Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Onderlinge relatie kinderen en geld

Mijn 17 jarige zoon handelt in zoiets als aandelen. Hij verdient er leuk mee. Prima wat ons betreft. Zijn geld zijn risico. Nu blijkt zijn 14 jarige broer een aanzienlijk bedrag te hebben overgemaakt naar zijn oudere broer om voor hem mee te handelen. De deal is dat hij bij tegenvallend resultaat altijd zeker 75% van zijn inleg terug krijgt, en bij positief resultaat een deel van de winst afstaat.

Ik vind dit dus echt geen goed idee, want ik wil niet dat hun goede relatie ooit onder financieel gedoe gaat lijden. Aangezien ze minderjarig zijn kan ik er ook gewoon voor gaan liggen. De jongens vinden dit -uiteraard- belachelijk. En mijn man eigenlijk ook ("ach laat ze toch")

Wat is wijsheid? 


Misschien een middenweg: een beperking stellen aan de inleg?

groeten,

Temet

Ik heb er totaal geen verstand van, is dit een gebruikelijke deal als iemand anders met jouw geld gaat handelen?

Los daarvan zou ik het ook geen prettig idee vinden. Een jongen van 14 zou ik willen beschermen tegen dit soort deals. En een jongen van 17 zou ik niet willen opzadelen met gedoe met geld van zijn eigen broer. 

Ik zou het óf verbieden óf een bovengrens stellen aan het bedrag waarmee de jongste mag meedoen. 

Jippox

Jippox

14-04-2021 om 20:27 Topicstarter

Ja die bovengrens vind ik wel een goed idee. Op zich vind ik dit soort ondernemerslust wel leuk en interessant. En ze hebben ook echt wel een redelijke deal gesloten, qua risico's etc. 

Het is gewoon even weer iets helemaal nieuws waar ik nooit aan gedacht heb toen ik aan kinderen begon 🙄 ik moet mijn mening er nog over vormen. Vandaar dat alle input van buiten heel welkom is. 

Ik neem aan dat de 14jarige gewoon eigen geld heeft van zakgeld en of een krantenwijk. Dat mag hij zelf besteden dus daar zou ik niet tussen gaan zitten.