Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Davina

Davina

13-08-2013 om 09:15

Op slippers naar de brugklas? (jongen)

Hallo, mijn zoon gaat volgende week voor het eerst naar de brugklas. Hij loopt graag op slippers en heeft al aangewezen welk tenue hij met mooi weer gaat aantrekken die eerste dag. Een mooi shirt en dito broek, met daaronder dus zijn slippers. Ik vind het allemaal best, maar vraag mij wel af: kan dit of is hij dan van meet af aan de pispaal?

Ligt eraan

wat voor slippers, badslippers zou ik niet doen maar gewone teenslippers wel.
Zoon van nu 14 zei altijd als ik : ik weet niet hoor wat de rest aan heeft, daar letten we niet op

Lilie

Lilie

13-08-2013 om 14:11

Even gevraagd

Volgens zoon kunnen gewone slippers wel. Badslippers en sandalen zijn uit den boze. Hij draagt ze overigens zelf niet naar school. Weigert ook in korte broek te gaan.

Davina

Davina

13-08-2013 om 16:55

Das lief

...van dat vragen! Bedankt voor jullie reacties. Het ging om teenslippers.

Dalarna

Dalarna

13-08-2013 om 18:58

Tja

Mijn zoon adviseert de eerste dag niet op te vallen maar wel goed te kijken wat anderen aan hebben. Het kan best dat anderen slippers dragen en dan kan jouw zoon die de dag erna ook aan maar zorg gewoon dat je de eerste dag niets afwijkends draagt of waar je niet zeker van bent.

Prakje

Prakje

13-08-2013 om 20:23

Grappig - badslippers zijn het hier helemaal

Hier zijn badslippers 'hot' en dan het liefste met sokken (!). Vrees dat zoons (12 en 14) deze gewoon gaan aantrekken naar school.

Ik ga jongste wel adviseren om op dag één zo neutraal mogelijk naar school te gaan. Dan kan hij even kijken wat de rest aan heeft.

Mode!

Het is een hype: de dude. Slippers EN kamerjas zijn hot!
http://tinyurl.com/melr398
Zoon is zelfs zo naar school geweest.

Fiorucci

Fiorucci

14-08-2013 om 07:42

Kan best hoor

Ik zie geen probleem en eigenlijk vind ik ook wel dat je gewoon jezelf moet zijn. Ik heb het even nagevraagd hier maar uitlachen om kleding kunnen mijn kinderen zich echt niet herinneren. Op zo'n eerste dag is iedereen druk met zichzelf. En mijn kinderen hebben geen doorsnee uiterlijk, maar worden gewoon geaccepteerd.

ilsepilse

ilsepilse

15-08-2013 om 10:12

Anne j!

OMG met kamerjas id supermarkt, ik zou hem naar huis sturen,

ik vind slippers ook niet kunnen, sandalen of schoenen, heeft de school geen beleid ?

Mijn jongens gruwelen van sandalen, maar doen ook geen slippers aan naar school.

Dalarna

Dalarna

15-08-2013 om 12:04

Ilsepilse

Waarom vind jij slippers niet kunnen? Wat is er mis met teenslippers of vind je badslippers niet kunnen? Mogen meisjes wel teenslippers en jongens niet?

Kortom: wat bedoel je eigenlijk?

Ely

Ely

15-08-2013 om 12:59

Popcorn! (ot)

Leuk, we hebben weer een smaak-draadje. Ik pof de maïs vast ))

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maylise

Maylise

15-08-2013 om 13:10

Slippers

Hier op school mogen slippers helemaal niet. Deels vanwege de veiligheid (snap ik ook niet helemaal, het gaat niet om kleuters maar om tieners en het lijkt me dat die wel verantwoordelijk om kunnen gaan met dit soort schoeisel) en deels omdat 'je niet op het strand bent' om met de directrice te spreken.

pooh bear

pooh bear

15-08-2013 om 15:11

Hier ook niet

De school waar mijn dochter volgend jaar heen gaat mogen de kinderen ook geen slippers dragen.

ilsepilse

ilsepilse

16-08-2013 om 16:02

Slippers

ik vind slippers thuis , vrije tijd , ok, maar naar school vind ik dressing code netjes...

eehm ik heb zeker te lang bij de nonnen op de kostschool gezeten in Belgie, tzal aan mij liggen

Dalarna

Dalarna

16-08-2013 om 16:10

Ilsepilse

Jij vindt echt dat een meisje geen teenslippers aan mag, ook niet van die Birkenstocks of wat dan ook?

Nooit volwassen mannen gezien op die dingen of dat vind jij dus echt iets voor thuis?

Wat is dan de dresscode voor school? Ik sta echt verbaasd hoor.

Koolmees

Koolmees

16-08-2013 om 16:24

Dress code?

Een dresscode voor school, echt?
Op de school van mijn kinderen hebben ze wel wat regels over kleding. Dat is om beledigende kleding en te blote kleding te kunnen weren. Maar een dresscode? Meen je dat?
Mijn puberale recalcitrantie komt hier helemaal in opstand. En ik ben 44!

Fiorucci

Fiorucci

16-08-2013 om 20:26

Ilsepilse

Netjes is een ruim begrip....maarre...de halve stad loopt hier op birkenstocks, zou dat niet mogen vindt jij?

ilsepilse

ilsepilse

19-08-2013 om 12:17

tzal wel aan mij liggen maar ik vind ze spuuglelijk..
maar ik vind het nog altijd niet kunnen voor school, maar wat ik al zei, waarschijnlijk te lang bij de nonnen op school gezeten ... neem mij niet kwalijk haha

Fiorucci

Fiorucci

19-08-2013 om 14:00

Ilsepilse

Dat kan, maar dat is een kwestie van smaak...sommige 'nette' kleding vind ik ook spuuglelijk..

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-08-2013 om 16:00

En ik persoonlijk

Vind het woord 'spuuglelijk' dan weer spuuglelijk. Voor wat het waard is...

Overigens heeft er hier waarschijnlijk niemand bij de nonnetjes gezeten. De halve school loopt op Birkies, of neppers. En als het minder weer wordt lopen ze op van die grote gympen. En die vind ik dan weer wat minder mooi.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Davina,wat heeft ie nu aangedaan?

En heeft ie gekeken naar wat anderen aan hadden? Hier was zoon daar dus echt niet mee bezig, dat komt nu pas een beetje(14) en dan alleen om te kijken wat ie mooi vindt voor zichzelf.

zebra

zebra

20-08-2013 om 15:00

Hier

is onze 14 jarige op sandalen naar school vertrokken, mijn keuze zou het niet zijn maar hij vindt dat ze lekker zitten. Wat een ander ervan vindt boeit hem totaal niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.