Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
TMA

TMA

30-12-2025 om 12:37

Op zoek naar zichzelf

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn zoon contacten heeft met oudere mannen. Mijn zoon is op zoek naar zijn geaardheid en lijkt dingen uit te willen proberen?

Ik vind dit vooral eng. Hij is gerust op de hoogte van de gevaren maar dit houdt hem niet tegen.

Is er voor hem/voor ons een app/website/forum waar hij (redelijk) veilig op zoek kan gaan naar zijn geaardheid? Ik wil hem niet afstoten of hem het idee geven dat ik hem afwijs. Ik wil het gewoon zo veilig mogelijk voor hem. 

Ik hoor graag jullie tips.

Groet,

TMA

Zou het COC geen hulp kunnen bieden? Ik weet of die ook activiteiten voor jongeren organiseren. Ik snap best dat je het best spannend vindt als je zoon contact zoekt met oudere mannen. Dat zou ik ook vinden. Kinderen zijn, mijns inziens, toch heel kwetsbaar en lopen risico op misbruik. Wat zegt hij als je er met hem over zijn zoektocht praat? Wat hoopt hij te vinden? Misschien heeft hij zelf nog andere ideeën om om zijn zoektocht vorm te geven. 

ik weet niet hoe oud je zoon is maar als hij minderjarig is en de oudere mannen ouder zijn dan is dat niet ok.  

Als hij minderjarig is kan hij eens kijken naar Jong & Out (t/m 18)
https://www.jongenout.nl/

Heel goed uitkijken en je zoon begeleiden hierbij. Er zijn voldoende feesten voor jonge gays, online is er genoeg maar ook misbruik. Het coc inderdaad. Spreek met hem over veilige seks en meerderjarigheid. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.