Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Moeder van een brugklasser

14-11-2011 om 09:21

Lunch vergeten

Mijn 12-jarige dochter is vanmorgen niet zo lekker weg gegaan. Ze liep te mopperen omdat ik iets had gezegd over gepoetste tanden en haar fietslicht wat aan moest vanwege de mist. Toen ze weg was, kwam ik erachter dat haar lunch nog op het aanrecht lag, met haar telefoon ernaast. Heel vervelend ;-(
Het is zeker not done om in zo'n geval de school te bellen (grote school, 1200 leerlingen) en de boterhammen bij de concierge te brengen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

14-11-2011 om 10:05

Neee!

Niet die boterham brengen. Ze leent wel wat bij een klasgenoot en anders eet ze als ze thuis is maar wat bij. Je kunt het echt niet brengen. Dat is heel erg 'faal' en supergenant.

Lizelot

Lizelot

14-11-2011 om 10:26

Idd

ben het helemaal eens met Kobalt...er is vast wel een klasgenootje die een boterham of koekje overheeft.Maar niet gaan brengen,dat staat je dochter voor joker.

14-11-2011 om 10:49

Dat heb ik dan goed ingeschat Het is alleen jammer dat ik nu al weet wie vanmiddag de schuld gaat krijgen dat ze het vergeten is. Dat krijg je van al dat gezeur over fietslichten enzo.

Smsje?

Haar telefoon ligt nog op het aanrecht
Bij mijn jongste heb ik ook wel eens zijn brood naar school gebracht. Toen werd ie in de pauze omgeroepen door de baliemedewerker. (Oei, oei, wat was ie bóóós!) Ik heb het daarna dus ook nooit meer gedaan.

Gr. Poezie.

Isabella

Isabella

14-11-2011 om 12:05

Ook eens gedaan.

Het is natuurlijk nu al te laat om de lunch te gaan brengen maar ik heb het ook eens gedaan in de brugklas en dochter was er erg blij mee. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe sterk je dochter in haar schoenen staat en hoe de sfeer op school is. Ik weet bijvoorbeeld dat ik het bij mijn zoon absoluut niet zou moeten doen.
Verder komt ze vast niet om van de honger want er zijn altijd vriendinnen die wel een boterham kunnen missen.
Overigens als ze jou straks de schuld gaat geven zou ik haar erop wijzen dat jij haar alleen maar helpt om aan het een en ander te denken, maar dat het uiteindelijk haar eigen verantwoordelijkheid is.

Puck

Puck

14-11-2011 om 12:42

Kan ze op school niets kopen

Hier kunnen ze op school wel wat snaaispul kopen waar ze in ieder geval wel mee doorkunnen tot ze thuis zijn.

Ook 1x gebeurd

Mijn zoon is ook 1x zijn lunch vergeten. Heeft ook voordelen, hij is het daarna nooit meer vergeten. Als je het gaat brengen gaat ze het alleen nog maar vaker vergeten, tenslotte lost mama het wel op.
Ik niet dus.
Zoon had in de kantine een heerlijk broodje gekocht. En idd, iemand anders heeft ook nog wel een broodje over.

Hes@

Hes@

14-11-2011 om 13:29

Lees

Lees diairy of a whimpy kid, deel 3. Zijn moeder brengt hem
zijn lunch na in haar sportpakje. Hilarisch leuk.

14-11-2011 om 13:56

Telefoon

Als ze nou nog haar telefoon mee had, had ik kunnen afspreken om het stiekem in de pauze te komen brengen. Het arme kind, ze zal wel flink balen. Dat ze dan mij de schuld gaat geven is ook alleen maar om stoom af te blazen natuurlijk. Het is gelukkig pas de eerste keer, in groep 8 ben ik wel eens drie keer in een week langs school geweest om haar broodtrommel te brengen

Rosase

Rosase

14-11-2011 om 14:14

Ot: whimpy

Is dat toevallig het leven van een looser, maar dan op zijn engels?
Erg leuke boeken.

Hier trouwens laatst hetzelfde. Zijn vader heeft hem toen nog gesmst maar daar kwam geen reactie op en toen hebben we het er maar bij gelaten. Bellen en laten omroepen of naar de klas brengen leek ons geen goed idee... het is toch anders dan op de basisschool. Daar hing ik regelmatig nog een tasje aan de kapstok bij zijn jas.

Oudste had het trouwens prima overleefd zonder brood.

