Sam56
04-12-2016 om 13:53
Niet meer in Eva kostuum
Goedenmiddag mijn dochter van 13 heeft liever dat ik haar niet meer in Eva kostuum zie thuis. Toch wel vreemd we gaan wel eens naar de sauna toe.

@Emma
04-12-2016 om 16:37
Gewoon
Mijn dochter ook hoor! Sauna is er niet meer bij, hoewel we vroeger regelmatig gingen. Ze wil nu alleen nog maar naar de badpakkendag
Het zal wel weer een keer over gaan, en dan gaan we weer gezellig samen naar de suana. Maar wie niet naakt wil hoeft van mij absoluut niet, niks dwingen hoor!

skik
04-12-2016 om 16:38
Je hoeft het ook niet te snappen
Je hoeft alleen maar de wens van je dochter te respecteren. Of er nou voor jou logica achter zit of niet.
skik

Knutselkei
04-12-2016 om 18:34
eva had ook een blaadje
voor haar edele delen
Gewoon respecteren dus.

Tango
04-12-2016 om 22:02
Hoort erbij
Dat hoort er gewoon bij hoor als ze in de puberteit komen. Dochter hier doet ook al tijden de deur op slot tijdens het douchen etc. Volkomen normaal. En sauna is een ander verhaal. Daar loopt iedereen in zijn nakie. Dochter vond dat wel even wennen, maar was er eigenlijk snel doorheen.

Marieke
05-12-2016 om 12:35
Grenzen respecteren
Wij gingen vroeger ook regelmatig naar de sauna en het naaktstrand. Onze ouders hebben een pauze ingelast toen wij pubers waren. Ze hebben ons nooit ergens toe gedwongen.
Ik ben mijn ouders dankbaar dat ze me hebben opgevoed met een positief lichaamsbeeld en ook dat ze mijn grenzen altijd gerespecteerd hebben. Grenzen hebben niets met logica te maken. Een grens is een grens en die bepaalt iedereen zelf. Juist als ouders moet je het goede voorbeeld geven: als haar ouders haar grenzen al niet respecteren, hoe leert ze dan haar grenzen aangeven tegenover een latere partner? (dit is algemeen bedoeld, zeker geen beschuldiging naar TS)
Ik loop sinds het einde van mijn puberteit weer zonder problemen in mijn Eva-kostuum, maar alleen als ik er mij goed bij voel. Zo niet, dan blijf ik bedekt.

rutiel
05-12-2016 om 12:43
Welnee Lilian (ot)
Eva had helemaal geen blaadje voor haar edele delen. De schaamte en daarmee de noodzaak om e.e.a. te bedekken kwamen pas toen God haar en haar echtgenoot het paradijs uit knikkerde. De bijbelvasten onder ons (Tonny??) weten vast de bijbehorende passage wel.
Dat Eva in de kunstgeschiedenis standaard mét blaadje afgebeeld is, ook in het paradijs, hangt gewoon samen met de preutsheid van de katholieke kerk op dit vlak. Deze is er ook verantwoordelijk voor dat alle Griekse en Romeinse beelden in het Vaticaan ofwel ontmand zijn, ofwel voorzien van een zelfgeknutseld blaadje.

Tonny
05-12-2016 om 16:19
zozo
word ik als bijbelvast persoon opgeroepen.
Even uit mijn hoofd hoor. Volgens het eerste bijbelboek Genesis maakten Adam en Eva 'schorten van bladeren' (dus wel meer dan een enkel blaadje waarbij je je afvraagt of er een tube Velpon was meegeleverd) nadat ze van de verboden vruchten hadden gegeten. Alle bomen van het paradijs stonden tot hun beschikking, behalve één - en die kozen ze. (Het blijft een herkenbaar oerverhaal!)
Aan dat schortenmoment ging vooraf dat de Schepper hen riep. Op dat moment beseften ze hun naaktheid (daarvoor niet) en maakten die bedekking.
Toen het paradijs een verloren toestand was geworden, kregen ze kleding van dierenhuiden.

Sam56
07-12-2016 om 23:23
Gewoon
Ok Emma dus moet het dan toch gewook respecteren ok maar ze heeft het wel anders geformuleerd dan Eva kostuum

Christel
10-12-2016 om 10:38
Wat wil je dan?
Het niet respecteren? Daarbij maakt het niet uit hoe zij het noemt, zij wil niet dat jij haar bloot ziet en ze zal jou waarschijnlijk niet bloot willen zien.
Volstrekt normaal gedrag, ik vind het raarder dat jij het vreemd vindt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.