Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puber en drugs

Wie o wie kan mij helpen. Ik heb een zoon van 16 jaar die veel in de plaatselijke jongerencentra en in het winkelcentrum vertoeft wat ik niet zo leuk vind. Maar hij is natuurlijk puber en ik moet leren loslaten dacht ik.
Nu heb ik op zijn kamer een zakje met 1 wit pilletje en een rood pilletje ontdekt. Het zat ik een zakje met informatie over drugs dus ik vermoed dat het drugs zijn. Hij zegt zelf dat het het niet van hem is maar ik vertrouw het niet. Help wat moet ik doen?!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

06-06-2009 om 15:41

Van wie

is het dan wel? Dan ga jij het wel even afgeven bij de moeder van dat kind. En misschien toch het rondhangen verbieden. Blijkbaar kan hij de vrijheid niet aan. Want dat het van een ander is: dát geloof ik niet. Waarom heeft hij het dan?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2009 om 17:09

Van een ander... gekregen dan zeker

Heb je het door de wc gespoeld?
Ik weet niet of je met een verbod op het hangen geen drugs meer tegen zult komen. Hij kan er overal aan komen, ook op school.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed weet hoe ik zou reageren. Hoewel ik geen reden heb om mijn dochters te 'verdenken' ben ik wel benieuwd wat voor oplossingen er gegeven worden.

Tirza G.

Tirza G.

06-06-2009 om 18:33

Hij kan er overal aankomen, maar jeugdcentra en hangplekken zijn wel érg ideaal. Op school is het al weer lastiger, zeker als je als ouders de school inlicht (wat ik zou doen).
Bah, het lijkt me echt vreselijk om zoiets te vinden. Wat was het voor info-papiertje? Een soort gebruiksaanwijzing? Of was het iets van de coffee-shop ofzo?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2009 om 03:00

Wat kan de school doen?

Ik weet dat een neef van mij gewoon in de buurt van school, in de pauze kon blowen. Op mijn werk was dat ook aan de orde. Als je bij ons op blowen voor de deur van het werk wordt betrapt kun je je boeltje pakken. Wat verwacht je van de school als jouw kind met pillen rondloopt?

meeleverd

meeleverd

07-06-2009 om 07:10

De school

Janny, wat een nare situatie, je zult wel bezorgd zijn.
Ik denk dat het melden bij school geen slechte keuze is. Kunnen ze daar een oogje in het zeil houden, spijbelt hij, met wie gaat hij om, komen er mensen van buiten bij school, handelt hij zelf (brengt hij er andere pubers mee in aanraking)?
Beter nu van alle kanten laten merken dat dit niet kan.

Tirza G.

Tirza G.

07-06-2009 om 14:08

School

De school van mijn dochter voert sinds een paar jaar een zero-tolerance beleid op drugs. Is jaaaaaaaren voor gestreden (de dealers stonden gewoon aan het hek, is openbare weg he......), er zijn aanpassingen geweest in de bebouwing enzovoort, maar ze aarzelen ook niet om tassen/kluisjescontroles uit te voeren bij verdenking. Stoned (etc) in de klas zitten is er niet meer bij. Ouders zijn ook op het hart gedrukt om melding te doen. Het werkt.

Tirza

Sarcas

Sarcas

08-06-2009 om 16:28

Rustig aan

Hoei hoei hoei,
laten we even tot tien tellen, meneer is nog geen junk, of anderszins verloren voor de maatschappij.

Belangrijk is hoe je tot nu toe met hem over bijvoorbeeld drugs, groepsdruk en dergelijke hebt gesproken. Het lijkt er op alsof er geen ruimte is om over deze dingen te praten. Als je er nog nooit eerder over hebt gesproken (en dat is iets anders als jouw regels betreffende drugs opleggen, iets dat je goed recht is trouwens), dan is het heel moeilijk om er nu opeens normaal over te kunnen praten. Misschien is het inderdaad van iemand anders, misschien wil hij eens een pilletje XTC proberen.
Op dit moment heeft het niets met ontmoetingsplekken of school te maken, dit gaat over de relatie die jij met je zoon hebt. Práát, level met hem. Vertel jouw ervaringen met drugs. Heb je die niet, vertel die van iemand anders die je kent, ken je die niet, vertel dát dan. Voor je zoon bij je nu de tegenpartij, de anderen die er niets van snappen. Herstel eerst de band, het vertrouwen met je zoon weer.

Sarcas

janny62

janny62

15-06-2009 om 12:31 Topicstarter

Puber en drugs

Hoi,

Dat is ook zo. Ik ben wel altijd met hem in gesprek, ook over drugs en mijn slechte ervaringen ermee. Niet dat ik zelf heb gebruikt maar ik had vrienden die verslaafd waren en waarvan er 2 zijn overleden en 1 ervan kent hij wel. Die loopt er bij als een zombie. En dan waarschuw ik altijd dat als je drugs gaat gebruiken en je raakt verslaafd dan kom je er zo uit te zien of je gaat dood.
Maar hij heeft mij gezegd dat hij echt geen pilletjes heeft gebruikt maar dat hij die wel heeft gekregen. Hij durfde het niet proberen. Wel heeft hij toegegeven dat hij weleens heeft geblowd maar verder niets. Ik hoop maar dat hij er verder dus afblijft.
Maar bedankt voor je reactie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.