Onderzoeker lectoraat Hogescho
12-04-2013 om 16:32
Ouders van pubers, laat u horen! (en maak kans op bol.com bon twv 25 euro)!
toestemming forumredactie om in deze rubriek te posten
Beste ouders van pubers,
Mijn naam is Ilona en ik studeer gezondheidswetenschappen aan de VU, Amsterdam. In het kader van mijn afstuderen ben ik bezig met een onderzoek in opdracht van het lectoraat Ouderschap & Ouderbegeleiding van de Hogeschool Leiden. Hieronder wat informatie over het onderzoek: Ouders van pubers, laat u horen!
Kinderen worden groter en dit heeft effect op hun vaders en moeders. De zorg voor een baby vraagt immers iets heel anders van ouders dan de zorg voor een puber!
Het lectoraat Ouderschap & Ouderbegeleiding van Hogeschool Leiden is geïnteresseerd in de ervaringen van vaders en moeders van pubers en doet onderzoek naar hoe ouders ondersteund willen en kunnen worden in het ouderschap.
Wie? Vaders en moeders die in Nederland wonen van Nederlandse, Turkse of Marokkaanse afkomst. U heeft een kind in de leeftijd van 12 t/m 18 jaar.
Wat? Wij vragen u een vragenlijst in te vullen, dit duurt slechts 10 minuten.
Waarom? Het is belangrijk dat er meer aandacht komt voor ouders. Vaders en moeders zijn niet alleen de opvoeders van hun kind, maar moeten zich ook als persoon goed kunnen voelen en ontwikkelen. We willen graag weten wat helpt om het ouderschap positief te ervaren.
Wat levert het op? Onder de deelnemers worden 2 bol.com bonnen verloot ter waarde van €25 per stuk! Bovendien, ontvangt iedereen die dat wilt een mail met tips om u zekerder te voelen als ouder van een puber. Deze mail wordt verstuurd na het afronden van het onderzoek in juli 2013. Naast dit alles levert uw deelname aan dit onderzoek waardevolle informatie op over positief ouderschap wat helpt om ouders beter te ondersteunen in de toekomst.
Hoe? Meedoen is heel eenvoudig en kan tot 17 mei 2013. Kopieer onderstaande link in uw werkbalk en vul de vragenlijst in: