Silone
15-03-2012 om 09:26
Puberhumor
Ze zijn leuk, die pubers. We zaten vanochtend aan tafel te eten, en oudste twee pubers (14, 15) zaten lekker te roddelen en te klagen over de leraren op school. Ach, verzucht oudste: mensen veranderen niet, je leert ze alleen beter kennen.
Toen we van de schrik heen waren over zoveel filosofische wijsheid op de vroege ochtend, en de gesprekken weer verder gingen, probeerde oudste 7 boterhammen in zijn broodbakje te werken. Hmmmm, worden die boterhammen nu steeds groter of mijn bakje steeds kleiner?
Waarop puber 2 het antwoord had: je broodbakje verandert niet, je leert hem alleen steeds beter kennen

margje van dijk
15-03-2012 om 09:44
Geweldig!
Wat genieten, zulk volk rond je ontbijttafel.
Hier is het ook regelmatig erg vermakelijk, maar ik kan nu natuurlijk geen voorbeeld verzinnen.
Margje

rutiel
15-03-2012 om 12:21
Caviageluid
We hebben twee logeercavia's met een nogal eh... precies aangelgd bazinnetje. De instructies over verzorging en voeding bedragen dan ook twee A4-tjes.
We vermaken ons kostelijk met het elkaar voorlezen van de instructies. Zo staat er over het gedrag van de ene cavia: "Je hoort het meteen als hij geen eten wil, maar graag even op de grond wil om rond te lopen. Hij maakt dan een heel ander geluidje".
Waarop zoon droog antwoordt: "Miauw".
n@nny

Arawen
15-03-2012 om 13:06
Droog
Geweldig Nanny... goed voor weer een schaterlach..
Ja, ze zijn goed in 'droge humor', die pubers.. Ik herinner met een scene van maanden geleden. We hingen met z'n allen voor de TV, zaterdagavond of zo, voor een of andere RTL-zender. In de 'commercial break' komt er een advertentie voorbij voor een of ander ongetwijfeld heel duur smeermiddeltje. Het model op de buis kijkt bezorgd naar haar schitterende benen en een voice-over kweelt iets over hoe je je huid nu toch moet vertellen dat de zomer voorbij is.
Waarop zoon zijn arm optilt tot voor zijn gezicht en zegt; 'nou huid, de zomer is voorbij' ..

Maaike
15-03-2012 om 15:34
Leuk!
Leuk, ik kan niet wachten tot de mijne gaat puberen. (Dit zeg ik niet vaak!)
Zijn er meer van dit soort grappige uitspraken?
Maaike

margje van dijk
15-03-2012 om 15:34
0 % parabenen
Haha, leuk!
Die van die reclame triggert er bij mij ook een. Er is (was?) zo'n reclame van een of ander cosmeticasmeersel (geen flauw idee wat het is) waarbij aangeprezen wordt dat er "0% parabenen" in zit.
Nee, roepen mijn zoons dan in koor, "en er zit ook 0% roomboter in, en 0% andijvie, en... let op: 0% houtwormen!" - of zoiets dergelijks.
Tja. Ik snap 'm zelf ook niet, die van die parabenen, maar met pubers op de bank wordt het pas echt grappig.
Margje

Maaike
15-03-2012 om 17:14
Dermatologisch getest
Als wordt gezegd in cosmetica-reclames dat het dermatologisch getest is, roep ik altijd naar de TV: En wat was de uitkomst?
Of: dat mag ik hopen bij cosmetica!
Reclames kijken met anderen is altijd heerlijk.
Maaike

Irene
15-03-2012 om 19:24
Nog niet echt puber, maar oefent vast
Hier waren we laatst uit eten ter ere van de verjaardag van mijn man. Na het hoofdgerecht verzucht zoon: "zo, ik kan geen pap meer zeggen.... gefeliciteerd met je verjaardag, mam"

FayW
15-03-2012 om 19:26
Tweeling
Zoon vraagt aan dochter of zij later kinderen wil. Ja dat wil ze wel. Ze wil een tweeling en dan noemt ze het ene kind Frank en het andere kind Stijn.

