Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Celine

Celine

09-08-2012 om 15:43

Regenpak

Dochter gaat naar middelbare school, ca 20 min fietsen.
Toen ik het over regen had vond ze een regenpak wel logisch/oké, ja kan anders in 20 min behoorlijk kletsnat regenen.

Nu net een gekocht (kan nog terug), zag ze toevallig liggen, maar vroeg mij af:
- dragen scholieren nog wel regenpakken of is dat ontzettend niet-cool?
- en zo ja, hangen ze die dan gewoon aan de kapstok om te drogen? Moeten ze dan nog gemerkt (met haar naam) worden of wil niemand hem hebben dus hoef je je geen zorgen te maken ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

09-08-2012 om 17:52

Kopen?

Ik heb nog een nieuw ongebruikt regenpak liggen dat ik vorig jaar voor mijn toenmalige brugklasser heb gekocht. Ze heeft het nooit aan gehad en is regelmatig nat geregend. Het was vroeger niet anders overigens, kan ik me herinneren.

Merel

Merel

09-08-2012 om 18:33

Broek wel

Zoon (14) doet de donkerblauwe regenbroek wel aan, wel nadat ik hem even moet aansporen hoor. Hij hangt hem denk ik echt niet uit op school, maar propt 'm gewoon in zijn locker en neemt hem 's middags weer los (niet aangetrokken) mee naar huis. Jas hoeft ook niet perse eigenlijk, hij heeft een waterdicht jack.

Lock

Lock

09-08-2012 om 22:01

Veel gestolen

1e jaar werd de broek nog wel eens gedragen maar dat was snel over. Werd trouwens ook gestolen als raven als je hem bij de kapstok ophing dus later ging hij in het kluisje. Vanaf eind 1e tot nu, 6e, nooit meer gedragen. Liever nat worden

Hier wel

dochter heeft m aan als t hard regent(4e klas)anders niet.
zoon heeft m 1 x niet aangehad in het begin. Tja voor schut he... en toen had ie heel de dag een vervelend gevoel van zn natte spijkerbroek. Daar heeft ie dus nog een grotere hekel aan. Vanaf dat moment heeft hij wel een broek aan en zn vrienden ook Jas nooit want hij heeft een softshelljack wat goed waterdicht is.

Jip

Jip

09-08-2012 om 22:32

Hier ook

Zowel zoon als dochter hebben een regenpak gedragen. Maar dan wel met capuchon zo op dat ze onderweg niet herkend werden. Ik herinner me dat dochter in de tweede of zo één jaar zich schaamde voor het regenpak. Daarna was ze er overheen en lachte iedereen die wel met zeiknatte kleren liep uit.

Nee amper

Hier fietsen beide kinderen best veel...En wij hebben 1 best duur ademend regenpak en ook nog 1 regenponcho.
De enige die ze gebruikt ben ik.....en soms man.
Beide kinderen hebben niet écht een probleem ermee dat ze 'voor schut' zouden staan daarmee...Maar met in natte kleren rondlopen dan weer wel.
De meeste redenen die ik hoor zijn: Lastig mee te nemen met óok al een schooltas en misschien ook nog een gymtas en nóg lastiger om 'm nat kwijt te kunnen...en daardoor hebben ze 'm natuurlijk prompt niet bij zich als ze 'm nodig hebben onverwachts.
Verder vinden ze alsnog dat ze enorm zweten in dat regenpak en anders krijgen ze het 'bloedheet', dat is natuurlijk ook niet alles.
Ze nemen de moeite niet om te stoppen en 'm aan te trekken of zijn dan al half nat en de anderen waarmee ze fietsen hebben ook geen zin om op ze te wachten (dus moeten ze alleen verder of keihard fietsen).
Dat onverwachts komt zowiezo nog maar zelden voor sinds buienradar bestaat....
Ze hebben wel andere oplossingen gevonden om niet in natte kleren rond te lopen. Ze doen hun op school liggende of in tas zittende joggingbroek aan en vragen met hun liefste gezicht aan de concierge of hun natte broek alsjeblieft in de droger mag...die op school aanwezig is, net zo als een wasmachine. Of ze sjouwen 'm elke les mee en vragen of ie op de verwarming mag...Voor keiharde buien schuilen ze...meestal calculeren ze dat in...Fietsen b.v. vóór de bui naar medefietser die dichterbij woont, drinken daar nog een kopje thee en wachten de bui af en fietsen dan het laatste stuk. Onderweg sms-en ze elkaar of whatsappen...over hoe welk stuk te fietsen en hoe laat.
De poncho gebruiken ze soms als ze b.v. naar de muziekschool moeten (dichterbij) ofzo...Is korter stuk en daar kan ie zo drogen en ze zijn ook zo weer terug.
Buien die op de terugweg over ze heen komen deren hun minder...daarna zijn ze toch thuis en kunnen ze opdrogen en droge kleren aan.
Zorg wel voor een goede waterafstotende en waterdichte zomerjas en winterjas.
groeten albana

