Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Sandy

Sandy

04-01-2011 om 10:23

Mijn dochter behandelt jongens respectloos!

Mijn dochter van bijna 17 heeft vanaf haar bijna 13e tot bijna 15e verkering gehad en is op een vervelende manier aan de kant gezet.
Nu, na anderhalf jaar, stelde ze vorige week een jongen aan ons voor waar ze ontzettend goed en leuk mee overweg. Ze ging dinsdag bij zijn ouders eten en naar de bios enzo. Daarna kwam ze hem bij ons voorstellen. Helemaal verliefd.... dacht ik.

De dag erna zei ze; "mam" niet schrikken hoor, maar vanavond heb ik een gesprek met H (haar ex, dus). Begreep
er niets van. Ze hebben elkaar nooit helemaal losgelaten. Maar van een relatie kan ook geen sprake meer zijn.
Na dit gesprek heeft ze op de terugweg die "leuke" jongen van dinsdag gelijk opgezocht om te zeggen dat ze hem toch niet zo leuk vond.

Jongen zit nu helemaal in zak en as en ik kan mijn dochter wel wat doen!!! Buiten het feit dat het een hele lieve jongen is, snap ik haar helemaal niet meer.

Ze is nu wéér met weer een andere jongen aan het flirten... en zo komt en gaat de een na de andere flirt.

Iemand mee naar huis nemen doet ze nooit, tot vorige week dus....

Ik snap niets meer van mijn dochter!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Och

Ze heeft al op jonge leeftijd een vaste relatie gekregen en is misschien nu pas klaar met het verwerken ervan. Nu geniet ze van haar vrijheid. Wellicht dacht ze even dat die lieve jongen een nieuwe verkering zou kunnen zijn maar heeft ze zich bedacht. In ieder geval heeft ze het hem netjes duidelijk verteld en hem niet aan het lijntje gehouden om er daarnaast lustig op los te flirten. Het is sneu voor die knul, maar hij weet waar hij aan toe is en kan na zijn wonden likken weer verder.

Ze is nog zo jong en ik zou zeggen laat haar haar gang gaan. Er komt vast wel een nieuwe grote liefde, maar dan heeft ze in ieder geval wat rondgekeken.

Ik heb zelf in mijn jonge jaren een spoor van gebroken harten achtergelaten en mijn moeders hart bloedde soms voor de slachtoffers. En geloof me, ik was niet zo netjes als jouw dochter om de niet-meer-zo-interessante-jongen mee te delen dat ik hem niet meer leuk vond. Ik ben er achteraf niet trots op, maar ze hebben het allemaal overleefd.

Fély

Sanneman

Sanneman

04-01-2011 om 11:02

Fély

Dit had ik even nodig! Bedankt!
Mijn hart gaat inderdaad zo naar die jongen uit dat mijn relativeringsvermogen me in de steek laat

koentje

koentje

04-01-2011 om 11:59

Mwahhhhhhhhh

een beetje minder serieus met relaties omgaan en wat flirten her en der??? is nog niet respectloos vind ik, hoor!

Sanneman

Sanneman

04-01-2011 om 12:31

Koentje

Je reactie begrijp ik ook.
Alleen het voelt voor mij anders. Het is een goeie gozer met een vervelend verleden (in de steek gelaten door moeder etc.). Daarom heb ik er destemeer moeite mee!

Sanneman

Ik vind het heel lief van je dat je hartzeer hebt om die knul. Zoals gezegd, mijn moeder heeft keer op keer hetzelfde meegemaakt en sommige ex-en komen nog steeds graag bij haar op de koffie.

Maar je dochter kan zijn verleden niet goedmaken en dat is haar (of jouw) taak ook niet. Het is zijn leven en jouw dochter heeft het hare en zo te lezen heeft ze het naar haar zin.

Sanneman

Ik vind het goed dat je je dochter er bewust van wilt laten worden wat dit met een ander kan doen. Er zijn al teveel gevoelloze mensen op deze wereld, een kléín beetje rekening houden met andermans gevoelens vind ik niet verkeerd.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.