14-11-2011 om 14:24

Haha

Ik zie al voor me dat ik naar school ga, en dan het lokaal binnenstap, 'dag allemaal, ik ben de moeder van Marietje, ze is haar brood vergeten'. Dat imago krijg je nooit meer rechtgebreid Nou ja, nog een half uurtje en dan is ze weer thuis. Als ze tenminste nog kan fietsen met zo'n lege maag...

Foo

Foo

14-11-2011 om 14:49

Mvb

Dan moet ik gelijk denken aan Jan, Jans en de kinderen: Jan komt ook de klas in met de mededeling (nadat hij al eerst breeduit zwaaiend naar Catootje over het schoolplein is gelopen): "Hallo kinderen, ik ben de vader van Catootje." Catootje probeert de boel nog wat te redden door te zeggen "Dat is mijn vader helemaal niet maar zijn tweelingbroer en die is niet helemaal goed wijs!"

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2011 om 15:06

Goed gedaan hoor

Nooit nabrengen, tenzij een kind duidelijk aangeeft dat dat 'kan' op de school.
Ik ben het niet eens met Wil40, dat een keer nabrengen gemakzucht voortbrengt. Brood vergeten is meestal geen bewuste actie (of het moet al zijn thuis al wordt bedacht dat brood vies is en op school, de winkel of snackbar lekkerder spul te halen valt) en nabrengen is 1 keer misschien acceptabel, maar de tweede keer zou al pijnlijk worden, laat staan een derde keer en meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2011 om 15:07

Rare zin

Tussen de haakjes heb ik het een beetje raar neergezet...)

rina

rina

14-11-2011 om 15:13

Vanochtend

zei mijn zoon voor hij het huis verliet heeeeeel voorzichtig tegen mij:

"Oh ja, mam, nu ik in de brugklas zit hoef je mijn spullen niet meer te brengen hoor als ik iets vergeten ben... ik kom het wel halen en anders heb ik pech!"

Ik had dus afgelopen week zijn gymspullen gebracht omdat ik zag dat hij die vergeten was. Hij nam de tas toen heel snel aan, "bedankt hoor" mompelend en liep snel door.

Toen zoon de deur achter zich dicht had getrokken hoorde ik mijn man vanuit de keuken zeggen: "Nu is het is officieel: je mag je niet meer op school vertonen!"

Snif

Maylise

Maylise

14-11-2011 om 15:54

Zo vaak

Mijn kinderen vergaten zo vaak hun lunch. Echt elke week was er wel iemand wiens pakketje nog eenzaam op het aanrecht verbleef. Ik ging dat echt niet na brengen. Niet alleen voor schut voor de kinderen maar zelf ook geen zin in. Mijn ene zoon at niks als hij zijn lunchpakket vergat. Hij kocht ook niks (terwijl dat wel kon) dus die kwam dan met reuze honger thuis. Ook niet erg. De andere zoon kocht dan wel wat in de kantine of bij de snackbar.
Ik denk niet dat ze heel blij waren geweest als ik hun lunch na had gebracht.

Paal

Paal

14-11-2011 om 16:30

Dreigen met nabrengen

Wij wonen slechts 3 minuten van school. Beide kinderen vergaten nog wel eens hun lunchpakket. De supermarkt was verder, maar daar gingen ze liever naar toe.
Totdat ik smste dat als ze het niet kwamen halen ik het kwam brengen,
Ze waren snel thuis.

Jeugdtrauma....

ooit ben ik ook een keer mijn brood vergeten op de middelbare school. Geloof ook brugklas. Nooit zal ik vergeten dat ik in de verte in de pauze mijn moeder over het plein zag lopen met mijn broodtrommel....op zoek naar mij. Ondertussen had ik allang een boterham van een vriendin gekregen.
Het was voor mij toen echt zo'n door de grond zak moment....oh, dat blije gezicht van mijn moeder, dat ze me gevonden had....vreselijk!!!
Mijn advies is dus om het niet te doen, maar goed, de schooldag is al voorbij

groetjes van Purk

Oeps

Mijn dochter vergeet ook af en toe dr eten en sms-t me dan of ik het wil komen brengen. Ze staat dan met dr vriendinnen bij school te wachten om het van me over te nemen. Ze zit nu in de 2e, maar het maakt daar echt niets uit hoor. Oke, ik mag niet de school inlopen, maar voor de rest maakt het haar niets uit. Gymkleding of boeken breng ik niet na. Mocht ze me voor een proefwerk sms-en om dr rekenmachine fiets ik wel naar school, maar dat is nog nooit gebeurd, want ik roep s`morgens altijd al, vergeet je geo en rekenmachine niet, want ik heb geen zin om het je te komen brengen. Eten brengen is maar 2 keer gebeurd. 1 keer omdat ze het gewoon vergeten was en 1 keer omdat het rooster veranderd was en ze daardoor 4 lessen langer moesten en de mentor vergeten was dat te vertellen. Verder vergeet ze het eigenlijk nooit, of ze bietst wel bij klasgenoten of leent van iemand wat geld voor een koek.

