Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

over?

Dochter in 5vwo staat er zo voor:
nederlands= 7,1
engels= 6,3
wiskunde b= 6,3
duits= 4,0
economie= 5,5
scheikunde= 6,6
biologie= 6,6
aardrijkskunde= 6,4

Gaat ze hiermee over?


Dat weten wij toch niet. Kijk in de overgangsnormen van haar school.

Daglichtlamp schreef op 07-07-2023 om 15:02:

Dat weten wij toch niet. Kijk in de overgangsnormen van haar school.

Dit. Als een 5,5 afgerond wordt naar een 6 en ze voor nederlands, scheikunde en biologie een compensatiepunt krijgt zou ik verwachten van wel. Maar het is niet heel royaal allemaal. Moeten er nog cijfers binnenkomen of is dit het eindresultaat?

Volgens mij weten leerlingen in 5vwo precies met welke gemiddelden ze overgaan.

Welk profiel is dat?

ja net
Denk ik

Ja hoor. Alleen de 4 is twee tekorten en daarmee ben je over.

dit is een ng profiel, met wis/bio/schei, en als profielkeuzevak aardrijkskunde. 

Volgens mij is het bij de meeste scholen zo dat je 2 tekorten mag hebben (2 vijven of 1 vier) en je er compensatie tegenover moet hebben (twee zevens).  Ze heeft een vier en twee zevens dus ze zou over moeten gaan, mits economie echt een 5,5  is dat wordt afgerond naar een zes. Maar zoals hierboven is gezegd: het kan verschillen per school.

Hier zou ze op school van puber net over zijn. 2 tekorten met net genoeg compensatie. En gemiddelde van alle cijfers is boven de 6,0. Want dat is daar ook nog een eis.

Beetje zuur wel dat mijn dochter veel hogere cijfers had dan dit maar je met een 5,4 voor Nederlands en een 5,3 voor Engels dus niet over bent. Maar goed, zo hebben we dat geregeld in Nederland.

MMcGonagall schreef op 08-07-2023 om 12:39:

Beetje zuur wel dat mijn dochter veel hogere cijfers had dan dit maar je met een 5,4 voor Nederlands en een 5,3 voor Engels dus niet over bent. Maar goed, zo hebben we dat geregeld in Nederland.

Niet in Nederland, op de school van jouw dochter. Heb de overgangsnormen op de school van mijn dochter bekeken in de bovenbouw en daar ben je met twee tekorten over, ongeacht voor welke vakken.

de leraar heeft tegen mijn dochter gezegd dat je zelfs met 4 vieren nog over kunt gaan.

Bespreek-geval, dat wil zeggen dat ze niet zonder meer over is, vanwege het ontbreken van 1 compensatiepunt. (maar goed elke school heeft zijn eigen overgangsnormen, kijk op de website). Zelf denk ik dat ze haar over laten gaan. Voor 1 vak staat ze er wat minder goed voor, wat ook geen kernvak is. Ik zou er wel vertrouwen in hebben. 

Kikki39 schreef op 08-07-2023 om 15:04:

de leraar heeft tegen mijn dochter gezegd dat je zelfs met 4 vieren nog over kunt gaan.

Vier vieren, dat zijn acht tekorten, dat is wel een heel soepel overgangsbeleid.

Als er wordt afgerond op hele cijfers dan heeft ze toch voldoende compensatie? Die 5,5 wordt dan een 6, die 6,6 voor biologie en scheikunde worden dan elk een 7, dus dan heeft ze drie keer een 7 en twee tekorten, dus genoeg compensatie.

Als op halve punten wordt afgerond is het 2,5 tekort, maar ook genoeg compensatie. Dan is het de vraag hoeveel tekorten je mag hebben, maar dat moet wel ergens te vinden zijn.

Susan79 schreef op 08-07-2023 om 14:37:

[..]

Niet in Nederland, op de school van jouw dochter. Heb de overgangsnormen op de school van mijn dochter bekeken in de bovenbouw en daar ben je met twee tekorten over, ongeacht voor welke vakken.

Maar opzich vind ik het logisch dat je noet overgaat. Want bij het eindexamen zou je ook zijn gezakt. Uitgaande van Havo /VWO 

en Moeder123456789 is dochter over ??

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.