Irene
16-03-2012 om 16:53
Silone (ot)
Ik vind het eigenlijk zo jammer dat die pubertijd net nu voor de deur staat. Zoon zit voor het eerst van zijn leven zo ontzettend goed in zijn vel, dat is echt mooi om te zien. Maar misschien valt die pubertijd bij hem ook wel mee (zei ze hoopvol, haha)...

albana
20-03-2012 om 08:06
Automatisch populair doen
Zoals elke puber heeft 14 jarige haar 'standaard' reacties als het eens tot discussie komt m.b.t. thuiskomtijden of zakgeldbijdragen en wat daaronder valt.
Na een discussie die ze op het punt staat te verliezen...zegt ze : "Nou pfff, ik heb óók een leven hoor..." M.a.w. ze kan niet altijd rekening houden met ons.
Nu het mooie lenteweer om de hoek komt kijken, zijn we weer beland in ons jaarlijkse 'voorjaarstwistpunt'. Puber loopt op sokken naar buurmeisje. 's Zomers is dit nooit een probleem...dan loopt ze op blote voeten, 's winters natuurlijk ook niet (te koud, sneeuw, nat etc.) maar élk jaar probeerd ze het weer of wij het misschien tóch goed vinden of niet merken of wat dan ook.
Het is gewoon luiigheid. Naar buurmeisje is maar ong.8 meter en voor zo'n kort stukje schoenen aan en schoenen uit is haar teveel werk. En soms rent ze vele malen op een dag 'even' heen en weer.
Ik baal daarvan...overal liggen sokken...want als ze toch enigzins vochtig worden trekt ze ze uit...en laat ze slingeren. Ook de sporen die die toch wel enigzins vochtige sokken nalaten op de vloer zijn niet te missen, en dan praat ik nog niet eens over slijtage en sokken die niet meer schoon zijn te krijgen.
Van het weekend had ik er schoon genoeg van...Ook omdat ze nu heeft bedacht dat ze net zo goed meerdere paren mee kan nemen naar beneden hoeft ze niet naar boven als ze zelf schone aan wil doen... Laat zich raden waar die zich allemaal bevinden...
Dus ik ruk enigzins gerïrriteerd kussens van de bank en pluk de zowel vieze als schone sokken overal vandaan. Op de stoel bij de eettafel, onder de kussens op de bank, tussen de bank en de leuning..etc.etc.
Boos gooi ik ze haar richting op (zit op bank, waar ik dus zoek) en sommeer haar ermee op te houden en ze onmiddelijk op te ruimen....Een beetje beduusd, want door de hoeveelheid ziet ze zelf w.s. ook in dat dit wel een beetje te gek aan het worden is....
Ze staat op...en zegt ter verdediging: "Ja hallo....die sokken hebben óók een leven hoor....! "
Ook tot haar eigen verbazing...ik zie haar denken en moet zelf ook even denken, tot we beiden in de lach schieten....
Voordeel: mijn boze bui is meteen weg.
Nou maar hopen dat het effect heeft gehad. Op die sokken van haar dan met hun eigen leven...
groeten albana

koentje
20-03-2012 om 10:06
Albana
wat herkenbaar die sokken. Dit doet zoon dus ook. Hij kleedt zich in de ochtend ook altijd aan, zonder sokken, neemt sokken mee naar beneden en legt ze voor zijn ontbijtbordje.... (gelukkig schone) Daarna trekt hij vlak voor hij gaat sokken en schoenen aan en daar gaat ie...
Ik heb het hem trowuens nu verboden; 'geen sokken op tafel' Nu legt hij ze bij zijn schoenen in de hal en doet hetzelfde. Is toch gewoon een tic.
En vieze sokken overal uitrekken en niet opruimen..... Ik heb al eens aangekondigd dat ik de volgende paren sokken van zijn ingehouden zakgeld koop!

Fiorucci
20-03-2012 om 11:52
Sokken
Ik leg zulke vieze sokken op hun hoofdkussen. Dan krijg je de geweldige reactie dat dat vies is. Ha, en op de bank leggen zeker niet....?

rutiel
20-03-2012 om 12:17
Fiorucci
Wat een geweldig idee! Ik ga het hier beslist ook invoeren en leg er meteen de onderbroeken bij
n@nny

Fiorucci
20-03-2012 om 15:25
Nanny
de vieze wattenstokjes die mijn dochter op badkamervloer gooit doen het ook leuk..)Slechts een keer was voldoende...

