Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
jessica5

jessica5

25-01-2010 om 23:34

Maatschappelijke stage

Dochter is vandaag begonnen met haar maatschappelijke stage voor 1 week.
Ze loopt nu stage bij haar oude basisschool.Ze vind het geweldig! Vandaag bij de kleuters,nou dat is echt haar ding,kinderen stonden in de rij om werkjes met haar te maken. Heerlijk om te zien dat ze het zo naar haar zin heef.
En jullie kinderen ook al begonnen met de stage.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij ons

moet het na school tijd en mijn zoon is het daar helemaal niet mee eens. Ze hebben vorige week de stad opgeruimd met schoolvan (15 uur tot 17.30) voor hun stage en zoon hielp de oude buurvrouw in de tuin voor de stage maar dat mag ineens niet meer van school.zo vreemd!het mag niet meer bij iemand die je kent zeggen ze hier op school.
Oudste hoefde geen stage omdat het pas ingevoerd was na dat hij in de eerste zat nuis hij blijven zitten en willen ze dat hij alle uren van de eersteklas tm de derde klas inhaald dat is toch raar!

vorig jaar had oudste zoon snuffelstage een week bij de kleuterjuf waar hij zelf ookzat dat was wel echt geweldig vond hij en daar leren ze ook wat van.Nu nog n het dorpis het Hey meester..... als die kids hem zien

ik vind die stage helemaal niks maar ja dat is mijn mening.Ik ben zelf niet helemaal gezond en mijn jongens helpen mij ook metvan alles boodschappen,huishouden,tuin bij houden. maar dat mag niet voor de stage mee tellen.Tewrijl ik denk datje zieke moeder helpen juist mee zou moeten tellen.

Voetbalvestuurder

Voetbalvestuurder

26-01-2010 om 17:26

Ruilen

Alle scholen interpreteren de regels anders dat is lastig, zeker ook voor de stage-verschaffer. Ik zou gewoon ruilen geloof ik in boven geschreven gevallen. klasgenootje met jou boodschappen doen en jouw zoon oma van een klasgenoot helpen. Het kan niet zo zijn dat regulier vrijwilligerswerk in de knoei komt omdat ze verplicht ergens anders moeten helpen. Zou een mooie boel worden.

Hier al gedaan en enthousiast

Mijn dochter moest het ook buiten de school om doen.
Gelukkig was ze gelijk enthousiast, omdat ze wist wat ze wilde.

In de kerstvakantie is ze een paar dagen mee gaan lopen op een dagcentrum voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel. Ik doen hier zelf vrijwilligerswerk, maar heb een andere achternaam dan mijn dochter. Dus pas toen mijn dochter alles had geregeld, heb ik gezegd dat het mijn dochter is.
Nu was ze vorige week door tentamens vroeg vrij en is ze mee gegaan naar het dagcentrum toen ik er mijn vrijwilligerswerk deed. Niet omdat het moest, watn de uren heeft heeft ze al gedraaid, maar omdat ze het zo leuk had gevonden!

Petra

Petra

01-02-2010 om 16:07

Mas

Elke school heeft de ruimte om maatschappelijke stage in te richten zols past bij haar visie en leerdoelen. Als de stage niet mag bij bekenden, kan dat bijvoorbeeld zijn omdat de school als één van de leerdoelen stelt het kennismaken met verschillende soorten vrijwilligerswerk, of in bepaalde sectoren. Misschien kunt u de school (de stagecoördinator) vragen welke overwegingen zijn gemaakt en of er ook alternatieven zijn?

Het kan echt heel leuk zijn, als ik de verhalen van kennissen mag geloven. In elk geval veel succes voor uw zoon met het vinden van een leuke en zinvolle stage!

En een dikke pluim voor uw kinderen, die blijkbaar al regelmatig een handje helpen!

kaatje43

kaatje43

08-02-2010 om 17:44

Zoon begint woensdag

met helpen in een Bejaardentehuis met thee, koffie schenken en helpen bij activiteiten. Ik ben benieuwd.

kaatje43

kaatje43

10-02-2010 om 10:10

Jessica

Leuk dat die kinderen dan al meteen een idee hebben wat ze willen doen. Hoewel ik dat niet verwacht bij mijn zoon. Hij heeft hiervoor gekozen omdat dat hem het minst erg leek. IK vind het in ieder geval goed dat ze wat leren voor een ander te doen. Worden ze niet slechter van. Zoals gezegd gaat hij vanmiddag voor het eerst. Dus ik ben benieuwd.

kaatje43

kaatje43

11-02-2010 om 10:11

Hij is geweest

Hij was erg positief. Dat wil echt wat zeggen bij hem. Hij had boterhammen gesmeerd, geholpen met eten en spelletjes gespeeld met demente bejaarden. Leuk om te horen. Zo zie je je kind eens van een andere kant.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.