Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
pubermama

pubermama

20-01-2010 om 23:47

Puber en vakantie?

We willen deze zomer weer graag op vakantie, maar...onze puberzoon van 14 heeft laten weten onze vakanties niet meer leuk te vinden. (dit was afgelopen jaar ook al zo, waardoor veel vakantiepret bedorven is). Voor hem geen zon-zee-relax vakantie meer. Wat dan wel? 'Ja, waar ik leuke dingen kan doen' is het zeer snuggere antwoord!
Als voorbeeld noemt hij karten op, maar veel verder komt hij niet.
Ons andere kind van 12 is overal tevreden mee.
Puberzoon is geen kind wat dagelijks naar het animatieteam stapt, hij houdt van aktie en sensatie. Wij daarintegen werken het hele jaar erg hard (vader ook lichamelijk zwaar werk) waardoor wij juist in de vakantie uit willen rusten, willen genieten van het niets hoeven doen.
Dat gaat dus botsen!
Maar dan? Ik zie mezelf echt niet voor de lol gaan abseilen, raften en survivelen. Manlief ook niet.
Toch willen we graag nog met het hele gezin 1a2 weken weg, liefst niet in Nederland.
Wie herkent dit probleem en heeft dé oplossing en gouden tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Compromis?

Jullie sturen hem een week op zeil- of survivalkamp (met 12-jarige erbij?) en dan mag hij niet zeuren als hij die week of 2 weken met jullie op een rustigere vakantie gaat. Of je zoekt een vakantie waar hij in de buurt die zeil-of survivalkamp heeft en dan dus tegelijkertijd.

amk

amk

21-01-2010 om 11:08

Estivant

Kijk eens bij estivant, volgens mij hebben die ook gezinsvakanties.
De kinderen worden met een zeer actief programa bezig gehouden, de ouders hebben vrij.

amk

amk

21-01-2010 om 11:58

Niet dus

estivant is echt alleen 1-oudergezinnen, maar zo'n soort vakantie zoek je wel.

pubermama

pubermama

21-01-2010 om 12:22

Zoiets ja, maar dan met hele gezin

ik heb even naar de site van estivant gekeken en ja, zoiets zoek ik voor t hele gezin.
Ik klikte griekenland aan en het programma voor de kids ziet er goed uit (al is het wel prijzig zeg)
Is er zoiets ook voor gezinnen?

Sawo

Sawo

21-01-2010 om 12:50

Ja cirkel en labyrinth

Hoi pubermama

Wat je zoekt kan je vinden bij Cirkel en Labyrinth

Bij Cirkel hebben we hele goede ervaringen bij Labyrinth slechte ervaringen.

Bij Cirkel is het bijna altijd zowel gezinnen als een-oudergezinnen.

In Nederland zijn we nooit geweest maar wel in Belgie bij Domaine la pre (Ardennen). Ook te boeken via Landal. Want ze delen daar de activiteiten (of tenminste dat deden ze).

groet

Saar

Pharos?

Bij Pharos reizen hebben ze ook vanalles ik weet niet of je dit zoekt??

Fraz

Fraz

21-01-2010 om 21:41

Kwam dit tegen

http://www.rhmbuitensport.nl/site/index.cfm?act=teksten.tonen&varpag=3349

daar staat :

"Maar ook als de ouder niet actief wil zijn en de kinderen wel bent u bij ons aan het juiste adres."

Dus dat is precies wat je zoekt toch ??

Ken dit probleem

Bij ins was het eigenlijk altijd zo dat de vakantie achteraf verpest was door mij dochtr, nu 14 jaar. Zij heeft een form van Autisme maar wij weten dat nog maar een jaar en je ziet het niet aan haar. Daardoor wordt dit probleem extra moeilijk. Afgelopen vakantie hebben wij een planner gemaakt, wat vind zij leuk , wat vinden wij leuk. De ene dag iest met haar gedaan andere konden wij lekker uitrusten. Dit jaar hebben wij een vrijstaande villa gehuurd, redelijk goedkoop maar met eigen zwembad, dan kan zij opstaan wanneer zij wil en wij kunnen toch alvast gaan zwemmen en achter het huis op 100 meter kun je kajaccen en op 3 km paardrijden. Ik denk als je gaat googelen en de tijd ervoor neemt, kun je vast iest vinden waar hij bijv. met animatieteam zijn ding kan doen. Maar persoonlijk vind ik dat je samen gaat en dan ook ervoor moet zorgen dat iedereen het naar zijn zin heeft. Dat jullie uit willen rusten snap ik ,maar een kind brengt nou eenmaal verplichtingen en die worden niet altijd minder als ze ouder worden helaas. Probeer afwisselend iets te ondernemen en wie weet vinden jullie het dan ook best wel leuk om samen te gaan raften of karten.

