Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puberkapsels


Rosehip schreef op 20-03-2024 om 12:44:

Juist met haar kun je lekker experimenteren zonder gevolgen.

Dit inderdaad, heerlijk toch! Mijn moeder stond regelmatig mijn haar te blonderen om het daarna fel roze te verven, dan weer zwart (de gothic periode), dan weer brandweerrood met een hanekam. En een vriendin heeft ooit blauwe dreads gezet bij me  niet te druk om maken, het groeit vanzelf weer aan. Leuk juist als je er lekker mee mag experimenteren.

Ik heb vroeger echt wel voor paal gelopen hoor, met een pisgele lok en later met een jaren '80 permanentje. Het groeit vanzelf weer uit. Mijn dochter is een braafje, die heeft nooit anders dan lang, ongeverfd haar gehad. Maar ze had het gerust gemogen. Wel zelf betalen.
Mijn vriend is deels kaal, als die niet regelmatig de tondeuse over het niet-kale deel haalt, is hij net Paulus de boskabouter of een heel groot kuiken met plukjes op zijn hoofd. Hij millimetert zelf baard en snor, de achterkant doe ik. 

ik heb als puber een stuk van mijn haar geknipt en mijn moeder werd heel kwaad want zag er niet uit. Toen zei ik dat de moeder van een vriendinnetje dat geknipt had. “Met droog haar zeker dan?” Ik zei dat dat klopte. Einde discussie 🤣

Pubers staan niet bekend om hun goede smaak. Maar ja je hebt er niets meer over te zeggen.

Haha die reacties hier! De slechte smaak van pubers. Eens dat experimenteren met haar het minst erge is wat ik kan bedenken.

Ik had volgens mijn moeder een prachtige rossige krullenbos maar ik dacht daar zelf toen anders over. Wat dacht je van zwart, steil haar bij een hele bleke huid? En gemillimeterd heb ik ook gehad. Huidige vriendlief vindt dat het mooiste. Is ook leuk bij zijn lange haar.

Moederkareltje schreef op 20-03-2024 om 13:33:

vanaf ongeveer 14 zou ik het loslaten en kinderen zelf laten bepalen. Daarvoor zet ik zeker mijn grenzen ook om kind beschermen tegen zichzelf en anderen. Geen kaal hoofd in de kleuterklas of knalroze haar of hanekam.

En waarom geen kaal hoofd in de kleuterklas? Haren niet verven op basisschool kan ik me nog in vinden. 

Onze Kleuter wilde zijn haar milimeteren toen papa dat liet doen. Prima. Heeft ie nu al 3 maanden en is er nog blij mee. En ja, ik moest wel even slikken hoor. Maar staat hem prima. (Maarja dat man wilde milimeteren, vond ik ook even wennen maar ook hem staat het prima)

Liever experimenteren met haar dan met tatoeages.

Mijn zoon had het altijd gemillimeterd en toen wilde hij ineens een hanekam. Dus laten groeien en steeds voelen of er al iets omhoog gezet kon worden. 
De kapper was een dertiger die nog nooit een hanekam (ouderwets??) had gedaan, dus nam zijn moeder het over. Die draaide meteen fantastische spikes bij mijn zoon.
😍

Spikes is wel teveel werk voor elke dag, maar de hanekam is zeker drie jaar gebleven. 
Voor zijn galafeest mocht ik de hanekam rood en geel spuiten.

Pattie

Pattie

23-03-2024 om 13:55 Topicstarter

Thanks voor jullie reacties! We hebben besloten er verder geen woorden over te maken. En aangegeven dat hij moet doen wat hij leuk vind. Hij heeft meteen het daad bij het woord gevoegd want net bij de lunch kwam hij terug met een gemillimeterd kapsel. Volgens hem op het kortste kammetje van de tondeuse. Ik blijf het zonde vinden. Maar hij zegt er blij mee te zijn. Hij vindt het stoer, lekker makkelijk en lekker voor de zomer.

