Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ilva

Ilva

05-09-2012 om 16:17

Morgen eerste echt dag in de brugklas

Morgen gaat mijn zoon voor de eerste echte dag naar de middelbare school. Net z'n tas ingepakt. Jeetje, die arme jongen viel bijna van de trap af. Hij moest wel alle boeken meenemen voor de vakken die hij heeft. Volgende week donderdag zal het dus wel minder zijn. En donderdag is ook gelijk de langste dag met ieder uur een ander vak. Maar goed, het past nog maar net in de tas. Nu maar hopen dat hij direct de boeken die hij niet direct nodig heeft in z'n kastje stopt dan valt het wel mee. Ik hoop maar niet dat z'n fiets gaat stijgeren. Haha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Brugpiepers

Hier ging de fiets wel een keer steigeren en de boel in balans houden viel ook niet altijd mee. Terwijl zoon geen klein en ielig jongetje was. Maar het went snel. Veel plezier voor je zoon morgen!

Arawen

Arawen

06-09-2012 om 12:17

Introductie?

Mijn zoon is gisteren begonnen in de brugklas. Ook hij ging heel stoer, met zijn nieuwe rugzak op zijn (althans voor hem) nieuwe 'echte mannen' fiets, want de mountainbike is ingeruild. Maar hij hoefde echt nog geen boeken mee te nemen.. Alleen etui en agenda en zo. Ze beginnen het programma met 3 dagen introductie. Pas a.s. maandag krijgt ie les volgens het rooster.
Moet jouw zoon echt al direct met boeken en lessen beginnen?

Arawen

Ilva schrijft dat haar kind vandaag "de eerste echte dag in de brugklas heeft." De introductie dag zal al wel geweest zijn. Het is vandaag tenslotte al Donderdag.

Hier

Hier was er maandag een introductiedag (van 13:15u tot 19:45), en begonnen dinsdag de gewone lessen. Zoon zit in de gymnasium brugklas. Volgende week gaan ze trouwens nog wel 2 dagen op kamp.
Zoon vind het heel erg leuk, maar wel vermoeiend. Hij moet ook nog eens ruim een uur reizen van deur tot deur, dat is ook even wennen!
Vanaf volgende week komt de sport er nog bij (hij zit op de rugbyacademy) en dat betekend dat hij een zwaar rooster heeft. Ze werken met 60 minuten rooster en hij heeft dan:
maandag 1e t/m 7e uur (half 9 tot half 5)
dinsdag, woensdag en vrijdag 1e t/m 6e uur (tot half 4)
donderdag 1e t/m 5e uur (tot half 3)
En dan mist hij de mentorles, gym, tekenen en 1 uur per week aardrijkskunde (dat moet hij zelf maar bijhouden..). En van 2 vakken (wiskunde en Nederlands) volgt hij 1 uur in een andere klas.
Rugbytraining is 4x per week 2 uur (binnen dit rooster dus). En daar komt 2x per week 's avonds met zijn eigen club trainen + wedstrijden op zaterdag nog bij.
Oef, ik ben best wel benieuwd hoe hij dit gaat volhouden. Ik word er zelf al plaatsvervangend moe van

Ilva

Ilva

06-09-2012 om 14:48

Jeetje

Jippox dat is wel heel heftig zeg. Mijn zoon gaat naar het Atheneum. Donderdag is de drukste dag. 7 uren (van 50 min.) en geen enkel dubbel uur dus ook echt 7 vakken. Op maandag heet hij ook 7 uur maar de laatste 2 uur gym, op dinsdag 6 uur en het 1e uur vrij. Op woensdag 4 uur les waarvan 1 dubbel uur (natuurkunde geloof ik) dus maar 3 vakken en vrijdag 5 uur, waarvan 1 uur gym. Het rooster schijnt hier op school om de 6 weken te veranderen. Ze hebben dan een soort proefwerkweek aan het einde en daarna veranderd het weer. Hij heeft deze periode bijvoorbeeld helemaal geen muziek les terwijl hij daar wel boeken voor heeft.

En Arawen, maandag hadden ze alleen mentoruur. 's-Avonds jaaropening en dinsdag en woensdag hadden ze kamp. Vandaag dus voor het eerst echt les. Als ik het goed heb uitgerekend is hij over een half uurtje klaar. Ik ben benieuwd hoe het was.

Vic

Vic

06-09-2012 om 20:49

Ilva

Dat klinkt bekend. Volgens mij zit mijn dochter op dezelfde school, maar dan in de tweede. Ze had op dinsdag ook introductiedag, maar alleen de brugklassers bleven ook slapen op het schoolterrein. Dochter vertelde dat de brugklassers echt klein waren en met hun enorme rugzakken door de school scharrelden

Ilva

Ilva

10-09-2012 om 15:53

Vic

Sorry voor de late reactie hoor. Meestal zit ik op de laptop maar onze laptop zegt dat er bepaalde dingen (weet nu even niet wat) niet goed zijn op deze site en dat je hem beter niet kunt openen. Doe ik natuurlijk wel maar dan kan ik alleen maar lezen, niet schrijven. Nu dus op de 'grote' computer.
Zit jou dochter op school H in H? Dan zal het wel eens dezelfde kunnen zijn. Grappig.

Vic

Vic

11-09-2012 om 23:33

Ilva

Jazeker, alle feiten gecombineerd kon dat ook haast niet missen Heeft je zoon het een beetje naar zijn zin?

Ilva

Ilva

12-09-2012 om 20:48

Vic

Ja zeker, hij vindt het heel leuk. Vandaag voor het eerst natuurkunde en techniek (zo heet het geloof ik) en hij vond het geweldig. Regelmatig hoor ik een frans liedje hier in huis. Het huiswerk valt soms wat tegen hoewel hij altijd vrij snel klaar is. En het fietsen (30 min.) valt hem nog niet tegen. Nu nog even wachten tot het slecht weer wordt dan vraag ik het nog eens, haha.

Vind jou dochter het nog steeds leuk? Was jij vorige week maandagavond trouwens ook op school. Wij waren er om negen uur.

Vic

Vic

14-09-2012 om 11:24

Ilva

Nee, die opening heb ik gemist. Het stond wel in een nieuwsbrief maar ik was het vergeten en had geen oppas voor de jongste. Oudste is dus (om 21.00 uur) met haar vader gegaan.

Ilva

Ilva

19-09-2012 om 10:11

Vic

Dat heb je goed geregeld. Wij hebben ook nog jongere kinderen maar manlief gaat alleen mee naar rapport gesprekken en verder heeft hij liever dat ik ga. Hij blijft liever bij de kinderen thuis. Maar mocht oudste vragen of papa meegaat, dan gaat hij wel hoor. Hij doet alles voor de kinderen.

Vic

Vic

19-09-2012 om 21:33

Ilva (gaat lekker zo o.t.)

Nou, wij zijn gescheiden dus normaal gesproken doen we dat soort dingen wel samen. Maar ik had nu zelf e.e.a. over het hoofd gezien. Als ex niet had gekund had ik waarschijnlijk wat meer moeite gedaan voor een oppas

Ilva

Ilva

21-09-2012 om 14:51

Vic (we blijven o.t.)

Ja, dan ligt het anders. Nou als ik nog wat vragen heb dan hoor je me wel. Ik weet je nu te vinden. Haha.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.