Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

puberzoon is ontspoord

beste lotgenoten, ik heb een lieve zoon van 16 jaar in 4 havo. alles leuk en aardig, maar er deden zich wat complicaties voor. Hij heeft de afstandsbediening van de beamer op school gestolen en haalt daar allemaal kattenkwaad mee uit. Zijn mentor heeft mij hier op gewezen en ik ben hier erg van geschrokken. Dit gedrag past helemaal niet bij zijn karakter en ik vermoed dat hij dit alleen heeft gedaan om erbij te horen. Hij heeft laatst zelfs een biertje gedronken , ik vind dat te vroeg. Ik weet niet wat ik met de situatie aan moet. Hij is al gestraft door school, maar moet ik hem nu ook nog straffen? Graag uw advies/mening.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-11-2013 om 14:39

Nee

Hij heeft toch al straf gehad van school? En het is toch ook niet zo heel erg wat hij heeft gedaan? Ik vind het eigenlijk wel grappig.
En wb. dat biertje: ook dat vind ik niet zo ernstig. Hij is heus de enige niet die op zijn 16e een biertje drinkt. Het is misschien wel een goed idee om het eens te hebben over alcoholmisbruik.

Yura

Yura

26-11-2013 om 14:54

Nee

Ik sluit me helemaal aan bij Dendy. Ik weet niet wat hij met die afstandsbediening heeft gedaan, maar ik stel me zoiets voor als dat vroeger een populair grapje was dat je met je afstandsbediening bij de buren voor het raam ging staan en dan de tv op een andere zender zetten ofzo. Ik vind dat wel grappig eigenlijk. School heeft gestraft, dus dat is klaar.
En hij is 16 en heeft een biertje gedronken? Nou dat vind ik heel netjes hoor, veel kinderen gaan op hun 16e voor het eerst compleet los en komen dronken van een feestje thuis. Leuk is anders als ouders, maar om dat nou maar meteen als ontspoord te betitelen? Aantal vrienden van mijn zoon(15 zelfs nog) hebben ook al flink geexperimenteerd met alcohol. Hij zelf volgens mij gelukkig nog niet.

klinkt inderdaad niet erg dramatisch

maar misschien is het voor jou nieuw bij je zoon.
Misschien moet je het positief zien. Hij experimenteert wat met zijn gedrag. En een biertje op zijn 16e zou ik echt niet van schrikken. Je zoon verandert, maar dat mag toch in de puberteit? Losmaken van je ouders, dingen doen die je ouders afkeuren, het hoort er allemaal bij. ZO lang het niet erger wordt dan dit kun je heel tevreden over hem zijn.

Betty

Betty

26-11-2013 om 15:44 Topicstarter

even wennen

Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben gelijk, het stelt ook niet zoveel voor. Het is gewoon nieuw voor me. Maar het is inderdaad normaal om weleens alcohol te drinken en een grapje uit te halen. Dus ik zal me minder beschermend opstellen in het vervolg !

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

27-11-2013 om 16:30

betty

Ik weet niet of je conclusie de juiste is. Ik zou namelijk wel degelijk bij je waarden en normen blijven en duidelijkheid geven naar hem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.