Even een kleine waarschuwing voor de zomer: als zijn oren eerst bedekt waren en nu niet meer, kunnen ze snel verbranden. Ik heb dat helaas zelf ondervonden toen ik het stoer vond om de zijkanten van mijn hoofd kaal te scheren, zodat de pisgele lok beter tot zijn recht kwam 

Pattie

Pattie

24-03-2024 om 21:25 Topicstarter

Dymo schreef op 24-03-2024 om 12:07:

Even een kleine waarschuwing voor de zomer: als zijn oren eerst bedekt waren en nu niet meer, kunnen ze snel verbranden. Ik heb dat helaas zelf ondervonden toen ik het stoer vond om de zijkanten van mijn hoofd kaal te scheren, zodat de pisgele lok beter tot zijn recht kwam

Goede tip! Als hij gemillimeterd wil blijven moet hij hier in de zomer inderdaad op letten. Het eerste wat hij in de stad is gaan halen is een aantal petten. Ook tijdens een regenachtige dag als vandaag heeft hij er heel de dag mee gelopen.  morgen zal zijn keuze op de proef worden gesteld om met zijn kale kop naar school te gaan. En in de klas mogen ze geen petten op. Hij zei al dat iedereen er wel wat over zou zeggen of hem zal aaien. Waar hij niet zo zin in had. Ik ben benieuwd morgen naar zijn reactie als hij thuis komt, 

Dymo schreef op 24-03-2024 om 12:07:

Even een kleine waarschuwing voor de zomer: als zijn oren eerst bedekt waren en nu niet meer, kunnen ze snel verbranden. Ik heb dat helaas zelf ondervonden toen ik het stoer vond om de zijkanten van mijn hoofd kaal te scheren, zodat de pisgele lok beter tot zijn recht kwam

Niet alleen je oren. Ik herinner me de zomer nog dat mijn vaders hele hoofdhuid met gemilimeterd kapsel was verbrand. 

Wel goede reminder aangezien man en kind ook zo'n kapsel hebben momenteel.

Pattie

Pattie

06-04-2024 om 23:52 Topicstarter

nog een update. Hij is helemaal in z’n nopjes met zijn gemillimeterd kapsel. Zeker met de warmte van bijvoorbeeld vandaag. En eerlijk: ik vind het best bij hem staan. We hebben hem een scheerapparaat en tondeuse gegeven voor zijn verjaardag. Met de tondeuse hebben we hem vandaag geholpen zijn haar kort te maken. Nooit verwacht dat we in dit stadium zouden komen. Maar eigenlijk vind ik het leuk om voor hem te doen. Want wat groeit dat snel terug zeg! Maar voorlopig wil hij gemillimeterd haar houden. 

Leuk de update!

Soms verwachten we iets, wat uiteindelijk dus best meevalt . Had ik ook toen mijn kleuter zijn haar wilde millimeteren. En gebeurd ongeveer iedere 3-4 weken nu. 

Ja hier ook een puber met een sterke eigen mening. Zowel over zijn klederdracht als over zijn kapsel, heb ik niks meer te zeggen. Hij loopt nu al een week in hetzelfde nike pak. Nou, nu kom ik tenminste een beetje door de was heen.

Qua kapsel wilde hij eerst een buzzcut en daarna, toen het weer langer was, noodle haar, dus permanent. Inmiddels zit er alleen nog krul in de uiteindes en hangt het voor zn ogen, maar ik laat hem maar hoor, zolang hij zich er goed bij voelt... 

ik vond het zo grappig om te lezen dat jongens een permanent nemen. Mijn zoons hebben uit zichzelf krullen en vooral mijn oudste heeft heel veel krullen. Hij heeft een broccoli hoofd helemaal uit zichzelf. Het viel mij al op dat er
 tegenwoordig zoveel jongens krullen hebben maar ik realiseerde mij tot nu toe niet dat ze een permanent zouden nemen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.