Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-10-2008 om 12:24
het moet me even van 't hart. onze puber is meestal 'ver' weg. nét of je geen contact meer met d'r hebt. ja natuurlijk weet ik wel wat en waar ze is, maar ik bedoel net of de 'lijn' gestoord is ofzo...
maar gisteren waren we samen naar een verjaardag en hebben we (onderweg) zo lekker gekletst dat ik me helemaal weer in contact voelde. weer zo fijn 'samen' dat we elkaar bergijpen, zo open.
hé, ik kan voorlopig er weer tegen, vertrouwen hebben dat het wel goed komt enzo.
hebben jullie die momenten ook wel eens? of zijn alleen wij zo contactgestoord bij tijd en wijle?
groeten albana
14-10-2008 om 01:43
Oh ja
Het is geen groot voorbeeld, maar mijn jongste dochter zat zich vanavond op de bank opeens te verkneukelen over haar vetloze buik. "Ik heb ook echt geen vet hè! Kijk maar." Er werd een grote lap bloot naar me toegedraaid en ik mocht er in prikken, knijpen, kneden... alles om maar te voelen dat er geen grammetje vet op zit. Mijn oudste dochter grijpt eigenlijk ieder moment dat ik aanspreekbaar ben haar kans om te praten. Het is daardoor 'gewoon', maar zelfs dan heb ik nog wel momenten die specialer zijn. Zo hebben we het nog wel eens over wat haar muzieksmaak is en wat ik daarvan vind en dan kom ik weer met 'als je dát leuk vindt moet je dít ook eens luisteren.' Of ze wil vertellen over haar vereniging, stage, werk...,enz. Ik blijf in ieder geval wel op de hoogte
14-10-2008 om 09:53
Oja die momentjes
ik heb 2 jonge jongens pubers 14 en 12 maar gister zat ik tv te kijken en ineens kruipt de oudste lekker half op schoot tegen me aan en zegt genietend"wat ben ik blij dat ik geen gratenpakhuis heb als moeder jij bent tenminste lekker zacht als ik geen zin hebt om mijn hoofdkussen op te halen kruip ik gewoon tegen jou aan"
oke ik zag het maar als een complimentje en die gesprekken vooral als je met één puber praat of die gesprekken van een groep pubers onderling, ja heerlijk kan er echt van genieten!!
15-10-2008 om 07:25
Oh ja
Mijn oudste zoon zit in Toscane,met school,en ik vind er niks an..) Zomaar een sms'je krijgen,zonder dat ik het heb gevraagd,en dan lezen dat hij geniet van het uitzicht...ja,mijn week is weer goed!
Bastet