Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mijn kind heeft geen vrienden

Een flinke tijd geleden toen mijn dochter nog jonger was (nu 19 jaar) heb ik vaak zitten lezen over dit topic. Het viel me op dat sommige ouders het niet als probleem zagen dat hun kind geen tot weinig speelkameraadjes hadden.  Ik vond dat wel moeilijk, ik denk dat ik teveel naar mijn eigen behoeften heb gekeken. 
Mijn dochter was altijd heel gefocused op een vriendin, daarbij erg verlegen en kon niet goed van zich afbijten, dus zocht de bekendheid op. Een vriendin vroeg of ze me anoniem mocht interviewen voor een groot weekblad maar ondertussen heeft mijn dochter nu vrienden over heel Nederland. Gek hoe zoiets kan veranderen. Maar het onderwerp ligt me nog steeds na aan het hart. Kan ik iemand hier die hetzelfde meemaakt, koppelen aan mijn vriendin voor een anoniem interview? Lieve groet, Sanne (toen Veertje)

"...maar ondertussen heeft mijn dochter nu vrienden over heel Nederland."

Sja, nu ben ik wel benieuwd naar de definitie van "vriend" in dit verhaal.

Ken ik veel mensen? Absoluut
Kan ik met de meesten prima overweg? Ja hoor
Hoeveel vrienden ik heb? 2

2? Ja, twee stuks...die mij o.a. letterlijk dag en nacht kunnen bellen als er wat is, waarvoor ik door 't vuur ga, waar ik alles voor over heb én waar 't ook wederzijds is.
Dit is ruimschoots bewezen, op allerhande vlakken.
Dát is vriendschap.
2 is ook meer dan genoeg, het moet ook allemaal onderhouden worden (dat wordt vaak vergeten) 

Uw dochter is blijkbaar gezegend met dergelijke vrienden door heel NL.
Of zijn het dan toch vage kennissen, via bijv. facebook elkaar 1 x per jaar zien en voor de rest wat whatsappen?

Inzake interviews: daar heb ik geen kunde van  

ik heb geen vrienden door heel het land. ( ik moet er ook niet aan denken)
Ik heb 3 goede vriendinnen die ik vertrouw en mijn man is mijn allerbeste vriend.
Wel veel kennissen. Dus mijn vraag is: hoe definieer jij vriendschap?

SanneEls

SanneEls

12-06-2023 om 20:34 Topicstarter

Kijk, het gaat hier om jonge mensen, die vriendschappen zijn anders. Maar moet ik nou serieus gaan uitleggen hoe ze aan die mensen komt en hoe vaak ze ze ziet? Ik doe een oproep, daar houd ik het graag bij.

Bijtje82

Bijtje82

12-06-2023 om 20:42

Misschien had je je OP anders moeten inrichten?
Ik dacht in eerste instantie dat je een moeder was met een dochter zonder vrienden, die vrienden zocht voor haar dochter. 

Maar dochter is dus blijkbaar op haar pootjes terechtgekomen en nu zoek je mensen die geen vrienden hebben en die willen bijdragen aan een interview over hun leven zonder vrienden? 

Dus OP had beter kunnen zijn :

Beste Forummers, 

Voor een groot blad zijn we op zoek naar mensen die hun verhaal willen doen over hun leven zonder vrienden. 

1. Wat is de insteek van het interview. 
2. Welk blad?
3. Is het een telefonisch/mondeling interview of meer een enquête .

Dat hele verhaal over je dochter doet er eigenlijk niet toe, dat leid alleen maar af.

En die titel klopt dus ook niet, want je dochter heeft blijkbaar al heel wat vrienden. 

SanneEls schreef op 12-06-2023 om 20:34:

Kijk, het gaat hier om jonge mensen, die vriendschappen zijn anders. Maar moet ik nou serieus gaan uitleggen hoe ze aan die mensen komt en hoe vaak ze ze ziet? Ik doe een oproep, daar houd ik het graag bij.

Misschien even in de goede rubriek ( onderzoek/oproepen/enquetes zetten zodat duidelijk is dat het om een weekblad gaat. Dat zou ze zelf kunnen doen en dan wat toelichting geven?

Knip

SanneEls

SanneEls

13-06-2023 om 19:25 Topicstarter

Fijn, goede tip. Dank je. Dit forum ziet er heel anders uit dan toen ik het gebruikte. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.