Justine Pardoen (Ouders Online)
29-08-2012 om 15:10
Oproep: heeft u ervaring met weglopen?
betaald bericht
Is uw kind van huis WEGGELOPEN?
En wilt u dat hij of zij weer thuiskomt? Misschien kunnen wij wat voor u betekenen. Wij zijn een televisieteam dat nauw samenwerkt met professionele coaches die zich - gedurende een paar maanden lang – gaan vastbijten in de problemen rondom uw weggelopen zoon of dochter. Coaches die zowel ouders als kind serieus nemen en gericht gaan helpen om het contact en de uitzichtloze situatie te verbeteren.
Ouders die te maken hebben met een weggelopen kind, kunnen meedoen met ons programma. Wat betekent deelname aan ons programma?
- Ons team zal alles op alles zetten om in goed contact te komen met uw zoon of dochter.
- De coach gaat met uw zoon of dochter werken aan een stabielere toekomst.
- De coach biedt zowel ouder als kind, handvatten om te werken aan een betere relatie. Als het vertrouwen groot genoeg is, en het kind staat ervoor open, begeleidt de coach het kind terug naar huis.
- Onze coaches werken 1 op 1 en zetten zich fulltime in voor het programma.
- Het televisieteam zal jullie een paar maanden lang volgen in het proces met de coach. Het ene moment wat intensiever dan het andere moment.
- Na de opname-periode stopt de hulp niet. Deelnemers hebben recht op een jaar lang gratis professionele hulp.
Als u interesse heeft of meer wilt weten, kunt u ons bellen via 035-7508229 of mailen via [email protected]
Redactie ‘Weglopers’
Skyhigh TV
Melkpad 29
1712 KA Hilversum
zie ook:
Facebook
Hyves
Twitter

voice of Holland
29-08-2012 om 15:28
Huh?
Hulpverlening onder voorwaarden? Als je bereid bent om alle televisiekijkers deelgenoot te maken van je problemen kun je intensieve hulp krijgen.
Als ouders worstelen met een weggelopen minderjarige horen ze altijd de beste hulp te krijgen die er is. Ook als ze niet op televisie willen komen.
Akelig, dit.

Not my cup of tea
29-08-2012 om 17:39
Brrrr....
Ik krijg altijd de kriebels van dit soort formats voor televisieprogramma's.
Ik vraag me af welke partij er nu het meest gebaat is bij zo'n programma. De makers of het deelnemend gezin.

bibi63
30-08-2012 om 09:32
Justine
Waarom komt deze posting via Justine??? Kan me niet echt voorstellen dat zij hier echt achter staat. Los van het feit dat dergelijke oproepen normaliter gewoon via de oorspronkelijke poster gaan.
Ik vind het een beetje vaag...
Bibi

Eva Hulscher
30-08-2012 om 12:04
Reactie skyhightv
Beste lezers,
Om misverstanden te voorkomen: Deze oproep is bedoeld voor ouders en jongeren tussen de 12 en 20 jaar die zich niet maximaal geholpen voelen door de reguliere hulp. De reguliere hulp kan zich helaas nooit fulltime inzetten voor ouders en kind. Door het inzetten van een televisieprogramma zijn de mogelijkheden ineens veel groter.
Denk hierbij ook aan het populaire opvoedkundig programma ‘Schatjes’ of ‘The Nanny’. Vele gezinnen namen de bijkomstigheid van een tv-programma voor lief en namen deze extra kans om uit de problemen te komen. Meedoen aan een tv-programma doe je niet zomaar. Daar moet goed over nagedacht worden. Mijn ervaring is dat tv ook kan zorgen voor een heleboel begrip van de kijkers. Dat is dan ook ons streven.
Mocht u vragen hebben, kunt u mij bellen via 035-7508229.
Vriendelijke groet,
E. Hulscher
Redacteur

Fiorucci
30-08-2012 om 12:32
Maar....
"Gezinnen nemen de bijkomstigheid van een tvprogramma voor lief." Ik denk dat jonge kinderen (In bijv. The Nanny) de consequenties niet goed kunnen inschatten, en een puber met veel problemen wellicht ook niet...

Ginny Twijfelvuur
31-08-2012 om 18:24
Kiezen tussen twee kwaden
Omdat deze post via Justine komt ga ik ervan uit dat de intentie er is om er respectvolle tv van te maken.
En verder lijkt mij dat er gezinnen te vinden zijn die zo wanhopig vastlopen in alles wat er nu is, dat ze vinden dat ze niets te verliezen hebben.
Daar kun je dan wel wat van vinden. Maar goed je zult maar zo'n gezin met zo'n extreem ontsporende puber vormen. Iedere strohalm kan er dan een zijn.

Vertigo
01-09-2012 om 00:03
Skyhigh tv
Heeft een christelijke inslag als ik het goed heb. Heel ander slag dan bijv sbs. Neemt de kritiekpunten niet weg maar komt we sympathieker over. Net als 'family matters' - Destijds!

Fiorucci
01-09-2012 om 18:32
Vertigo
Voor mij persoonlijk heeft de christelijke inslag geen toegevoegde waarde. Ik zou niet weten waarom dat sympathieker zou zijn.

Mimoza
01-09-2012 om 19:30
Privacy
Ik ken een puber die met het gezin aan een dergelijk programma heeft meegewerkt. Nu is het een paar jaar later en overal op internet is de inmiddels jong-volwassene te vinden in die context. Geanonimiseerd op de site van het programma maar met naam en toenaam op diverse fora. Leuk als je aan het solliciteren bent, baankans ongeveer nul.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Justine Pardoen
01-09-2012 om 21:04
Goed punt van mimoza...
Ik denk dat het inderdaad heel belangrijk is dat producent en omroep nadenken over hoe ze gaan waarborgen dat jongeren in kwestie niet de rest van hun leven achtervolgd worden door zo'n programma.
Vroeger 'vergat' men, doordat televisie redelijk vluchtig was. Een keer uitgezonden, mogelijk een herhaling en dat was het wel. Nu heb je Uitzending Gemist, YouTube enz. Laten we hopen dat nieuwe tijden ook nieuwe regels en afspraken met zich mee brengen, en dat bescherming van de jongeren hierbij een belangrijk doel is.

Vertigo
01-09-2012 om 23:53
Fiorucci
Ok, maat Mocht men deelname overwegen, dan lijkt de manier waarop mij wel degelijk meewegen. Zelf lijkt het me helemaal niets.

Fiorucci
02-09-2012 om 09:01
Vertigo
Misschien is dat zo,voor sommigen,voor mij heeft het geen toegevoegde waarde. Uitgangspunt blijft tv maken. Als het puur om het helpen ging, kun je de camera's uitlaten natuurlijk...