Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Vic

Vic

26-08-2012 om 14:46

Pubers die dingen voor zichzelf (goed) regelen

Mijn dochter heeft vorig jaar in de brugklas een nieuwe tas gekregen, een heel leuke Eastpak rugzak. De afgelopen maanden kwamen er steeds vaker geluiden dat ze een nieuwe tas wilde, want ze was 'het enige meisje op school met een rugzak'. Ik vond het een prima idee, maar heb gelijk gezegd dat ik geen nieuwe tas ging kopen want ik heb vorig jaar gezegd dat ze er minstens 3 jaar mee moest doen. Mopperdemopper enzovoort. Nu krijg ik net een sms'je dat ze van oma (waar ze aan het logeren is) een nieuwe tas heeft gekregen. Dat is toch wel erg...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lizelot

Lizelot

26-08-2012 om 15:04

Hahahaha,heel erg

Maar ook leuk toch.En geweldig dat ze zo een oma heeft.
Mijn dochter is net zo.En zij heeft ook zo een oma.Het is ook een kind dat overal mee weg komt.Krijgt het voor elkaar dat waar een ander een bekeuring voor krijgt bij haar de agenten lachend weglopen.Ziet in een winkel iets leuks wat je bij een actie krijgt en loopt naar buiten met het leuks cadeu ,zonder het artikel erbij te kopen.Soms vind ik het grappig,soms vind ik het nodig om haar te vertellen dat dit niet de juiste manier is,soms ben ik streng en lach er later op de avond om met m'n man en soms schaam ik me voor haar gedrag.
Maar die boekentas,het is toch fijn dat oma dit doet en kan doen???Voor oma een fijn gevoel dat ze haar kleinkind blij heeft kunnen maken.Als het niet te vaak gebeurt zou ik oma en dochter fijn laten genieten van elkaar.

Tinus_p

Tinus_p

26-08-2012 om 17:35

Oja, herkenbaar

Kom ik plots mijn zoon tegen op t station met 3 tassen...........

Lief van oma!

Ik word later ook zo`n oma, lijkt me heerlijk oma zijn. Alleen de lusten en niet de lasten. Fijn dat je dochter en oma het samen zo gezellig hebben, heel belangrijk.

3 jaar met rugzak lopen?

Rugzakken vind ik nou echt iets voor brugjes. Ik heb hem alleen gekocht omdat dochterlief er zo graag een wou en ze ook beter voor de rug zijn dan tassen.
Maar kijk hoe ze erbijlopen: het lijken wel vogeltjes met dikke lijven op dunne potjes. De eerste weken als ze nog alle boeken meenemen verbaas ik me dat sommigen niet door het gewicht na achteren worden getrokken en als torrentjes op hun rug liggend met de poten gaan spartelen.

Dochter kreeg vast zowiezo wel ''iets'' van oma

ik vind m leuk! Cretief, zo zijn pubers! En oma had vast tóch wel wat voor kleindochter gekocht en nu is haar keus dus op n tas gevallen, goeie keus, ze kiest zelf voor dit kado en niet een shirt, boek of wat dan ook? Dat is het dus wel waard voor haar...Zo leert ze ook met geld omgaan/de waarde van geld. Grappige situatie...iedreen tevreden denk ik?

O jee ja!

Oma komt tijdens een logeerpartij met het bericht dat ze nieuwe boxershorts voor mijn zoon had gekocht want "hij had niets meer". Bij papa en mij zit zijn ondergoed-la propvol met nog goed passende boxershorts, maar die vond hij gewoon niet cool genoeg.

Zelfde verhaal met peperdure merk-agenda's en inderdaad, ook rugzakken. Daar heb ik net op tijd een stokje voor kunnen steken. Ze hebben elk net een nieuwe (dure) gehad, maar het merk en motief kon in hun ogen nog net een tikkie beter.

Maar ach, als ik iets graag wil hebben maar het net boven mijn budget gaat, is (o)ma er ook voor mij.

Brianna F

Brianna F

27-08-2012 om 20:40

Lief van oma, maar

ze geeft de kinderen wel de boodschap mee dat als ze iets willen hebben ze er maar om hoeven te vragen. Zo leren ze natuurlijk nooit de waarde van (dure) spulletjes.
1 jaar met een dure rugzak is idioot kort.

Fiorucci

Fiorucci

27-08-2012 om 21:43

Brianna

Mits het om een enkele keer gaat, vind ik dat een van de voorrechten van oma's..)

