Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-02-2012 om 10:12
Zoals de titel al zegt, mijn dochter loopt vast bij het verwerken van een paar dingen, ze is 15 jaar. Het gaat oa de dood van haar opa, ze kan het beeld niet meer kwijtraken van de crematie enzo, ze heeft slechte gewrichten en een nichtje in een rolstoel en ze is zo bang dat haar hetzelfde overkomt en ze heeft in de klas totaal geen aansluiting. En misschien dat zelfs mijn scheiding ook nog verwerkt moet worden, maar daar zegt ze nu niets over.
Mijn vraag is, waar kun je het beste hulp vragen/zoeken? Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts, maar zou graag wat meningen van jullie willen horen.
29-02-2012 om 10:14
Ggz
Via huisarts een verwijzing vragen naar GGZ. Daar kunnen ze gesprekken met haar hebben en zo nodig EMDR inzetten. Dit is een vorm van traumaverwerking.
01-03-2012 om 15:29
Huisarts
De huisarts lijkt me een goeie plek! Ik heb zelf ook emdr therapie gehad. En dat heeft mij toen wel geholpen.
Sterkte.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
01-03-2012 om 21:10
Bedankt
Bedankt voor jullie reacties.
De huisarts reageerde gelukkig heel goed, nam de tijd en was heel serieus.
Ze is doorverwezen naar een ggz instelling, helaas zijn er natuurlijk wel wachttijden. Maar doordat ze zich eindelijk eens geuit heeft en serieus genomen wordt, voelt ze zich wel al beter. Ook de hulpverlening ziet ze zitten, gelukkig.
02-03-2012 om 14:42
Cjg
kijk op centrum jeugd en gezin.
via deze site, (van de gemeente) wordt het totaalaanbod bij u in de omgeving getoond.
verwijzing van de huisarts is handig,.... dan krijg je hoogstwaarschijnlijk het meeste geld terug.