Hannah
08-02-2014 om 23:11
Mooie, lange dochter
Vandaag ben ik met mijn 13-jarige dochter flink gaan winkelen omdat ongeveer alles te kort dan wel te klein is. Net voor ze naar de brugklas ging, hebben we dezelfde excercitie gedaan: alles was te klein. Inmiddels is ze de langste van haar klas, ze is nu bijna 1.75 en alles zit d'r op en d'r an. Ik dacht dat meisjes zodra ze ongesteld werden, gemiddeld nog maar 6 cm zouden groeien, nou, mijn kind is beslist niet gemiddeld, ze is sindsdien 11 cm gegroeid en ik ben nu de kleinste thuis! Ik ben erg benieuwd of ze nog langer wordt, ik vind het wel erg mooi hoor, zo'n lange, slanke meid. Alleen denkt bijna iedereen dat ze veel ouder is dan 13 jaar.

Stenna
10-02-2014 om 23:58
en met taart natuurlijk
Zou ik zeker doen. Moet wel een beetje leuk blijven, winkelen. Niet zo pinnig hoor Dalarna.

FayW
11-02-2014 om 07:09
H&M
Als je 1.76 bent is extra lange kleding toch niet nodig? Je zou eens bij H&M kunnen kijken en New Yorker.
En natuurlijk samen een taartje eten. Of lekker lunchen. Vinden mijn kinderen (m/v) ook gezellig. En ik zelf ook.

Tigress
11-02-2014 om 10:27
lengte en menarche
Zelf werd ik met 11 jaar voor het eerst ongesteld en ik ben 1.76 lang. Toendertijd was ik de langste van de klas en vond dat verschrikkelijk. Ook nog een paar jaar later merkte ik dat ik lang was voor een meisje. Ik weet nog heel goed dat ik op mijn 18e door een hele leuke jongen werd gevraagd om te dansen. Het leek wel of ik blééf opstaan, uiteindelijk bleek hij bijna een kop kleiner te zijn. Toen maakte hij zich heel charmant (not) snel uit de voeten.
Mijn dochter kreeg haar menarche toen ze 12 was en is nu met 19 iets kleiner dan ik. Met haar 1.74 is ze nu best wel gemiddeld denk ik. Heeft het begin van de menstruatie niet ook een verband met gewicht?
Inderdaad is de kledingindustrie beter op de Nederlandse lengte ingespeeld vandaag de dag.
(Off-topic)
Heel gezellig juist om nog koffie met wat lekkers te nemen in de stad! Vinden we letterlijk het kersje op de taart.

Ely
11-02-2014 om 19:12
O daar zijn wij ook dol op
Om even gezellig in een tentje neer te strijken en wat te drinken/eten. Daar wil ook wel voor besparen op merk kleding hoor. En het wij geldt hier voor zowel de jongens als de meisjes. Het is een manier om even tijd met elkaar te spenderen en aandacht te hebben. Niet dé maar wel een. Ik zie eigenlijk niet wat daarmee mis is?
Leuk om dit draadje te lezen trouwens, ik geloof dat ik er vooral 1 ding uit haal; als je kind maar lekker in zijn /haar vel zit en lang leve de diversiteit

Auwereel
11-02-2014 om 20:00
Lekker in je vel
Mijn dochter zit er er niet mee dat ze niet al te lang is, kan ze nog fijn op haar verzorgpony (bijna paard) blijven rijden en haar vriend is ook niet lang, volgens mij haalt hij de 1.70 net. Niet lang voor een jongen, maar wel bijzonder gespierd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.