Marjolein
20-03-2012 om 19:13
Fio, briljant
Wat een goed idee, en ook goed uitvoerbaar.
Ik ga het proberen, met alles wat rondslingert.
Ben benieuwd of het helpt, ik heb het wel eens ruim een week laten liggen in zijn kamer, maar hij maakt zich niet druk.
Maar op je hoofdkussen is natuurlijk wel wat anders....

albana
20-03-2012 om 19:36
Op kussen en crocs
Op haar hoofdkussen heb ik al geprobeerd. Dat hielp bij haar zus wel, maar haar maakt het niet uit. Ze gooit ze op de grond en slaapt er niks minder om En crocs, dat kan echt niet als je 14 bent, zelfs niet voor 8 meter.....ja teenslippers wel maar die wil ze met sokken niet aan.
Gr albana

Temet
20-03-2012 om 21:07
Albana
Badslippers. Kan ook met sokken.
Groeten,
Temet (nu achter de computer met teenslippers en sokken)

albana
21-03-2012 om 08:26
Hahaha de schoenen van je vader...
Jaha die schoenen van je vader die ken ik, dat doet ze ook regelmatig...Maar dan krijgt ze weer gemopper van d'r vader die dan net de tuin in wil natuurlijk of naar de vuilnisbak en haar schoenen natuurlijk niet past
En badslippers...mmm, ik betwijfel of ze die wel aan wil en crocs niet. Die heeft ze wel..ergens op haar kamer, die gebruiken we alleen op vakantie. Ik kan ze eens bij de deur zetten....Het is mij ook een compeet raadsel, ik bedoel op sokken of de schoenen van je vader is toch net zo on-cool als op crocs, niet dan? Maar zij snapt ons overduidelijk ook niet...doet ze wat aan (de schoenen van d'r vader dus) dan krijgt ze gemopper, doet ze niks aan krijgt ze ook gemopper....van mij over die sokken. Ach het schijnt eind van de week 20 graden te worden...dus dan zal het wel weer blote voeten weer zijn..en is het leed alweer geleden. En word het weer /ballerina's/blote voeten in gympen of teenslippers. En die sokken leven dan hun eigen zomerslaap in de daarvoor bestemde la. En is het voorjaarsleed alweer voorbij...tot volgend jaar hoop ik.
groeten albana

albana
21-03-2012 om 08:31
Dat eigen leven
Is hier momenteel de 'tophit' thuis. Zus zei gisteren: "zusje, je sokken liggen weer hun eigen leven te leiden bij de trampoline...." En buurmeisje schijnt bij gym haar ook al gewezen te hebben op sokken die uit haar tas waren 'gesprongen' en die ze bijna vergat en ook daar uitgebreid uitleg gegeven te hebben over dat leven van die sokken (buurmeisje was erbij toen ik die sokken verzamelde).
Dus die dooddoender van dat 'eigen leven' zal ze nu in discussie's wel niet meer maken :0
groeten albana

Silone
21-03-2012 om 10:07
Petje af
Pubers zijn hier blijkbaar 's ochtends op z'n leukst. Wederom aan de ontbijttafel zit oudste (15) met een aftands petje op aan tafel vanwege een bad hair day en nog geen gelpot in handen gehad. Vraagt zijn broer(14) vol afschuw: Doe je dat ding ook op naar school?
Antwoord: "Tuurlijk, en als ik jou dan tegen kom dan roep ik je wel: wanneer wil je je pet terug?"
Broertje is in shock...

mirreke
23-03-2012 om 19:05
Herkenning!
Rondslingerende sokken en onderbroeken genoeg, binnenkort liggen ze allemaal fijn van het leven te genieten op de bijbehorende kussens. Wat een goed idee!
Overigens, hier idd vier kinderen die regelmatig op sokken naar buiten lopen met de hele riedel van vieze sokken, voetafdrukken en rondslingerende sokken die erbij schijnt te horen. Maar de onze lopen soms ook op crocs, slippers, mijn schoenen, andermans schoenen, laarzen, die vervolgens ook allemaal weer ergens in de tuin liggen te genieten, ondanks mijn 'keiharde' regel dat sokken en schoenen bij de kelderingang aan en uit moeten.
Wie houdt wie nou voor de gek...