Het *doorgeefregenpak*

Ooit voor oudste een regenpak gekocht toen hij naar de middelbare school ging.Nooit gedragen( want stom ,niet cool,liever met natte kleding in de klas dan je ooit vertonen in een regenpak).het nieuwe regenpak ging door naar het volgende kind,Nooit gedragen.inmiddels is het gloednieuwe ( 13 jaar oude maar nooit gedragen)regenpak bij puber nummer vier aangekomen ,en je raadt het al,ook nu wordt het nooit gedragen.
wat mij betreft kan het regenpak dus naar de afdeling *nooit aanschaffen voor pubers*.

ilsepilse

ilsepilse

10-08-2012 om 12:24

Wibra

ik had een tijd terug regencape-jes gekocht bij Wibra 50 ct, die zijn voor het eerst gebruikt deze zomer bij een festival en dat was omdat vriendinnetje die ook mee had...
nu neemt 18jarige vaak zo'n cape mee , blijkt opeens geen punt meer dat het stom staat alsi e maar droog blijft

Ja die wibra

Die regenkapjes/poncho's van de wibra, H.H., action,zeeman en waar ze ze verder ook verkopen van 50 cent worden wél gebruikt zo nu en dan.
Ik had er een aantal aangeschaft voor werk, op werk waren ze niet nodig (de bui die misschien kwam, kwam niet) en dus de helft ofzo meegenomen naar huis. (o.t.Normaal neem ik niks mee naar huis van werk, maar anders gingen ze in de container voor de vuilnis).
Thuis in la gelegd en 1 keer bij een buitenconcert gebruikt, daar waren we met het hele gezin....Later zag ik bij toeval dat de stapel wegwerp-regenponcho's die ik thuis had gehalveerd was...Huh? Bij navraag bleek jongste er 1 in de tas te hebben van school en ook 3 gebruikt te hebben toen ze voetbalwedstrijd was kijken van vriendin en oudste had er ook 1 in de tas en o,ja laatst toen ze moest werken en het zo hard regende...
Ik ben op zich niet zo'n voorstander van zo'n wegwerpgeval. Toch allemaal weer vuilnis...na 1 keer gebruik. Maar ik begrijp pubers wat dit betreft wel. Je kan ze makkelijk meenemen, ze nemen nog minder plek in dan 3 pennen.....en zelfs in je jaszak passen ze.
Je kan ze dus standaard bij je hebben zonder dat het opvalt of hinderlijk is. Heel wat anders dus dan een regenpak wat je altijd maar weer gebruikt..Ze hoeven er dus niet aan te denken (niet iets waar pubers goed in zijn). En het zijn van die fladderdingen..Ik denk dat ze ook minder zweten. Je gooit ze onderweg na gebruik zo ergens in een vuilnisbak aan de weg. Dus ook geen ingewikkeld gedroog achteraf.
Nou ja, wij hebben nog voorraad dus we zien wel of we er daarna nog meer aanschaffen of het afschaffen..
groeten albana

