Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mijn kind wordt gepest(en mijn moederhart huilt)

Dag medeforummers..

Sinds de basisschool heeft mijn dochter een vriendinnetje waar ze een haat/liefde verhouding mee had.
Nu zitten ze beide op de middelbare school, maar niet bij elkaar in de klas.
Dat "vriendinnetje" is geen vriendin meer, maar een draak.
Dochter wordt continu gepest, en dat meisje stookt de kinderen in de klas van dochter steeds op.
Met als gevolg dat haar vriendinnetje uit haar klas nu ook ineens vervelend begint te doen, en dochter compleet negeert.

Afgelopen vrijdag had ik dochter opgehaald ivm pesterijen van een paar jongens.
Vind ik mijn dochter alleen in de mediatheek.
Heb haar daar weggeplukt, en tegelijkertijd begint ze te huilen. Gieren en snikken(jezus..wat vond ik dat erg)

Tevens meteen in gesprek met mentor, die aktie zou ondernemen, en ook aktie met de grootste pester.

Uiteraard gaat het pesten na schooltijd door via msn hyves etc.

Afgelopen maandag heb ik kind thuis gehouden, totdat we meer zouden horen van mentor.
Na telefonisch contact afspraak gemaakt dat dochter alles meteen zou melden en volgende dag naar school zou gaan.
Volgende dag (gisteren dus) begon al slecht, ze krijgt een sms van haar vriendinnetje uit de klas, dat ze geen vriendinnen meer wil zijn, en dat ze het goed wilde maken omdat dat moest van mentor.

Breng dochter naar school, en 2 uur later word ik gebeld door haar. Of ik haar meteen wil halen. Ondertussen hoor ik van alles op de achtergrond. Een aantal kinderen die haar uitschelden.
Ben meteen naar school gegaan, mentor wederom gesproken.
Mentor geeft aan dat de ouders van pester en pester zelf bij de sector leider moeten komen, tegelijkertijd heeft ze wederom dat vriendinnetje en de jongens aangepakt.
Haalt niks uit, want ze gaan gewoon door.
Ik heb gevraagd of ze ook SOVA trainingen hebben, nee daar was geen geld voor. Maar dochter kon wel naar een "soort" van orthopedagoog..
Soort?? lekker professioneel zeg.

Dat meisje(de grootste pester) stookt dus allerlei kinderen op. Zit te wroeten in vriendschappen.

Mijn kind voelt zich erg alleen in de klas, vindt daar ook weinig aansluiting.

Andere school is uiteindelijk een optie, indien dit niet opgelost wordt.
Alleen haar vader staat daar niet achter.(gescheiden, en sinds een jaar of 8 co-ouderschap)
Maar hij heeft tot op heden nog geen bal uitgevoerd en onderneemt zelf helemaal geen aktie hierin.

Mijn dochter is een super gevoelig meisje. Zit een mooie kop op, en ziet er leuk uit(hmm..wel mijn kind he)
Maar het is ook een meisje wat haar eigen gang gaat. En ik heb het idee dat dat niet gewaardeerd wordt.
Zij is geen meeloper, en zal dat ook nooit doen.

Wat ik hiermee wil?
Geen idee..

Misschien tips/advies?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ook gepest in de brugklas

Ook gepest in de brugklas

12-01-2011 om 12:50

Andere school

Hier is maar 1 oplossing voorhanden en dat is een andere school. Ik ben zelf op 1 mei veranderd van school. Zelf wilde ik nog niet eens, toch bang voor veranderingen ofzo, maar mijn ouders hebben dit doorgedrukt en daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor. Heel lastig dat de vader niet wil meewerken. Moet hij meetekenen? Kan een familielid van hem hem overtuigen, zijn moeder ofzo?

