Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Professionele microfoon voor dochter ?


Rhonda schreef op 27-06-2021 om 17:05:

Goed kunnen zingen is helemaal niet bijzonder. Hoeveel jaar worden we al doodgegooid met al die talentenshows met mensen die best aardig kunnen zingen? Inmiddels hebben al honderden, en wereldwijd duizenden mensen meegedaan aan dit soort shows en er blijven maar een paar echte talenten over. En, hoorde ik van een redacteur van zo'n show, wat wij op tv zien is bewerkt. Daarom zingen ze zo vaak vals tijdens de finales, want die zijn live en dan wordt de zang dus niet bijgewerkt.

Als jouw dochter overtuigd is van haar talent, dan komt dat er ook uit zonder microfoon. Laat haar nu met een betaalbare microfoon zingen.

Bij die liveshows wordt vaak gekozen voor nummers die leuk zijn maar die nauwelijks goed gezongen kunnen worden. Er zit bv een verschil tussen het zingen van een liedje met elektropop of pianomuziek op de achtergrond.. 

Marieke1980 schreef op 16-07-2021 om 17:09:

[..]

Bij die liveshows wordt vaak gekozen voor nummers die leuk zijn maar die nauwelijks goed gezongen kunnen worden. Er zit bv een verschil tussen het zingen van een liedje met elektropop of pianomuziek op de achtergrond..

En vaak wordt het nog bewerkt ook, om deelnemers belachelijk te maken. Een paar jaar geleden ging de next boy/girlband daar heel erg mee de mist in

Rhonda schreef op 27-06-2021 om 17:05:

Goed kunnen zingen is helemaal niet bijzonder. Hoeveel jaar worden we al doodgegooid met al die talentenshows met mensen die best aardig kunnen zingen? Inmiddels hebben al honderden, en wereldwijd duizenden mensen meegedaan aan dit soort shows en er blijven maar een paar echte talenten over. En, hoorde ik van een redacteur van zo'n show, wat wij op tv zien is bewerkt. Daarom zingen ze zo vaak vals tijdens de finales, want die zijn live en dan wordt de zang dus niet bijgewerkt.

Als jouw dochter overtuigd is van haar talent, dan komt dat er ook uit zonder microfoon. Laat haar nu met een betaalbare microfoon zingen.

Bekende zangers en zangeressen hebben doorgaans wat meer speciaals dan een beetje kunnen zingen. Het is geen tak van sport waar je alleen op je stem wordt beoordeeld.

Met een ander muziekinstrument als hobby zou je ook al snel een paar honderd tot duizend euro kwijt zijn. Zou je daar dan anders in staan of niet? 
Het is een hoop geld dus ik snap je afweging, welke kant die ook op gaat. Mijn viool werd vroeger geleased dus mijn ouders hadden in ieder geval een paar jaar om aan te zien of dat een blijvertje was voordat die volledig was afbetaald

Marieke1980 schreef op 16-07-2021 om 17:09:

[..]

Bij die liveshows wordt vaak gekozen voor nummers die leuk zijn maar die nauwelijks goed gezongen kunnen worden. Er zit bv een verschil tussen het zingen van een liedje met elektropop of pianomuziek op de achtergrond..

Als ik kijk naar de nederlandse voice en dan een aantal buitenlndse edities valt me altijd op hoe lag het nederlandse niveau is

Charrel

Charrel

08-08-2021 om 10:22 Topicstarter

Ik vind voor zangers een microfoon ook een instrument. Het is belangrijk dat die goed is voor hoe je klinkt. Met een valse gitaar kan je ook niet goed optreden. Daarom vind ik het ook te verantwoorden er geld voor haar voor uit te geven.

Ik heb met m’n dochter een paar weken geleden daarom een hele goeie microfoon uitgezocht. We zijn naar een muziekwinkel gegaan waar ze door veel microfoons heeft gezongen. Uiteindelijk is er eentje uitgekomen van het merk Shure met draad. Deze wordt ook voor professionele optredens gebruikt, haar stem kwam ermee heel goed door de boxen en hij lag lekker in haar hand. Hij kostte 155 euro waar ik 100 van heb betaald en zij de rest.

Ze is er heel blij mee en heeft haar eerste optredens er al mee gegeven. Ik was daar bij en ik moet zeggen dat je wel door de luidsprekers hoort dat ze een goeie microfoon heeft waar ze nu in zingt. Elk detail wordt goed versterkt, ook subtiele zachte passages. Ik ben dan echt trots op haar dat ze durft op te treden en dat het zo goed klinkt.

