Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Zon

Zon

14-08-2018 om 21:16

Op reis onder schooltijd


Zoals ik al eerder zei: school gaat echt een probleem worden.

Flanagan.

Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Dat komt omdat je schreef: "voorbeelden genoeg in haar nabijheid".

Toestemming heeft ze.

Van jullie heeft ze toestemming en ze gaat zich ziek melden. De verantwoording ligt bij haarzelf en je gaat niet voor haar liegen.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Een vrolijke vakantiefoto op social media en ze is de sigaar. Haar hele klas weet dan direct dat ze niet echt ziek is.

Ik zou er als ouder geen prettig gevoel bij hebben en geen ontspannen tijd terwijl ze weg is.
Vooral omdat ze een week weg is, wat zeg je als ouder dan als school belt hoe het met haar gaat?

ze zal

in de groepjes waarmee ze moet samenwerken laten weten dat ze er niet is. Dan weet de docent die les geeft het ook, dus dan is bekend dat ze niet ziek is. Het is aan de school hoe ze daar mee om gaan.

Zon

Zon

19-08-2018 om 12:21

Groep

Eigenlijk was de hele groep met wie ze weg gaat het er wel over eens dat het een risico is om weg te blijven van school. Dochter zelf denkt er nog het makkelijkst over. Ze gaat zichzelf ziek melden zegt ze. Nou moet ik zeggen dat ze dat wel vaker heeft gedaan, op het VO. Is ze erg handig in. Ik vind het ook een risico hoor, als ze gaan bellen. Ik hoop maar van niet. En anders zeg ik wel dat ze ziek is.En als het uit komt zien we het wel. Als we op gesprek moeten komen zal zij het woord moeten doen en moeten vertellen hoe belangrijk de vakantie voor haar was.
En ja, misschien zijn wij als ouder ook wel te makkelijk geweest en hadden we moeten zeggen dat ze echt niet mocht gaan. Dochter heeft echter wel beloofd dat ze er echt alles aan wil doen om de opleiding te halen en meteen de volgende dag weer naar school te gaan, ook al komen ze midden in de nacht terug. Het blijft een lastige, ik zal blij zijn als die week voorbij is.
Dochter heeft toegezegd niets op sociale media te plaatsen. Ze houdt alleen ons op de hoogte.

Tine Winkel

Tine Winkel

19-08-2018 om 13:41

social media

dat je dochter niets op social media plaatst is fijn. Maar haar reisgenoten moeten dan dus ook zorgen dat ze op geen van de foto's zichtbaar is... succes?!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-08-2018 om 13:59

Niet taggen, taggen uitzetten

Maar ik denk dat jullie het te zwaar maken.
Nieuwe opleiding-nieuwe klasgenoten, wie zal dochter al op FB hebben.
En bovendien: gaan die echt klikken, of denken ze: Cool-boeien....

Triva

Triva

19-08-2018 om 15:40

Facebook?

Daar zit toch niemand meer onder de 30?

juf Ank

juf Ank

19-08-2018 om 15:57

dus zon

Je bent nu zelfs zo ver dat je voor haar gaat liegen?
Sjonge jonge. Van een opsporingsbevel tot een leugentje om bestwil. Het kan raar lopen.
Succes he

Zon

Zon

19-08-2018 om 16:37

Liegen

Tja, ik kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat ze op vakantie is. Maar dan weet ik zeker dat we gedoe krijgen. Zit ik ook weer niet op te wachten. En ik was niet degene van het opsporingsbevel hoor, dat was mijn partner en heb hem toen al gezegd dat ik dat te ver vond gaan. Niet waar dochter bij was natuurlijk.
En ik blijf vooral hopen dat ze niet gaan bellen.

Waarschuwing

https://www.ad.nl/binnenland/direct-boete-als-kind-buiten-vakantie-niet-naar-school-komt~adc2de62/

De eerste keer verzuim levert mogelijk alleen een waarschuwing op. En anders een taakstraf of een of meerdere honderd euro boete.

Echt wel

Dat tijdens de introductie alle social media en telefoonnummers worden uitgewisseld!

Facebook doen ze niet zoveel meer mee, maar insta en snap wel. Het is een groot risico wat genomen wordt hoor!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-08-2018 om 19:39

Niet zo moeilijk

Dan moet dochter wat terughoudend zijn met toevoegen totdat ze terug is.

Wat is het grote risico dan dat jij ziet, MarSy?

zebra

zebra

19-08-2018 om 20:15

niet liegen

de dochter had tijdens de zomervakantie andere prioriteiten, dat kan natuurlijk. Maar die vakantie zou dan wat mij betreft dan ook tot een ander tijdstip kunnen wachten. Ik zou zeker niet liegen als er iemand zou bellen.

Problemen

Behalve leerplichtambtenaar en melding bij duo een negatief studieadvies waardoor de student zal moeten stoppen. Sowieso bestaat die kans omdat scholen voor 1 oktober makkelijk kunnen uitschrijven als iemand niet op komt dagen. No show heet het dan.

Met een beetje geluk krijgt ze alleen een eerste officiële waarschuwing, bij de tweede is het einde oefening

docent

docent

19-08-2018 om 23:02

Zeker problemen

MBO doet ze toch?
Dus een beroepsopleiding. Er wordt gewerkt aan een juiste beroepshouding, Geen idee welke richting ze doet (zal bij t een wat zwaarder wegen dat bij t ander).

Als ik haar docent was staat ze 5-0 achter met deze actie (en jullie ook). Ze is nog jong dus ik zou t nog enigszins wijten aan puberaal gedrag. Maar ouders die dit ondersteunen ben ik snel klaar mee, Wat voor voorbeeld geef je dan?

Dit zou wat mij betreft zeker een stevig gesprek worden met aandacht voor beroepshouding, verantwoordelijkheid en prioriteiten stellen. En nog zo' n actie en dan is t inderdaad een negatief studie advies. En dat betekent einde opleiding. Consequentie dragen van haar gedrag.
En dan weet ik dat ik collega s heb met meer geduld maar ook zeker collega s met minder geduld.

Als ze gemotiveerd is voor haar opleiding zou ik haar nogmaals stevig aanspreken en geen enkel begrip hebben voor haar weekje vakantie. Ik vind t echt te gek voor woorden.
En idioot dat jullie hierin meegaan.

Astrid

Astrid

22-08-2018 om 00:47

Liegen

Wat een slappe hap en wat een houding van jullie onderling, maar ook als ouders. Regels gelden voor iedereen.
Ik kan erg slecht tegen liegen of liegen voor een ander. Zeg dan in elk geval gewoon de waarheid en durf je kind jullie grens aan te geven; ze heeft het duidelijk nog niet onder de knie.
Helemaal eens met Docent verder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.