Moeder van een brugklasser (Vic)

Moeder van een brugklasser (Vic)

14-11-2011 om 22:06

Geen leuke afloop

Ik maak nooit meer grapjes over vergeten boterhammen en niet meer kunnen fietsen ;-( Vanmiddag werd ik om 15.30 uur gebeld door een ambulanceverpleegkundige. Dochter was aangereden op de fiets, is even buiten bewustzijn geweest, en werd naar het ziekenhuis gebracht. Gelukkig 'valt het mee'. Ze heeft flinke schaafwonden, een breukje in haar arm, en moet een nacht ter observatie blijven omdat ze heel verward was en een hersenschudding heeft. Pfff ik geloof dat ik nog nooit zo erg ben geschrokken. Toen ik bij de SEH aan kwam helemaal. Dochter was helemaal van de kaart en bleef maar vragen (uren achter elkaar) wat er gebeurd was en waarom ze zo'n pijn in haar arm had. Pas op de kinderafdeling, waar we om 19.30 kwamen, werd ze wat helderder. Toen ik net weg ging had ze weer flink wat praatjes. Haar vader blijft bij haar slapen, en als vannacht alles goed gaat komt ze morgen weer thuis.
En dat terwijl ze trouwens nog wel een broodje had gekocht. Met mozzarella en tomaat, dus een stuk luxer dan het vergeten broodje.

bibi63

bibi63

14-11-2011 om 22:17

Jeetje

Wat een schrik zeg! En wat een apart gebeuren na jouw posting over broodje brengen of niet. Nou ja, heeft er niets mee te maken, puur toeval, maar wel apart 's ochtends een 'onschuldig' berichtje te posten om dan 's avonds een toch wel ernstig bericht te moeten posten, die op zich niets met de posting van vanochtend te maken had.
Sterkte met je dochter!

Bibi

Wat erg vic!

Iedere ouder vreest zo`n telefoontje. Wat een schrik! Hopen dat je dochter snel herstelt en beterschap gewenst voor haar!

Kaaskopje

Ik ben het met je eens dat de broodtrommel op zich niet vergeten wordt uit gemakzucht. Ook mijn zoon heeft graag zijn lunch mee. Hij was hem zeker niet met opzet vergeten die ene keer. Maar als ik het na zou brengen dan denkt hij wel voortaan als hij iets vergeet:"O, dat kan mijn moeder wel even brengen."
En ik ga geen 9 km. heen en 9 km. terug fietsen voor rekenmachines,gymspullen, geodriehoeken en dus ook niet voor de broodtrommel.

Kobalt

Kobalt

14-11-2011 om 23:38

Bah

Wat een schrik, beterschap voor je dochter!

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2011 om 00:01

Oh wat idioot!

Wat een idiote samenloop van omstandigheden! Wat is dat broodje dan opeens onbelangrijk geworden, hè?
Ik weet uit ervaring hoe groot de schrik is als je zo'n melding krijgt. Mijn dochter is ook een keer geschept door een auto en ik wist totaal niet wat ik aan zou treffen. Het was maar 5 minuten fietsen, maar wat een lange minuten zijn dat dan.
Sterkte met je dochter. Grappig om te lezen dat ze eigenlijk een heel gezond broodje heeft gegeten.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2011 om 00:03

Wil

Mijn dochters zouden het té gênant vinden als ik hun brood zou brengen. Ze zouden het dus echt nooit uit dat soort gemakzucht vergeten. Daar zou ik ook nooit aan toegeven, net als jij

Fiorucci

Fiorucci

15-11-2011 om 06:51

He bah

Veel sterkte, hoe gaat het vandaag met haar?

MerelR

MerelR

15-11-2011 om 08:15

Dat is schrikken

Beterschap met je dochter. Hoe gaat het vandaag met haar en mag ze al naar huis?

Gewoon een vreselijke pechdag!

Brood vergeten, niet helemaal eens met je moeder en dan nog een ongeluk erbij!
Gewoon een vreselijke pechdag!!
Gauw vergeten (als ze weer thuis is) en ervan uitgaan dat ze nu voor de komdende maanden de pech wel gehad heeft op die ene dag.
Beterschap...
groeten albana

krin

krin

15-11-2011 om 09:11

Naar

Ik hoop dat ze vandaag alweer een stuk is opgeknapt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.