Knutselkei
23-03-2012 om 21:52
Dochter had een mondeling
dochter heeft een lerares die heel vaak roept: "nakijken,toets voorbereiden enz...oo geen tijd voor gehad hoor, tja ,je weet wel ik had zoooveel aan mijn hoofd" zoals puber dat feilloos na kan doen.
Dochter krreg een mondelinge overhoring en dacht:ik doe het zelfde "ooo mevrouw ik had zoooo veel aan mijn hoofd ik had er echt geen tijd voor. "
En...t werkte, ze kreeg een 6 voor de moeite.

albana
25-03-2012 om 11:36
Gekneusde hand
Oudste is op weg naar haar bijbaantje in haar haast een stukje van de trap gevallen. Auwa hand, auwa arm, maar verder viel het wel mee. Pas na haar werk zie ik dat haar hand wel erg dik is en ze enkele vingers ook niet gebruikt. Ja, werken ging ook een beetje 'lastig', maar dochter is een harde tante voor zichzelf weten we uit ervaring dus ook nu zegt ze dat er amper iets is. Volgende dag nog steeds dik en blauw. Ik wil dat ze naar de huisarts gaat. Wil ze niet en ze heeft zeer belangrijke zaken op school vandaag dus kan ook écht niet naar de huisarts. Maar als ik 's middags zie dat het er nog erger uitziet en hoor dat ze de volgende dag de eerste 2 uur vrij heeft van school eis ik dat ze toch écht naar de huisarts gaat. 1 probleempje, ik kan niet mee. Vader kan mee, maar dat wil ze niet....Maar toch dring ik aan....en kom op, 18 jaar dan kan je prima alleen toch? Ze zal toch ooit alleen moeten, kan ze vast oefenen. Dus na veel gemopper van haar kant komt er een afspraak de volgende ochtend bij de huisarts. Mw. is beledigt dat ik niet mee kan (werk) en wil nu ook belist niet meer dat er ook maar iémand mee gaat.....Ook haar vader niet.
Ze gaat erna naar school dus 's middags zien we haar pas weer....En wat zei de huisarts vroeg vader die toen thuis was? " Mmmmm,behoorlijk gekeneusd, oppassen, paracetemol en geen gekke dingen doen ermee volgens huisarts...O,ja en ik mocht voorlopig ook geen afwasmachine meer uitpakken en tafel dekken en stofzuigen en ..."
"véél te zwaar werk met een gekneusde hand.."
Tja, had ik als moeder zijnde maar mee moeten gaan hé?
groeten albana

Silone
26-03-2012 om 09:19
Albana
O,ja en ik mocht voorlopig ook geen afwasmachine meer uitpakken en tafel dekken en stofzuigen en ..."
Heeft ze dat op recept?

Elia
30-03-2012 om 22:28
Overal sokken en zo
Mijn moeder wist daar vroeger al raad mee: kleding hoort of in de kast, of aan je lijf of in de wasmand. Zo niet? Hup, weg ermee en dan ook echt weg! Geen sokken meer? Tja, zakgeld, bijbaantje etc. Het heeft hier ook geholpen!
En wat dacht je van serviesgoed op hun eigen kamer? Bordjes , glazen, bekers, je vindt van alles op die kamers. Voor elk gevonden voorwerp (ook bij ons, eerlijk is eerlijk), 1 euro in de vakantiepot. Ook dat helpt. als je bij pubers aan hun geld komt, zijn ze wel in beweging te komen. En bij mijn dochter hebben we op een gegeven moment gezegd, na de zoveelste puberstrijd waarin ze niet meer voor- of achteruit wilde: volgens mij snap jij het niet. Jij wilt iets van ons, wij willen iets van jou. Je vangt nog steeds meer vliegen met honing dan azijn. Als jij het vriendelijk vraagt, is de kans heel groot dat je het krijgt. Ga je eisen, ben je onvriendelijk, onredelijk: wij gooien de kont tegen de krib, wij boos, jij boos en het resultaat is nul, niks, nada. Zeg het maar. Het werkt redelijk vaak. En humor helpt altijd, zo ook uitvergroten. Over het algemeen heb ik weinig te klagen, meestal het is het gewoon genieten. Genieten van de gesprekken, filosofische buien, de humor, de onzekerheid, toch soms nog op schoot willen terwijl jij inmiddels de kleinste in huis bent, de doos met knuffels mag nog steeds niet weg en diep, heel diep in het hartje het liefst nog die knuffel in bed wilt hebben, maar ja, als je 14 bent, kan dat echt niet meer.