Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Oorbelletje

Oorbelletje

16-10-2010 om 08:22

Problemen met de gaatjes in de oren...

Mijn dochter van 13 heeft sinds kort gaatjes. Ze heeft 6 weken oorbellen in gehad en dat ging prima. Nu draagt ze sinds een paar weken gewone oorbellen en de ene keer is het ene oor een beetje ontstoken, de andere keer weer het andere oor. Ook gaat het gaatje soms een beetje dicht. Moet ze er dan weer doorheen prikken? Is het verstandig om nog steeds sterilon te gebruiken? Wordt het gaatje daar niet week van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
janneke

janneke

16-10-2010 om 08:41

Direct sterilon

zeker sterilon, dit ontsmet, maar zijn die andere oorbellen wel zilver, misschien kan ze niet tegen die 2e oorbellen.
anders weer even terug naar juwelier voor info..

Puck

Puck

16-10-2010 om 09:50

Hier ook

Mijn ervarin is dat 6 weken vrij kort is als hersteltijd. Jongste ging toen ook over op hippe oorbellen en had ook steeds een beetje ontstoken en rode plekjes en kon er nog moeilijk doorheen prikken. De achterkant van het gaatje was gewoon "zoek". Maar met wat prutsen kwam het toch wel iedere keer tevoorschijn. Ik zou zeker blijven ontsmetten met sterilon en teruggrijpen naar oorbellen van chirurgisch staal of goud om irritatie zo veel mogelijk tegen te gaan. Pas na een maand of 5 was het hier helemaal in orde.

Bastet

Bastet

16-10-2010 om 11:34

Lager dragen

Inmiddels wordt geadviseerd om de eerste knopjes een maand of drie te dragen,minstens.Bij mijn dochter moet het zowiezo puur zilver zijn,anders wordt het ellende!
Bastet

Bastet

Bastet

16-10-2010 om 13:58

Ehm...

Lager moet zijn langer,in de titel van mijn vorige bericht..

Puck

Puck

16-10-2010 om 19:41

Hihi bastet

Lager dragen: dan wordt het een navelpiercing...

Tirza G.

Tirza G.

16-10-2010 om 21:03

Ho ho puck

De tepels komen eerst nog langs als je zakt vanaf de oren

Tirza

Bastet

Bastet

17-10-2010 om 10:59

Nee nee tirza

Eerst je kin!
Bastet

Nikki

Nikki

17-10-2010 om 22:35

Titanium (piercing)

Mijn beide dochters hebben ondanks het heel lang in laten van de zweerknopjes toch last gekregen van onstoken oorgaatjes. Ik wilde eigenlijk met hen naar een piercingslaon ipv de juwelier, maar daarvoor bleken ze te jong.
De reden dat ik met hen naar een piercingsalon wilde is dat ze daar over veel meer en actuelre kennis bechikken over gaatjes in het lichaam maken dan een juwelier.
Toen mijn dochters last bleven houden heb ik daarover gebeld naar een piercer en die vertelde mij dat sterilon eigenlijk niet goed is om te gebruiken en dat je het beste een edelmetaal zoals titanium kunt dragen als je pas gaatjes hebt.
Ik heb toen via internet (ik weet niet of ik de naam mag noemen) halve ringetjes van titanium besteld en sinds mijn dochters deze een tijdje in hadden, gaat het prima met hun oren. Het voordeel van de halve ringetjes is dat er geen knopje achter het oor zit wat kan ingroeien of waar vuil achter kan komen, dus beter voor de genezing. Ik zou aanraden om jouw dochter zoiets een tijdje te laten dragen (die halve ringetjes waren overigens niet duur) en pas na een maand of 3 andere oorbellen in.

Lynna

Lynna

18-10-2010 om 06:30

Nikki

Hallo Nikki, dat klinkt heel logisch wat je zegt! Zou je me willen doorgeven waar je het besteld hebt? Er worden hier wel vaker dat soort adressen doorgegeven, dus dat moet kunnen.... Of wil je me anders mailen op [email protected]?

Bedankt!

Puck

Puck

18-10-2010 om 08:52

Nadeel van die piercing-dingen

Ik heb n.a.v. een eerder draadje waar de link genoemd werd gekeken en het nadeel van die titaniumpiercingringetjes vond ik dat ze toch een stuk dikker waren dan de steeltjes of hangertjes die de juwelier gebruikt.
Verder vind ik het verhaal van de piercer waarover Nikki het heeft nogal rammelen: waarom zou het niet goed zijn om terilon te gebruiken? Ontsmetten van een wondje is nooit verkeerd. En ten tweede: de juwelier gebruikt als het goed is ook een materiaal dat weinig kans geeft op irritatie zoals chirurgisch staal, zilver of goud. En ten derde: volgens mij is titanium geen edelmetaal, dat is voorbehouden aan platina, goud en zilver.
Ik merk bij Puckdochter wel dat hangertjes minder problemen geven dan stekertjes waar een knopje achter zit. Kennelijk broeit dat idd meer en in combinatie met vuil dat erachter blijft zitten geeft dat eerder problemen.
Die piercingringetjes zijn trouwens wel heel leuk, je kunt er allerlei kleuren balletjes aan de uiteinden op draaien en persoonlijk heb ik een zwak voor titanium.

Nikki

Nikki

18-10-2010 om 19:53

Piercings en titanium

De website waar ik de piercings heb besteld is: alloverpiercings.nl Dan "sieraden op type" aanklikken en dan circular barbells. Je zou dan het beste de maat 1,2 mm kunnen nemen. Deze maat komt ongeveer overeen met de dikte van een zweerknopje. Hierbij heb je inderdaad nog balletjes nodig. Deze staan bij losse accesoires.

Wat titanium betreft het volgende; het is inderdaad geen edelmetaal, maar wel uiterst geschikt voor mensen met een allergie voor goud en/of zilver. Titanium wordt ook gebruikt voor medische doeleinden in het menselijk lichaam (zoals implantaten e.d.)De kans op allergieen voor dit metaal is heeeel erg klein.

Wat de sterilon betreft; het ontsmet wel, maar is veel te agressief waardoor het genezingsproces eerder afremt dan ontsmet. (deze info staat ook op wikipedia)
Beter is om bijvoorbeeld een antibacteriele zeep te gebruiken (zoals unicura) en daarna goed te laten drogen.

Groetjes,
Nikki

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.