pubermama

pubermama

22-01-2010 om 11:20

Veel aanbod

Had al heel wat gesurfd op het internet, maat steeds niet gevonden wat ik zocht. Pharos reizen komt denk ik wel het dichts bij in de buurt. Al schrik ik wel van de prijzen! We zijn gewend te gaan kamperen en dan de rust, het relaxen, af te wisselen met aktiviteiten. Puberzoon komt daarbij zeker wel aan zijn trekken, afgelopen vakantie 4x gaan karten. Maar daar vul je niet een hele dag mee in en na het karten laat zoon zich duidelijk horen het verder helemaal niets te vinden.
Zal wel pubereigen zijn, wel willen dat eenieder zich aanpast aan de puber, maar zelf geen enkele dag willen aanpassen aan een ander. (bezoek van een heel oud kasteel afgelopen vakantie voor jongste ging gepaard met urenlang luid gezucht en gesteun hoe vervelend dit wel niet was)
Nu is puberzoon niet de makkelijkste. Zelf meedoen met de aktiviteiten zoekt hij niet, wat hij wel zoekt...????
Zelf noemt hij dingen op als survivelen, iedere dag spanning en sensatie. Zelf op een of ander kamp wil hij niet. Tja...zelf ben ik niet de lenigste en sportiefste.
Ik heb nu bij pharos gekeken naar rondreizen in canada (was verrassend goedkoper dan bv zweden).
Eens kijken wat zoon ervan zegt.

Maylise

Maylise

22-01-2010 om 13:29

Verschillende dingen

Mijn kinderen zijn op zich niet zo moeilijk maar we zorgen er wel voor dat op vakantie er voor iedereen wat te doen is.

Meestal gaan we met elkaar rond de tafel zitten en bespreken we dan wat iedereen wil doen. Vervolgens maken we een lijst me alle ideeën en dan gaan we kijken waar het haalbaar is om al die ideeën uit te voeren.

Het komt er dan op neer dat we vaak in een gebied gaan zitten waar we meerdere activiteiten kunnen ondernemen.

Bijvoorbeeld er voor zorgen dat er een manege in de buurt is. De geïnteresseerden konden dan de elke dag paardrijden. Of bijvoorbeeld in de buurt van de zee met een surfschool of zeilschool.

In Frankrijk bijvoorbeeld heb je bijna overal wel mogelijkheden voor pubers om sportstages te volgen. Dan zijn ze de hele dag of een halve dag in een groep bezig om een bepaalde sport te beoefenen gedurende 1 of 2 weken. Dat bestaat met zoveel verschillende soorten sporten en ook andere activiteiten. Bijvoorbeeld paardrijden, surfen, zeilen, bergbeklimmen, mountainbiken, kayaken.... en wat je nog maar meer kan bedenken.

Mocht je naar Frankrijk op vakantie willen kan je altijd bij de gemeente of bij het VVV informatie verkrijgen over dit soort activiteiten in de buurt.

Ongetwijfeld bestaan dit soort initiatieven ook in andere landen.

wij gaan dit jaar op familie bezoek in het buitenland dus concrete tips heb ik nu niet. Vakantie bij familie heeft weer andere valkuilen.

Wel weet ik dat je in Zuid Frankrijk (Alpes Maritimes) al dit soort activiteiten hebt. Je hebt bergen en zee bij elkaar dus echt genoeg mogelijkheden voor rust en activiteit.

Trouwens als je een camping op zoekt met animatie mogelijkheden en voor jongeren leuke activiteiten dan loopt er vast sowieso al een groep jongeren rond. Dan kan je zoon daar aansluiting bij vinden en dan heeft hij zo een groep vrienden met wie hij de vakantie door kan brengen.

Maylise

lowski

lowski

22-01-2010 om 15:17

Laat die arme jongen toch

Het hele jaar door krijgt hij te horen wat hij allemaal moet doen, zijn puberhersens zitten tot de nok toe vol met nieuwe informatie en gevoelens die stapje voor stapje verwerkt moeten worden en een plaats in zijn leven moeten krijgen. En dan in die paar weken per jaar dat er geen leraren zijn die hem vertellen wat hij moet doen en zijn hersens eens een beetje kunnen malen over al die andere zaken in zijn leven, moet hij met zijn ouders die hij al het hele jaar ziet, naar een plek waar hij niet wil zijn om dingen te doen die hem helemaal geen biet interesseren.

Een toffe vakantie betekent voor hem niets doen, met zijn vrienden _zijn eigen_ animatieteam-vrije lol trappen en zijn hersens lekker laten knarsen. Dus zonder energie te verspillen aan strandspullen naar een strand sjouwen of in een vreemde taal een cola proberen te bestellen.

