Abbie
03-11-2011 om 09:53
Puberteit of toch iets anders?
Dochter van 14 is net al voor de 4e keer dit schooljaar ziek uit school gekomen: hoofdpijn, duizelig. Vorige keer was het een virusje, dit keer weet ik het (nog) niet. Ze heeft eigenlijk al sinds haar 12e dat ze vrij geregeld uit school komt met wat vage klachten als hoofdpijn en duizeligheid. Meestal is er ook echt wat, ze heeft ook geen reden om schoolziek oid te zijn en ze is niet aan het lijnen of zo. Ze zegt zelf dat ze slecht slaapt maar dat valt wel mee. Wel zou ze eerder kunnen gaan slapen en ik heb ook net met haar af kunnen spreken dat ze als experiment wat eerder gaat slapen.
Zijn dit nou pubermeisjesdingen of moet ik me toch zorgen gaan maken? Heeft dit iets met een beginnende cyclus te maken? De schoolarts laatst vond het niet echt iets om jezorgen om te maken, volgens dochter. Ik heb wel vriendinnen met puberzoons maar niet met puberdochters, dus ik kan er ook niet met vriendinnen over praten.

Puck
03-11-2011 om 10:25
Beide?
Misschien is het een combinatie van beide. En momenteel is geloof ik heel Nederland ziek, zwak en misselijk, ik ken zoveel mensen die op dit moment ziek of ziekig zijn.

amk
03-11-2011 om 10:31
Slechte schoonmaak op school
dat kan wellicht ook nog meespelen.
Ik ben destijds van school gegaan wegens allergie voor het gebouw. Kon 10 minuten in het gebouw zijn en dan begon de hoofdpijn op te komen en na een half uur viel ik flauw. Het was wel heel fijn dat de artsen dit bevestigden en dat meerdere docenten er (in mindere mate) ook last van hadden.

Shonagh
03-11-2011 om 11:35
Ogen?
2 van mijn kinderen hadden op die leeftjd klachten, ze hebben allebei een bril gekregen en het was over :o)

Abbie
03-11-2011 om 12:30
Misschien
Bedankt voor jullie reacties. Puck, ik denk ook dat het een combinatie van beide is: ze had alweer contact gehad via internet meet een vriendinnetje dat ook ziek thuis was, dus het kan wederom een virusje zijn. AMK Haar schoolgebouw is een oud gebouw. Het kan heel goed zijndat het klimaat binnen ook niet erg bijdraagt aan de gezondheid. Shonagh Ze heeft al een aantal jaren een bril. Ze heeft nu een maand of 10 deze bril en sterkte. Die zou toch nog wel goed zijn? Ze heeft niet 's werelds beste ogen (maar wel hele mooie grijze grote).
We kijken het nog even aan. Ze heeft aardig liggen slapn en is wel weer een beetje opgeknapt.

Vera*
03-11-2011 om 18:38
Ogen
Als je dochter in de groei is kunnen ogen erg snel veranderen.
Zoon kreeg een andere bril omdat zijn hoofd gegroeid was en daardoor zijn ogen verder uit elkaar stonden. De sterkte bleef gelijk.
Vera

Moppeke
04-11-2011 om 14:10
Vraagje over haar ogen:
Als ze zich zo voelt, en je kijkt haar aan, heeft ze dan wat rode ogen?
Die van mij heeft deze klachten ook en als ze zich zo voelt heeft ze rode ogen, haar oogwit is dan rood doorlopend. Niet opvallend, maar mij viel het op.
Ik heb het afgedaan als een virusje. Ze zit momenteel ook niet lekker in haar vel en de duizeligheid herken ik wel ihkv haar cyclus. Ze krijgt dan van mij ijzertabletjes van de drogist en dat werkt voor haar prima.
Maar die rode ogen kan ik niet thuisbrengen. Nu jij over deze klachten schrijft, ben ik eigenlijk wel benieuwd of jouw dochter dit ook heeft.

Abbie
04-11-2011 om 14:21
Moppeke en vera*
Moppeke Poeh, daar vraag je me wat, nooit op haar ogen gelet. Ik zal er op gaan letten en dan laat ik het je wel weten. Die ijzertabletten, dat is nog wel een idee. Ik zal dit weekend daar eens naar op zoek gaan. Ze is soms zo wit dat ik wel eens denk dat haar ijzer niet in orde is.
Vera* Bij e volgende servicebeurt van de bril zal ik vragen haar ogen nog een keer op te meten.
Ze is trouwens gisteren een half uur eerder gaan slapen en heeft de hele nacht doorgeslapen.

sunny38
09-11-2011 om 16:20
Zelfde probleem
Ik heb een dochter van 12 die sinds een tijdje regelmatig klaagt over hoofdpijn,ze ziet dan ook een stuk witter als normaal in haar gezicht.
Ik zelf dacht ook dat het misschien met de beginnende cyclus te maken had,maar ga er nu toch maar ns mee naar de dokter eens kijken wat hij zegt.
Moet morgen naar de dokter met haar,zal het je nog laten weten hoe het was.
Oh je over duizeligheid klaagt ze niet en haar ogen zijn tot nog toe ook prima.