Het klopt trouwens dat voor TV optredens vaak worden bewerkt voor ze worden uitgezonden. Maar mijn dochters stem wordt gewoon zonder bewerking direct door de luidsprekers versterkt als ze optreedt. Puur natuur dus . Voor TV optreden blijft voor haar wel een droom. Maar eens kijken hoe ver ze daarmee komt. In ieder geval heeft ze de goeie randvoorwaarden en heeft ze veel plezier in zingen en optreden. Dat is ook al heel mooi.

Wat leuk dat je dochter haar passie heeft ontdekt en nu ook durft op te treden. Ik vind het niet meer dan normaal om haar hier bij te steunen als ouders zijnde. Ik zou wel gaan onderzoeken, of liever nog, kind laten onderzoeken, hoe je aan een goede microfoon komt zonder dat je de hoofdprijs hoeft te betalen. En ik zou kind mee laten betalen.
Een kennis van mij slaagt regelmatig goed bij used products, toevallig ook met een microfoon, van Senheiser. ( ofzoiets).  En daar kun je dingen ook proberen. Veel van hun spullen staan ook op hun website.

Die reacties van, ga eerst maar es oefenen voor er een cent aan uitgegeven mag worden, en er zijn al veel te veel meisjes die zingen, echt flauw. Oerhollands, je mag niet zeggen dat je ergens goed in bent en je mag al helemaal geen geld uitgeven voor je kind want dan is hij verwend. 

Ik vind de gevonden oplossing juist heel goed. Het is zeker goed om talent te erkennen en te stimuleren, maar in de openingspost werden bedragen van 600 tot 1200 euro genoemd. Dat vind ik wel erg veel geld, want blijkbaar is een microfoon van 150 euro ook prima. Voor heel veel dingen geldt dat je het zo duur kunt maken als je wil, maar investeren in een microfoon van 1000 euro zou ik pas doen als mijn kind ook geld gaat verdienen met optredens. Muziekinstrumenten zou ik eerst ook huren/leasen alvorens ze echt aan te schaffen, tenzij het een blokfluit is of zo.

Wat heb je een mooie oplossing gevonden, Charrel! En superleuk dat het bij het optreden ook meteen merkbaar is

Charrel

Charrel

09-08-2021 om 09:16 Topicstarter

Dank, ook voor de reactie en tips! Het bleek trouwens zo te zijn dat het verschil tussen een bedrade en draadloze microfoon in prijs alleen de draadloze zender en ontvanger was. Die is gewoon heel duur. De microfoonkop is precies hetzelfde.

Mijn dochter houdt er van om flink over het podium te bewegen tijdens optredens, maar dat weegt nu nog niet op tegen de extra prijs van een draadloze microfoon. Misschien dat in de toekomst een tweedehands draadloze wel wat voor haar is als ze zich verder ontwikkelt. Maar qua geluid mag dat dus niet uitmaken.

Het is trouwens echt gek om je dochter te zien optreden voor zoveel mensen en haar stem zo hard uit van die grote luidsprekerboxen te horen komen. Echt een bijzondere ervaring.

Charrel schreef op 09-08-2021 om 09:16:

Dank, ook voor de reactie en tips! Het bleek trouwens zo te zijn dat het verschil tussen een bedrade en draadloze microfoon in prijs alleen de draadloze zender en ontvanger was. Die is gewoon heel duur. De microfoonkop is precies hetzelfde.

Mijn dochter houdt er van om flink over het podium te bewegen tijdens optredens, maar dat weegt nu nog niet op tegen de extra prijs van een draadloze microfoon. Misschien dat in de toekomst een tweedehands draadloze wel wat voor haar is als ze zich verder ontwikkelt. Maar qua geluid mag dat dus niet uitmaken.

Het is trouwens echt gek om je dochter te zien optreden voor zoveel mensen en haar stem zo hard uit van die grote luidsprekerboxen te horen komen. Echt een bijzondere ervaring.

Mooi is dat he! En jij hebt dat wondertje op de wereld gezet🥰🥰

Charrel

Charrel

09-08-2021 om 10:05 Topicstarter

Rachel. schreef op 09-08-2021 om 09:19:

[..]

Mooi is dat he! En jij hebt dat wondertje op de wereld gezet🥰🥰

Zeker! Het is magisch 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.