. Tot overmaat van ramp (vinden we allebei) is hij op woensdag, mijn vrije dag ook vrij. We hopen allebei dat dat tijdelijk is, dat als hij een ander rooster krijgt hij een andere dag vrij zal zijn. Geeft ons allebei meer privacy. Bovendien vind ik poetsen veel minder erg als er niet een puber languit in zijn bed of op de bank ligt
Zoon is al 2 weken bezig, dochter is pas vandaag begonnen, het komt wel goed. Maar is even wennen!

Elisa2

Elisa2

10-09-2011 om 08:40 Topicstarter

Update: lijkt nu duidelijk?!

Dat zoon uit selectie team moest, is niet doorgegaan. Er moest een jongetje uit en hij had zelf bedacht dat hij dat was. Maar zielig voor een ander jongetje en gelukkig voor hem, hij was het niet. Vreselijk domme aanpak van de trainer, al die kinderen in de stress voor niets.
Maar goed: on topic, training is op werkdagen, ben nog bezig om te overleggen met andere ouders of we de trainingen kunnen. De muzieklessen staan nu goed en alles past min of meer...
Ook de andere zoon gaat zondag weer starten met zijn sport en dan volgende vrijdag weer.
School is weer gestart, kortom we zijn er weer.

Elisa2

Elisa2

10-09-2011 om 08:50 Topicstarter

Hm... te vroeg gejuicht

Het rooster van school is weer (derde keer nu in anderhalve week) veranderd. Nu weer andere tijden. Blijven ze dat doen?
Maar alle clubtijden komen niet in gevaar. Dat is wel prettig.

Monique D*

Monique D*

11-09-2011 om 15:16

Was wel wennen..

.. om na een vakantie van 7 weken zich weer aan de klok te houden en huiswerk te maken. Zoon (16) en dochter (14) waren woensdag al begonnen met school. Zoon is nu in het examenjaar Havo, dat wordt aanpoten. Hij is op het nippertje overgegaan (hij vond andere dingen belangrijk, zoals chillen met zijn vrienden), dus als hij zijn diploma wil halen dan zal hij zijn best moeten doen. En dan is er ook nog zoiets als voetbaltraining en wedstrijden. Dochter zit nu in de 2e klas en voor haar is dit een nieuwe start, na allerlei problemen in het brugjaar. Wij beginnen dus nu allemaal met een schone lei.
Vorige week dinsdag boeken/rooster halen. Die boeken moesten ook nog eens gekaft worden... met hulp van mama!
Dochter was de eerste dag toen de school begon haar gymspullen vergeten, dat leverde haar een waarschuwing op. Ik weet nog dat ik op haar eerste dag haar agenda snel moest afgeven bij haar vertrek naar school. Vervolgens verloor ze haar sleutels in het trappenhuis. Ik ontving van haar een paniek-sms dat zij haar sleutels was verloren. Gelukkig kon ik haar geruststellen dat ik ze in mijn tas had. Haar broer was die dag vroeg uit en kon de deur voor haar opendoen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.