puber
06-03-2016 om 11:10
Puber die alles wil kopen cq ruilen
Ik heb een puber van 16 jaar die van alles wil kopen en ruilen.
Het begon bij een scooter te kopen (hij was bezig met zijn rijbewijs)
Deze ingeruild voor een tomos (en deze heeft hij gelukkig nog steeds). Toen zijn telefoon verkocht en een andere scooter weer gekocht. Deze na een tijdje weer verkocht en 2 derbi's gekocht om hiervan 1 goede derbi te maken. Hier heeft een week opgereden en ingeruild met betaling voor een brommobiel. Hij wou een dak boven zijn hoofd. Maar na 3 weken dit weer geruild met bijbetaling voor een quad.
Deze is goed en hoeft niets meer aan te gebeuren.
In het verleden begon hij al met kleine quads, buggy, motoren etc. etc. hier wil hij dan op rijden of mee knutselen en weer te verkopen/ruilen.
Herkennen jullie dit ook bij jullie pubers.
Hij zit volgens mij niet rustig in zijn vel en ik wordt er soms niet goed van.
Overal ga ik met hem naar toe om alles op te halen etc.
Is hier wat aan te doen.

Hortensia
06-03-2016 om 11:28
hobby?
Klinkt alsof hij een hobby heeft en uitzoekt wat hem wel en niet bevalt. Wel een dure hobby (wie betaalt het?). En een intensieve. Als het halen en zo jou boven het hoofd groeit mag je dat best duidelijk maken. Als ouder mag je ook je grenzen stellen. Als jouw zoon zulke dingen kan regelen qua ruilen, kopen en knutselen, kan hij vast ook wel vervoer regelen

Magalí
06-03-2016 om 12:02
Lijkt me een hobby
Ik ken ook zulke pubers, die willen niet een scooter alleen om op te rijden, maar inderdaad meer zoals jouw zoon: sleutelen, opknappen, verkopen, ruilen, weer iets anders. Ik ken er ook één die dat met auto's doet. Die heeft op 22-jarige leeftijd al veel meer auto's gehad dan wij ooit zullen hebben.
Ik zou me niet direct zorgen maken, maar als je niet meer mee wil om alles op te halen: gewoon zeggen dat je dat niet meer doet, of niet meer elke keer. Misschien wordt het ruilen/verkopen dan ook minder en anders moet hij zelf maar vervoer regelen met iemand anders.

Jippox
06-03-2016 om 12:04
tja
Ik zou hem lekker zijn gaan laten gaan zolang hij alles zelf betaald èn zelf het vervoer regelt (en dan dus niet door jou in te schakelen). Dit lijkt me vooral een les voor jezelf: in nee zeggen

wil40
06-03-2016 om 13:51
Handelaar.
Je zoon heeft een hobby inderdaad en is een handelaar. Als jij vindt dat je teveel van hot naar her moet rijden voor zijn handel moet je dat zeggen, dan moet hij idd een andere oplossing zoeken.
Leuk dat gesleutel, wordt dat later ook zijn beroep?

Silone
07-03-2016 om 18:02
beetje herkenning
Maar hier wil zoon er toch ook wel op rijden hoor. Heeft twee crossbrommers gehad, mee gereden, opgeknapt en doorverkocht. Idem dito met crossmotor. Hij houdt overal wel winst aan over, heeft nu een mooie enduromotor en hoeft alleen nog examen op de weg te doen. Verder is de spartamét inclusief fietstasjes een perfect uitgaansvervoermiddel. Brommend heen, fietsend terug. Scooter is zijn dagelijkse vervoermiddel. Hiervoor ook een scooter gehad maar die wel met verlies doorverkocht. Kreeg hij niet meer goed aan de praat.
Leuk juist dat geknutsel. En laat hij onrustig zijn, beter hiermee dan gehang op straat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.