Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puber 17

Mijn dochter word dit jaar 17 wat een leeftijd alweer.
Alleen weet ze niks om te vragen.
Iemand suggesties.


Lieveheersbeest schreef op 24-10-2023 om 20:31:

klinkt alsof je dochter al flink verwend is. Als ze zelf ook niets kan bedenken is het wellicht tijd om te stoppen met cadeaus.

Was ook mijn gedachte. Misschien de cadeaus in het vervolg bewaren voor de verjaardag, of niet meer aan verjaardagscadeaus doen. Alleen een feestje regelen is al genoeg dan. Dan heb je toch iets gegeven.... zoiets? 

Bij een verjaardag hoort een kado, het hoeft niet altijd even duur te zijn. Maar helemaal niks, is ook niet leuk. 

Raccoon schreef op 25-10-2023 om 00:50:

Bij een verjaardag hoort een kado, het hoeft niet altijd even duur te zijn. Maar helemaal niks, is ook niet leuk.

Eens hoor. Maar er is hier héél veel leuks geopperd en alles wordt afgeschoten. Dan denk ik "als kind zo verwend wordt in het dagelijks leven én zelf absoluut niets meer te wensen heeft, dan is een cadeau wellicht overbodig".

Ik zie twee topics voorbij komen waarin je vraagt om ideeen voor je dochter. Ze wil haar haar verven, maar weet niet welke kleur, ze wil een cadeau, maar weet niet wat. Is het niet gewoon prima om die dingen even op te schorten tot ze vanzelf een echte wens ontwikkelt, want nu moet je je in allerlei bochten wringen tot ze ergens op aanslaat, lijkt me vermoeiend.

Raccoon schreef op 25-10-2023 om 00:50:

Bij een verjaardag hoort een kado, het hoeft niet altijd even duur te zijn. Maar helemaal niks, is ook niet leuk

Eens, maar dat kan toch ook iets liefs en simpels zijn, paar oorbellen of een boek ofzo. Je bent toch als ouder niet verplicht om een soort queeste naar het perfecte cadeau te ondernemen. Ze is 17, geen 7, of ben ik dan echt out of touch met de jeugd?

Gelebloem schreef op 25-10-2023 om 11:49:

[..]

Eens, maar dat kan toch ook iets liefs en simpels zijn, paar oorbellen of een boek ofzo. Je bent toch als ouder niet verplicht om een soort queeste naar het perfecte cadeau te ondernemen. Ze is 17, geen 7, of ben ik dan echt out of touch met de jeugd?

Nee, hoor. Ik weet dit jaar ook niets. Dus ik heb maar wat voorstellen gedaan waaruit gekozen kan worden (cursus tot een uitje). Wordt er niet gekozen of komt er niet alsnog een wens op te proppen, dan houdt het een beetje op. Wat moet je dan, iets geven waar kind niet naar taalt? Dan kan je beter zeggen dat er een uitgesteld kado kan komen. Of het gaat naar een goed doel of je wenst iemand anders een kado, fijn boek of wat dan ook. 

Voor sinterklaas  dan wel kerst wordt het eerder een letter, een boek of een warme sjaal, sokken of ondergoed en een spelletjesavond. Als mensen niets weten, zijn ze tevreden, hoef je niet met iets te komen waar geen behoefte aan is. 

Gelebloem schreef op 25-10-2023 om 11:49:

[..]

Eens, maar dat kan toch ook iets liefs en simpels zijn, paar oorbellen of een boek ofzo. Je bent toch als ouder niet verplicht om een soort queeste naar het perfecte cadeau te ondernemen. Ze is 17, geen 7, of ben ik dan echt out of touch met de jeugd?

Nou zeker. Ik krijg ook geen weekendje naar Newcastle voor mijn verjaardag hoor. 

Ja vervelend, 

voor 5 dec of kerst is het gewoon makkelijk rond die leeftijd, gewoon 1 dingetje per persoon

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.