Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Julia

Julia

27-01-2010 om 21:56

Mijn zoon zegt: jullie maken mn spullen kwijt.

Wat zal ik zeggen of hoe zal ik reageren op de opmerkingen van mijn zoon van 17 jaar, als hij steeds zegt: ja, jullie maken mijn spullen kwijt. Jullie ruimen steeds op, dus jullie hebben 't gedaan. Zelf heeft ie geen idee meer waar ie zn spullen laat. Hij laat ook vaak bij anderen zn spullen liggen of eigenlijk meer de reden dat: vergeet zn spullen mee te nemen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2010 om 22:30

Jemig

Als je een vaste plek maakt waar je spullen van hem neerlegt hoeft hij die verdachtmaking niet meer te uiten, want dan is er een vaste plek waar hij naar toe kan gaan. Ligt het daar niet dan moet hij zichzelf achter de oren krabben.

Net zo'n dochter

Die van mij is ook erg vergeetachtig en dan hebben wij het gedaan. Dus als ik nu iets van haar opruim leg ik het op een hoop in haar kamer en moet ze voor de rest zelf haar kamer opruimen, dus is zij iets kwijt moet het daar liggen of ze heeft het zelf kwijt gemaakt. Ik zeg altijd tegen haar :" Jaja het is altijd een ander zijn schuld." Verder negeer ik het gewoon.Hij lijkt mij oud genoeg om zelf op zijn spullen te passen en als hij opruimd weet hij ook waar het ligt, helemaal zijn verantwoordelijkheid.

Ja, dahag!

Ik zou zeggen: "had je het zelf maar moeten opruimen, dan weet je precies waar je het had gelaten".
Bovendien heeft hij mazzel dat jullie van alles voor hem opruimen, dus hij moet niet zeuren!

Gr. Poezie.

24 uur.........

24 uur 'mogen'spullen hier 'rondslingeren'...en anders verdwijnen ze na 1 of als ik een goede bui heb 2 waarschuwingen in de vuilnisbak. Onder rondslingeren versta ik: Niet op vaste plek (zoals schoenen en tassen een vaste plek hebben hier,of in het zicht,of waar normaal gesproken niets ligt (op tafel b.v.) of waar de plek ook voor andere dingen benut moet worden (stoelen,tafel, aanrecht..) Maar de kinderen snappen heel goed wat ik met rondslingeren bedoel en ik denk jouw zoon ook wel. Tot eind basisschool hebben/hadden ze hier nog een eigen la hiervoor (grote la in kast) omdat b.v. huiswerk maar 1 blaadje is en dat dagelijks geleerd moet worden. Maar op voortgezet onderwijs wil ik geen stapels boeken beneden hebben, dus wordt de la afgeschaft en 'hoort' alles op hun kamer.Over het algemeen gaat het zo: Kind komt thuis, doet jas uit (op kapstok) en schoenen (vaste plek), zet tas bij trap om zodadelijk mee te nemen naar boven....eet en drinkt en lanterfant wat en gaat na een tijdje naar boven en neemt de tas mee....
Andersom wil ik geen geëet of gedrink boven...of er moet iets bijzonders zijn....(feestje of veel tieners op bezoek) en als dat zo is wil ik de bekers etc. ook weer meteen beneden hebben. Anders was het meteen de laatste keer voorlopig.
Er zijn wat uitzonderingen...een boek dat je aan het lezen bent mag beneden liggen...de muziekboeken ook (als de instrumenten beneden zijn) en een puzzel ofzo ook...Maar over het algemeen is dus alles van de kinderen op hún kamer.
Gewoon wat strenger zijn.
groeten albana

Mandje of grote tas

Als er hier teveel "rommel" rond blijft slingeren dan gooi ik dat in een plastic mandje of tas en dan gaat dat naar hun eigen kamer. Of ze het daar uitpakken en opruimen zien ze dan maar. Heb ik dat mandje weer nodig dan gooi ik dat leeg op het bed en neem het weer mee voor de eventuele volgende lading rommel. En kom niet bij mij piepen dat je spullen kwijt zijn want dan moet je je "troep" maar opruimen.

Onlangs verdwenen hier

een stel nikes, een stel werkschoenen en een schooltas in de container (keurig in een plastic zak)

Meneer ruimde steeds niet op en ik had hem gewaarschuwd.

Zeer inder de indruk (met zijn "weggegooide" ds die hij nimmer heeft teruggezien) haalde hij het uit de container.

Vanaf die dag ruimt hij keurig op.

Ik heb hem gewaarschuwd dat hij het nu uit de container mocht vissen maar de eerst volgende keer is hij zijn spullen gewoon kwijt!

Kokm op zeg, wie is hier de baas?

Albana

Alsof ik mezelf lees
Het werkt perfect!!

Suzanne

Suzanne

28-01-2010 om 18:55

Mik het op bed

Ik mik de zooi op hun bedden. Waar ze het daarna laten, is hun probleem, ze kunnen niet gaan slapen zonder het aan de kant te leggen. Herken de opmerking trouwens maar al te goed. 'Mama, waar heb JE mijn ......', zucht..

Hier ook op bed

Hier gooi ik ook gewoon alles op hun bed. Alles wat ik in huis vind, gooi ik op hun bed. Zo moeten ze het wel opruimen en op deze manier lukt het wel. Ik heb meer moeite met gestreken was die ze gewoon overal laten slingeren...

Monique D*

Monique D*

30-01-2010 om 18:48

Ik herken dit...

.. bij mijn eigen kinderen, vooral bij mijn zoon (15). Ik heb opgeruimd, dus ik moet weten waar het is! Ja, ammehoela, dan had hij zijn spullen maar niet achter zijn kont moeten slingeren!
Hier is ook de regel dat alles zijn vaste plek heeft. Als die spullen worden teruggelegd op hun vaste plek dan hoef je nooit meer te zoeken! Maar wat deze kinderen heel goed kunnen doen is alles zodanig draaien dat het op jouw bordje wordt gelegd! JIJ hebt opgeruimd, dus JIJ moet weten WAAR het is! Nee, dat weet ik niet, want ik smijt ze gewoon in zijn eigen kamer en dan zoekt hij het uit. En op zijn bed smijten heeft ook geen zin, hij gooit die spullen ervan af en gaat gewoon slapen.. met het gevolg dat spullen onder het bed of kast gaan en dan heb ik het alweer gedaan...
Dat van die container is een goed idee (dat heeft mijn moeder vroeger ook bij mij gedaan) maar ik kan het niet goed uitvoeren omdat ik altijd zo'n moeite heb gehad om spullen weg te gooien..

bertje1

bertje1

02-02-2010 om 12:00

Zelf opruimen

als ie iets kwijt is moet ie het maar opruimen. pech.

Agaatje

Agaatje

04-02-2010 om 20:08

In de la

Mijn dochter is pas 12, maar laat ook alles slingeren en als ik een gezellige kamer wil en zij is niet bereid om op te ruimen (of ze is het "gewoon vergeten") dan ruim ik het op.
En wel in de la van het dressoir die daar speciaal voor is. Het gaat dan om telefoon, ds, huiswerkmap, portemonnee, enz. En als ze dan vraagt waar iets is, dan denk ik niet eens na, dan roep ik "LA" en die is natuurlijk ook wel eens vol en als ze hem niet vrijwillig wil leegruimen, dan kiep ik hem om op het kleed (als ze er is) en zeg ik: Nu opruimen of anders is het niet meer belangrijk voor je en kan het wel weg. En dat werkt hoor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.