Hoeft niet

Zoek in het archief even de twee draadjes 'waarom ben ik zo onzeker over mijn brugpieper' (gestart door mijzelf) en 'Stoepkrijt... hoe is het nu met je'. Daarin staat het verhaal van mijn dochter. Tot slot nog de o.t.'s in het draadje over pubertaal hierboven en je hebt het verhaal compleet. Bij ons is (of lijkt) het opgelost en dat had ik een paar weken geleden echt niet durven hopen.
Wat die vader betreft, ik heb ook zo'n ex. Ik heb dochter gewoon uitgeschreven bij de oude school. Het kind is leerplichtig, dus moest wel naar een andere school. De oude school wilde haar niet meer terug toen ik met ze klaar was

koentje

koentje

13-01-2011 om 11:23

Enerzijds

denk ik dat je dochter in een hele lastige situatie zit en dat inderdaad veranderen van school een goede optie is. Hoewel daar uiteraard hetzelfde zou kunnen gaan gebeuren en je kunt niet blijven veranderen. Het is gewoon vervelend dat juist de wat extra gevoelige kinderen gepakt worden. daar is het succes het grootst.

Anderzijds...Het kan zijn dat de hele situatie haar gewoon te veel is en dat ze normaal gesproken niet zo reageert. maar het is natuurlijk niet slim om als puber je mama te gaan bellen om je te halen als je uitgescholden wordt. Te meer daar ze vanuit de mediatheek ook zo moest huilen, is het ook goed om kritisch naar het gedrag van je dochter te kijken. En naar je eigen gedrag: ik denk dat je haar wat overbeschermd. En nogmaal; het is een hele nare situatie dus ik kan me best voorstellen dat je haar beschermd, maar probeer haar ook wat zelfstandiger te laten zijn.

yalahh

yalahh

13-01-2011 om 19:05 Topicstarter

Vervolg

Dank voor jullie reactie's.
En andere school is een optie, maar nu nog niet. Wij willen er eerst alles aan doen om het op deze school voor elkaar te krijgend at de pesterijen aangepakt worden.

En de aanpak is maar minimaal.
De mentor spreekt nu over een warrige dame(de pester)
Wij spreken over een 12 jarige die buitensporig gedrag vertoond.
Het schijnt dat er meerdere klachten zijn over haar.
Ik heb mijn kind weer thuis gehaald.
Het liep gisteren de spuigaten uit, en ik vind het grensoverschrijdend wat dat meisje doet, en dat er niet meteen ingegrepen wordt.
Er moet nl eerst gepraat worden met de ouders.
Waar is het gezag gebleven?

Tja..of het handig is dat dochter mij belt? Zij voelt zich niet veilig, en op dat moment was haar mentor er niet, dus belt ze haar moeder.
Wellicht ben ik beschermend naar dochter toe.
Maar ik sta pesten niet toe.
Dat meisje manipuleerd de hele boel bij elkaar, ze zet haar pionnen uit en dat wordt getolereerd tot op heden.
Immers..er is nog niets aangedaan.

Ik vind het ook erg raar dat er geen pestprotocol op school is.
Komende maandag vindt er een gesprek plaats met dat meisje en haar moeder.
Ik denk dat dat weinig nut heeft.
Dit is op de lagere school ook al eens voorgekomen. Ouders halen schouders op, en laten het voor wat het is.
Hopelijk pakt dat nu anders uit.

Goed opgelost

De basisschool had een wisselend resultaat. Voortgezet onderwijs van zoon heeft een geweldig goede strategie.
Bij pesten wordt direct met alle leerlingen gesproken die er bij betrokken zijn. Dan wordt met alle ouders telefonisch of op school gesproken. Er wordt gekeken naar de situatie en of het gepeste kind genoeg vaardigheden heeft en hoe het komt dat de anderen pesten en of het wel pesten is of wat anders. Dan krijgt een leerling zonodig direct extra begeleiding.
Zoon werd ook weleens gepest waarbij bleek dat hij genoeg vaardigheden had. Het lukte hem dan ook om het pesten weer te stoppen.
Ik kan me niet heugen dat deze school een pestprotocol heeft. Dat had de basisschool wel maar toch niet de capaciteit om het pesten bevredigend op te lossen. Dat zegt dus ook niet veel.
Ik vind het helemaal niet raar om je moeder te bellen. Een kind hoort niet met pesten te zitten, daar zijn de volwassenen verantwoordelijk voor en als school de verantwoordelijkheid niet neemt of daar geen resultaat in boekt ben jij als ouder degene die altijd beschikbaar is voor je kind.
Deze school is dan voor mij als ouder ook de eerste school die ik vertrouw met mijn kind en ik stuur kind dan ook altijd naar de school als hij mij zaken meldt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.