Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Joke

Joke

20-05-2011 om 19:56

Niemand kan-wil met mijn dochter tent delen tijdens kamp

Ik zit hier wel mee en weet niet hoe we dit oplossen.
Mijn dochter, 13, 1ste klas Havo gaat binnenkort met de klas op kamp. Leuk zou je zeggen. Maar nu moesten ze zelf clubjes van max. 3 pers. maken om een tent te delen, maar met 2 mag ook.
Ze had al met een meisje met wie ze wel het meest optrekt afgesproken en ingevuld dat ze samen zouden gaan in een tent, en 2 andere meisjes in één tent recht t.o hun tent dus een groepje vormend. Nu wil dat ene meisje niet meer bij mijn dochter, zonder reden. Dochter heeft het vandaag nogmaals gevraagd maar helaas, ze wil niet.
Dat meisje gaat dus met 3 meiden, en dat betekend dat mijn dochter alleen moet. Ze heeft al andere meiden gevraagd maar iedereen is al voorzien. Nu heeft mijn dochter, of met iemand samen of ik ga niet met kamp mee, zei ze resoluut, ze gaat echt niet als enige alleen in een tent. Ik vind het zo jammer voor haar en baal er ook van. Maar wat doe je in dat geval? Als ze als enige niet met kamp meegaat lig je er ook uit, kan je daarna niet meepraten en mist ze ook een hoop lol.
Wat is wijsheid in dit geval?

Joke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-05-2011 om 20:09

Laat haar naar de mentor gaan

Ik zou haar aanraden om dit even met de mentor te bespreken. Iedereen begrijpt dat dit niet de bedoeling is. Dus als dochter er zelf niet uitkomt, dan moet ze even hulp vragen.

Joke

Joke

20-05-2011 om 20:33

Maar wel vrijwillig samen

Ja, ik bedacht ook al dat ik het met haar mentor moet bespreken. Maar je wilt natuurlijk niet dat ze ergens gedwongen bijgeplaatst gaat worden en die meiden dat zelf niet willen. Lijkt me niet zo leuk voor de sfeer.

Dit is nog irritanter dan partijtjes kiezen met gym

dan ben je maar één les per week degene die het langst overblijft (sprak zij uit ervaring).

Ze moeten vanuit de schoolleiding gewoon tentindelingen uitdelen. Klaar. Wat is dit voor ellende?

Ik zou ook niet meer meewillen hoor. In elk geval de mentor bellen.

mens

mens

24-05-2011 om 12:46

Mentor/begeleider

Hallo Joke, Ik zou inderdaag overleggen met de mentor als deze daar zelf niet mee komt, mischien heeft hij/zij al een plan? Bij mijn kinderen was het altijd zo dat de tentindeling bij de mentor ingeleverd moest worden en dat de verantwoording van de leerlingen was dat iedereen een plek had bij anderen. Iemand alleen was geen optie. Dit werd altijd aan het begin al verteld en was nooit een probleem. Het was altijd een soort project tijdens het mentoruur. Waar hij/zij dan in coachte. Doordat het duidelijk was was het ook nooit een probleem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.