Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
moeder

moeder

15-04-2011 om 11:16

Okselscheren hoe en wat

Dochter wil haar okselhaar scheren, met van die gillettemesjes maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wat zijn goede mesjes (of juist niet), waar moet ze op letten, wie heeft advies/tips.

Site van gillette geeft info maar dat is vooral reclame.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yura

Yura

15-04-2011 om 11:23

Alle mesjes

Ik vind eigenlijk alle mesjes wel goed, tegenwoordig gebruik ik van die wegwerpmesjes ook van Gilette geloof ik met zo'n lubrastrip ofzo. Ik doe het gewoon elke ochtend onder de douche even, al zo normaal geworden, inzepen, scheermesje erover en afspoelen. Is een vaste gewoonte, ik kijk eigenlijk niet eens of het echt nodig is.

Scheerschuim

Hier gebruikt dochter wat ik in huis haal en dat kan van ieder merk zijn, alleen niet het allerduurste. Huismerk van een drogist of supermarkt vind ik prima. Ze gebruikt op mijn aanraden wel scheerschuim (voor vrouwen). Ze doet het ook bijna dagelijks sinds een paar weken (ze is 13).

In het begin heb ik het bij haar gedaan, maar al snel kreeg ze zelf de slag te pakken.

MerelR

MerelR

15-04-2011 om 13:43

Ladyshave

Is er een reden dat ze niet gewoon een ladyshave wil gebruiken? Lijkt mij persoonlijk handiger en op den duur goedkoper. Maar misschien is het ook wel een persoonlijke voorkeur.

ilsepilse

ilsepilse

15-04-2011 om 14:41

Alle mesjes

wij (vader moeder en zoons) gebruiken ook gewone wegwerpmesjes, geen bepaald merk.

Wilkinson

Ik geloof dat ik afwijk, maar ik gebruik alleen mesjes van Wilkinson, bij ieder ander merk haal ik mezelf open. Geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg, maar dat is mijn ervaring.

Fiorucci

Fiorucci

15-04-2011 om 15:54

Nerina

En mij lukt het niet met Wilkinson, dus ik denk dat het een kwestie is van uitproberen..

Merel

Merel

15-04-2011 om 16:24

Eigen merk ja

Hier ook gewoon eigen merk, kruidvat of hema meestal. Ik gebruik geen scheerschuim, op een of andere manier vind ik dat uitdrogend werken, mijn handen (waar het dus ook op komt als ik het op mijn oksels smeer) snakken dan ineens na het douchen naar creme, zo'n rotgevoel, lijkt me dus ook niet goed voor mijn oksels. Zonder schuim gaat het trouwens ook prima en kan ik ook beter zien wat ik doe.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-04-2011 om 21:01

Herhaal mezelf maar weer

Ik zweer bij Veet. Veet voor onder de douche. Dat smeer je er buiten de douche dik op, na 2 minuten stap je onder de douche en na bij elkaar 5 minuten kun je de haartjes met het bijgeleverde 'krabbertje' afschrapen. De restjes wrijf ik er met een washandje af. Lekker inzepen om de Veetresten te verwijderen en klaar. Geen risico van uitschieters met een mesje en lekker glad.

helde

helde

15-04-2011 om 23:37

Geen ontharingsschuim

Geen ontharingscremes hier, uitslag all over the place. Ik en dochter ( en man ) gebruiken gewoon de goedkope wegwerpmesjes, werken uitstekend.

soepstengel

soepstengel

17-04-2011 om 12:53

Nivea 2 in 1

heb ik sinds kort en dat werkt hier goed, zeep en scheren in een en geen irritatie tot nu toe( bouwt zich bij mij vaak op)maar ik scheer mijn oksels wel zelden met een mesje.
Ik haal vaak de tondeuse over mijn (blonde) oksels en dan zie je niks meer.
met scheerschuim daar heb ik meteen last van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.