Joozie
05-04-2012 om 14:53
Oh jee, hij komt (vriend van dochter komt langs)
We gaan het voor het eerst meemaken: vriend van dochter komt voor t eerst bij ons om kennis te maken. Nog niet eerder aan de hand gehad maar dit keer lijkt het wel serieuzer te zijn voor dochter. Wat doe je op zo'n moment, vragen naar beroep ouders en naar school is zeker niet meer gangbaar? Wat dan wel? Ik zag op facebook dat hij zenuwachtig is, nou, wij ook!

Celine
05-04-2012 om 15:15
Eh....
Hoe oud is dochter en hoe oud is zoon? Hoe lang kennen ze elkaar?
Ik heb geen ervaring (jongere kinderen), maar neem aan dat je hem niet het vuur aan de schenen wil leggen, maar gewoon "gezellig" wil kennismaken. Ik zou in dat geval vragen (voor zover je het niet al weet): wat hij doet (school), hoe hij het vindt, of hij al een idee heeft wat hij later wil gaan doen, waar hij woont en hoe lang (als je dat zou willen weten) en m.n. wat zijn hobbies/sporten zijn. M.b.t. dat laatste zal hij zich hopelijk wat meer op zijn gemak gaan voelen. En leer je hem wellicht ook wat meer kennen. Dus ook lekker doorvragen zolang hij het leuk lijkt te vinden... Misschien beginnen met zijn hobbies, en daarna evt. nog naar school en andere plannen vragen? Succes in elk geval.

krin
05-04-2012 om 15:28
Gewoon
het gesprek op zijn beloop laten? Waar je ook naar gaat vragen (maar vooral school), het lijkt al snel op een verhoor, of het wordt zo'n moeizaam oudtantegesprek ("en, vind je het leuk op schoolm jongen?). Je weet vast al wel iets over hem via je dochter? Iets over een feest of een concert of zijn sport waar je iets mee kunt?
De kans lijkt me trouwens ook groot dat je dochter hem binnen twee seconden de huiskamer weer heeft uitgesleurd om naar boven te gaan. Kennismaken is tenslotte een breed begrip; met handen schudden ben je er ook

Fiorucci
05-04-2012 om 15:39
Nou gewoon