Brianna

Hier doen ze 1 jaar met een rugzak omdat ze idioot veel naar school moeten slepen, soms gaat er zelfs een grote boodschappentas mee. En ik geloof niet dat mijn kinderen leren dat ze maar hoeven te kikken als ze iets duurs willen. Zal moeilijk gaan, want ze zien oma maar 2 keer per jaar (wonen in het buitenland).

Tirza G.

Tirza G.

03-09-2012 om 17:22

Drie jaar?

Hier doen ze zes jaar met een rugzak. Waar moet je je zooi anders laten? In zo'n superonhandige over-een-schouder-tas?

Tirza

tonny

tonny

03-09-2012 om 17:55

Veel langer dan drie jaar

volgens mij gebruiken ze hem allevier nog, nu en dan (en drie van de vier zijn allang van school / studie af)

Waarom maar een jaar met een rugzak?

Nee, die onhandige leren krengen waar ik vroeger mee moest lopen. Dan zijn ze met die rugzak wel beter af. Gelukkig dat de hogerejaars hier ook nog altijd met rugzak lopen, ik moet er niet aan denken dat die volgend jaar alweer "uit" of "no-go" zou zijn.

Brianna F

Brianna F

04-09-2012 om 09:46

Dochter heeft 9 jaar geleden een 2ehands eastpack gekocht (waarschijnlijk ook al een paar jaar gebruikt) en doet daar nu al 9 jaar mee. Toegegeven, er beginnen gaten in te vallen, maar zoals ze zelf zegt, voor die anderhalf jaar ga ik geen nieuwe kopen.

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2012 om 11:22

Hier.....

Veel rugzakken, maar ook veel zgn.postmanbags. Zeker in de bovenbouw een prima alternatief.
Sommige rugzakken zoals Eastpak kunnen lang mee, maar er zijn natuurlijk ook rugzakken van mindere kwaliteit. Tip: Marktplaats. Daar heb ik al een paar keer prima Eastpaks gekocht voor weinig.

Vic

Vic

04-09-2012 om 21:33

Kwaliteit

Er is nog niets stuk aan de Eastpak hoor, maar het is op dochters school schijnbaar not done om als meisje met een rugzak te lopen. Ze heeft nu een soort van 'bowlingtas' (hoe heten die dingen officieel?). Hoogst onpraktisch natuurlijk als er voor 7 vakken boeken in zitten, maar dat is van ondergeschikt belang.
Het is misschien wel een idee om de rugzak op Marktplaats te zetten. Wat doet zoiets?

Fiorucci

Fiorucci

05-09-2012 om 07:05

Vic

Als de rugzak in goede staat is, kun je er wel 20-25 euro voor krijgen. Kijk maar eens op mp, er staan er genoeg op.

Merel

Merel

05-09-2012 om 08:53

Meisjesding

Oh ik denk dat dit een meisjes ding is hoor. Dochter heeft volgens mij ieder jaar wel een andere tas gehad. Een keer eentje voor haar verjaardag gevraagd. En de andere keren zelf gekocht.(bij H&M, of een keer ergens op een braderie ofz, allerlei soorten tassen, een keer een soort dokterstas, of een buideltas, helemaal niet handig, maar ach.. het oog wil ook wat, blijkbaar) Zoon is begonnen met de oude rugzak van dochter, maar heeft nu al twee jaar dezelfde rugzak en is niet van plan deze al weg te doen.

Tirza G.

Tirza G.

05-09-2012 om 12:39

Nou

Ik heb ook een meisje Ze studeert nu voor het 3e jaar en gebruik nog steeds de schoolrugzak. Ze heeft ook wel andere tassen (voor naar het werk, sport, uitgaan weetikveel) maar die ene heeft ze toch ook nog altijd gewoon in gebruik. Het kan
Zoon kocht echter een nieuwe bij de aanvang van zijn studie.

Tirza

Stenna

Stenna

06-09-2012 om 23:59

Jongensding

Jongens, nou in elk geval de mijne dan toch, hoeven niet elk jaar een ander tas vanwege mode. Maar wel vanwege slijtsheid. Elk jaar zijn bij hem (hij is nu bijna klaar met VO) ofwel de ritsen stuk, of de (boekgrote) gaten erin, of de banden uitgescheurd. Merk of geen merk. Soms al halverwege het jaar (ja, dat was dus de Eastpack. De Hema versie hield het ietsje langer uit). Dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.