Heeft hij niet ergens een oom of tante waar hij twee weekjes kan zijn? Dan kunnen jullie altijd nog eens een keertje een lang weekend met het hele gezin naartoe.

Ludo camping

jaren terug 'tzelfde probleem met onze zoon.
Wij zijn toen op aanraden van een collega naar Frankrijk gegaan, Ludo camping.
Is/was een gewone camping waar de (nederlandse) eigenaren wel veel organiseerden.
Hij de tijd van z'n leven gehad, kon van allerlei activiteiten ondernemen en wij (lees: ik) had rust.

miemamoeder

miemamoeder

22-01-2010 om 19:57

Camping van het jaar anwb

Net de KCK ontvangen en daar staat camping "le ty Nadan" als leukste camping voor gezinnen met kinderen van 12 jaar. De camping ligt in Frankrijk, in Bretagne. Iets om even op te zoeken??

rosa

rosa

22-01-2010 om 20:40

Deze camping?

Ooit eens hier op het forum gehorod. Ben er nooit zelf geweest, maar wel bewaard: camping met apart meerdaags actief puberprogramma http://www.lepech.com/intro.htm

Zelf mee laten zoeken

Misschien is het wel leuk om hem zelf via google mee te laten zoeken, dan weet jij ook wat hij precies zoekt. Uiteindelijk beslissen jullie, maar je betrekt hem er wel bij. Mijn docjhter is stapelgek op paarden en ik weet nu al dat ik dit jaar wel met haar mee moet, want alleen rijden wil zij niet. Geloof mij ik zit daar ook niet echt op te wachten, want ben geen ster met paardrijden en ben ook bang om ze op te zadelen e.d. Lichamelijk heb ik ook betere tijden gekend, maar ik doe mijn best, want ook zij heeft haar vakantie hard nodig.

angel3

angel3

23-01-2010 om 13:55

Ja wij le pech

Le pech charmant in de Dordogne. Vorig jaar geweest. Perfect! ik heb kleine kinderen, voor hen is het ook prima. Leuk zwembad. Ik vond persoonlijk een nadeel dat het alleen maar nederlanders waren, maar goed mijn kleintjes vonden dat wel fijn
De camping ligt op een bergje dus even een loopje naar het dorp is lastiger, dat is wel een wandeling meteen, maar wel te doen.
Ze hebben inderdaad een meerdaagsprogramma voor tieners met stoere dingen. Allemaal nerderlandse tieners, ook leuk
Ze gaan naar een veldje verderop, dus niet heel ver weg. De ouders zijn dan op de camping. Er is een uitgebreide info avond. Hele blije tieners aldaar. Erg geslaagd volgens mij.... er zijn daardoor dus ook veel tieners op de camping en die hangen in de avond bij de voetbaltafel
Suk6

Jaja, de gouden tip

Camping Le Pech Charmant in de Dordogne.Er zijn kampeerplaatsen en huisjes.
Voor pubers worden er groepsactiviteiten georganiseerd.
Voor mijn zoon van destijds 16 een groot succes! Ze kennen daardoor meteen veel leeftijdsgenoten.
Kijk maar eens op http://www.lepech.com voor meer informatie.

Overigens vond ik het zelf ook een erg leuke omgeving en voor jongere kinderen is er ook genoeg te doen.
Als je van rust houdt zou ik op het achterste deel van de camping gaan staan, daar is het wat ruimer opgezet.

Damajo

Ojee

Ik dacht: ik lees niet alles door maar deze camping stond er al bij Nou ja, een tweede lofzang op deze camping kan geen kwaad.
Wij hadden onze fietsen mee maar om per fiets van en naar de camping te gaan moet je stalen beenspieren hebben!( alleen voor geoefende wielrenners zeg maar)

Damajo

Jonneke

Jonneke

24-01-2010 om 21:42

Mountain sports

Zoek even op mountain sports in de pyreneeen. Waanzinnig leuke activiteiten voor de jeugd, en wij bleven lekker op ons achterste zitten voor de tent! Heerlijke (kleine) camping en iedereen had het prima naar zijn/haar zin.

pubermama

pubermama

25-01-2010 om 09:16

Veel

bedankt allemaal voor de tips en het meedenken!
Gister al met zoon allerlei sites bekeken en zoon werd al gaande toch wat enthousiaster. We bewaren de sites waar zoon wel wat in ziet en zullen dan gaandeweg de beslissing nemen. Gelukkig is jongste niet veeleisend, die is overal wel tevreden mee gelukkig.
nogmaals bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.