Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Mamabomb

Mamabomb

28-10-2019 om 11:55

Regels rondom social media ( als je gescheiden bent)

Mijn dochter van 13 zit nu in het eerste jaar van het voortgezet onderwijs, ze wil heel graag sosial media zoals Instagram en Facebook. Alle andere kinderen hebben dit namelijk ook. Er zijn kinderen die haar uitlachen en haar babygirl noemen omdat zij het niet heeft.
Van mij mag ze wel sosial media, ik heb er al veel gesprekken met haar over gevoerd en ze is best verantwoordelijk ik denk dat ze er goed mee om kan gaan, met begeleiding van mij. Nu mag ze dit van haar vader pas als ze 16 jaar is. Dit tot grote frustratie van mijn dochter. Wat nu te doen? Met mijn ex man is hier geen zinnig woord over te spreken. Hij blijft bij zijn standpunt.

Ik weet niet of ik het moet toestaan of dat we toch moeten wachten tot haar vader ook groen licht geeft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Moeilijk

Moeilijk - aan de ene kant komt er een hoop ellende van Instagram en Snapchat en in ieder mindere mate ook van Facebook. Ik snap dus ergens wel dat je man het niet wil hebben. Aan de andere kant wordt je dochter wel erg apart gezet van haar sociale groep want die hebben echt allemaal toegang tot deze social media.
Als je het zomaar toestaat en er herrie over komt met je ex is dat erg vervelend, maar zijn botte verbieden werkt ook niet. Je zegt dat er niet met hem te praten valt - weet hij dat zijn dochter op deze manier totaal buiten haar groep komt te vallen? En weet hij ook hoe erg dat is op die leeftijd? Ik zou zelf kiezen voor wel toestaan, maar ook afspreken dat jij voorlopig de code van de telefoon wil weten en dat je haar ook wil volgen op Insta en Facebook, zodat je kunt ingrijpen als er vervelende dingen gebeuren.
Toch in gesprek met je ex proberen te gaan.
Het valt me trouwens erg mee dat ze het niet gewoon gedaan heeft, de social media vragen wel om een geboortedatum maar als je jezelf daar 4 jaar ouder maakt kraait er geen haan naar.

Koffiekop

Koffiekop

28-10-2019 om 14:34

Aan je dochter overlaten

om het met je ex te bespreken. Daar moet jij niet tussen gaan zitten. Je kunt hoogstens tegen je dochter zeggen dat jij geen bezwaar hebt, mits je voorlopig mee mag kijken.

Overigens denk ik dat je ex hoog en laag kan springen, maar dat verbieden weinig zin heeft. Volgens mij zijn er maar heel weinig pubers die hierin naar hun ouders zouden luisteren als die het verbieden. Hoe zou hij dat trouwens voor zich zien? Een mobiel heeft ze volgens mij nodig voor school, gaat hij die dan iedere dag controleren? Het klinkt alsof hij een probleem heeft met loslaten, hij heeft echt ergens de aansluiting met de moderne wereld gemist als hij denkt dat hij wat dat betreft nog heel veel in te brengen heeft bij een puber. Zeker als die puber ook nog eens twee huizen heeft. Als ze niet bij hem is dan wordt toezicht houden toch echt heel lastig. Het is met pubers verstandiger om, zoals jij ook aangeeft, mee te veren en mee te kijken om alles in goede banen te leiden.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

28-10-2019 om 14:37

Dubbel gepost

Deze vraag is dubbel geplaatst. Deze draad wordt gesloten omdat er in de andere al meer reacties zijn geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.