Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Nog verlof nemen in schoolvakantie?

Hoi,

Ik moet binnen enkele weken mijn verlof indienen voor 2020 en uit gewoonte verdeel ik die nog steeds zoveel mogelijk in de schoolvakanties...Mijn pubers zijn 14 en 16.We gaan volgende zomer niet op vakantie Want we willen onze badkamer renoveren.Mijn zoon heeft een vakantiejob en mijn dochter slaapt tot ‘s middags en in de namiddag spreekt ze vaak af met vrienden.Ik werk 32 u per week en ben ofwel om 12 u thuis ofwel om 16 u...Vorige zomer nam ik elke week een extra namiddag maar ik heb daar niet zoveel aan gehad.Of het was dan om huishoudelijke taken te doen maar ja wat jammer om daar verlof aan te hangen.Hoe doen jullie dat?Nemen jullie nog steeds al jullie verlof tijdens de schoolvakanties?

Pooh bear

Pooh bear

12-11-2019 om 09:42

Vakantie

Onze 18 jarige vind het nog steeds leuk om met ons mee te gaan. Dus we willen graag nog vrij in de zomer.
Mijn parttime baan is zomers ook 3 weken dicht dus dat is makkelijk.
Alleen volgend jaar hebben we waarschijnlijk een probleem mijn man is nog met zijn werk in gesprek maar officieel mag hij geen vrij meer in de vakanties omdat je alleen in de vakanties vrij krijg als je schoolgaande kinderen onder de 18 heb.

Vraag het je pubers ....

Wij gaan wel in de zomervakantie op vakantie, dus daar wordt mijn verlof voor gebruikt.
Andere vakanties ben ik nooit extra thuis, hebben ze ook geen behoefte aan (13 en 15).

Deed ik niet.

Was ik braaf thuis en lag zoon de halve dag op bed, ik vond het zonde van mijn vrije uren. Als jullie toch niet op vakantie gaan volgend jaar zou ik mijn verlofuren ook liever anders inzetten. Vooral omdat jij toch op tijd thuis bent, dat was bij mij ook zo.
Ook vond zoon "het huis voor zich alleen hebben" erg prettig, dat speelt ook mee. Geen idee hoe jouw kinderen daar over denken?

Niki73

Niki73

12-11-2019 om 12:00

Zomer en kerst wel, verder niet

In de zomer neem ik drie weken vrij om met de pubers op vakantie te gaan. Ze gaan ook op vakantie met mijn ex en de overige tijd hangen ze meestal thuis en bij vrienden rond. Rond de kerst neem ik ook vrij. In de herfstvakantie zijn ze op eigen intiatief naar hun grootouders gegaan, die op ruim 200 km afstand wonen. Ook prima.

Tip: ik neem een paar keer per jaar een dag verlof en dan zeg ik dat aan bijna niemand, dan ga ik een dagje weg, naar een verre vriendin, ergens wandelen of winkelen of naar een groot saunacomplex. Aan het einde van de dag ben ik dan weer terug, heerlijk uitgerust en blij.

Natje1812

Natje1812

12-11-2019 om 12:25 Topicstarter

Ik zal sowieso wel verlof

inplannen in de zomer omdat ik dan zelf graag thuis ben maar niet meer alles...Ik vind het ook moeilijk als je alles zo vroeg moet in plannen...Tot en met november...dan staan ze al weer een jaar verder in hun ontwikkeling en met pubers kunnen die noden vlug veranderen,...vooral mijn man die de meeste vakantie ms op zee is is altijd bang dat ons huis vol vrienden zal zitten in de vakantie als ik ook niet thuis ben en ze ons huis gaan afbreken (beetje overdreven natuurlijk...)maar ik kan ook sowieso niet altijd thuis zijn dus denk ik dat volgend jaar toch wat meer voor mezelf zal kiezen....

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-11-2019 om 18:40

Jawel

Ik neem de weken die we weg gaan, plus een ervoor en erna. Ook de kerstvakantie want dat vind ik wel fijn met al het feesten en geregel, en meestal kost het je geen 10 dagen.
Andere vakanties neem ik soms een dag vrij als we iets leuks gepland hebben, maar de meeste dagen vermaken ze zichzelf wel.

Jesse_1

Jesse_1

12-11-2019 om 18:59

Alleen

Ik neem alleen vrij om vrij te hebben (vakantie, dingen doen) en niet specifiek voor de kinderen (wel om evt iets met hen te doen dus, maar niet zodat ze niet alleen thuis zijn). Veelal hebben ze geen behoefte aan mijn gezelschap .
Ik zorg wel dat ik vroeg begin met werken, dus wat eerder thuis ben 's middags.

Misdreavus

Misdreavus

12-11-2019 om 23:05

niet veel

Wel 2 weken in de zomervakantie, omdat jongste van 14 nog met ons op vakantie gaat, oudste van 18 kan niet wachten tot wij op vakantie gaan zonder hem en hij het huis voor zichzelf heeft.
Alle andere vakanties neem ik geen vrij, ik werk in principe alleen 's morgens, dus daar merken ze niks van.
Wel pak ik standaard de week na de zomervakantie, want dan kan ik de kinderen op weg helpen de eerste schoolweek, dat vinden we allemaal wel fijn.

zebra

zebra

13-11-2019 om 15:35

de laatste paar jaar

nam ik alleen een paar weken in de zomervakantie en verder meestal wat losse dagen hier en daar. Ik werk doorgaans alleen in de ochtend. Dit jaar hebben we voor het eerst buiten de zomervakantie een paar weken genomen omdat onze zoon (jongvolwassen inmiddels) stage loopt en regelmatig in het weekend naar huis komt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.