Gezeur

Mijn dochter moet 10 kilometer fietsen naar school. Een regenpak vond ze te onhandig, vooral als ze die halverwege de rit moest aantrekken. Daarom heb ik toen in overleg met haar een regencape gekocht, die over het stuur heen gaat zodat haar benen ook droog blijven. Hartstikke handig vond ze die. Maar ze heeft hem maar een keer gedragen, want hij was toch ineens erg stom, dus dat ding is in een hoekje van de schuur beland. Maar na 10 kilometer in de stromende regen ben je echt tot op de draad nat (mam, er lagen plasjes onder mijn stoel), dus nu zeurt ze steeds of ze met het ov mag als er maar regen voorspeld wordt of als ze een grijs wolke aan de hemel ontdekt. Nutteloze aanschaf, die regencape.

skik

Merel

Merel

11-08-2012 om 22:57

Paraplu

Dochter neemt voor het stukje wat zij moet fietsen (20 min) ook wel eens gewoon een paraplu mee in haar hand (ze is 16) en dat gaat ook prima, is minder stom dan een regenpak aan vind ze Ach die pubers...

Tirza G.

Tirza G.

12-08-2012 om 15:21

Hier is het probleem dan

Waar láát je die plu als je eenmaal op school bent aangeland? In je kluisje is niet handig

Tirza

Geen probleem tirza

die (opvouwbare)paraplu gaat in een plastic tasje in het kluisje.

rosa

rosa

13-08-2012 om 09:04

Hier wel

Een dochter die zich niets aantrekt van mode of wat anderen ergens van vinden, en eentje die de afgelopen drie jaar niet met ongelakte nagels naar buiten is gegaan: beiden dragen ze een regenbroek als het regent. Ze moeten 10 km fietsen. Maar nooit een regenjas - dat gaat blijkbaar dan toch weer te ver

Plu

Natte plu's in een plastic tas in een kluisje? Hmmm... klinkt vrij schimmelig. En sowieso vind ik mensen die met een paraplu fietsen vaak erg gevaarlijk doen. Het lijkt wel of ze zelf niet in de gaten hebben hoe weinig ze nog zien en hoe onvoorspelbaar ze gaan fietsen. Dát zou ik zeker niet aanmoedigen bij mijn puber.

lock

lock

13-08-2012 om 15:43

Ach

tja, een plu of een regenpak in je kluisje, lijkt me nu niet zoveel verschil. En anders wordt het bij ons wel gestolen dus buiten het kluisje kan echt niet. En ook met regenjas en capuchons is het wel iets, ook daarmee zie je dat de pubers niet veel om zich heen zien, belemmert toch ook het zicht een beetje. Ik zelf kan prima een plu op de fiets, moet het geen windkracht 10 zijn natuurlijk.

Merel

Merel

13-08-2012 om 17:29

Plu

Hmm, na een dag zit er niet meteen schimmel op een paraplu hoor. Ikzelf heb een opvouwbare, die is ingevouwen ongeveer 25 cm lang en die prop ik in het winkelcentrum aangekomen gewoon nat (uitgeschud) weer in mijn tas, die droogt daar vanzelf wel weer. En inderdaad ga ik ook niet fietsen met een paraplu als het heel hard waait, heb niet de indruk dat ik ooit iemand (bijna) de ogen heb uitgestoken ofzo, maar er zullen best mensen zijn die daar niet op letten waarschijnlijk. Op drukke plekken zoals bijv. de markt, dan vind ik mensen met parapluus inderdaad irritant, want dan moet je echt uitkijken, vooral voor parapluus die bepaalde dopjes op de hoekjes missen, dat is gewoon gevaarlijk met die scherpe puntjes. Op de fiets heb ik er nooit last van gehad, zo dicht hoeven we hier niet op elkaar te fietsen.

Dat bedoel ik niet

Ik bedoel dat ze gewoon minder zien, die mensen met plu's.

Verschil poncho en gewone jas

Zo'n poncho of het nu de weggooi of de gewone variant is, kun je zover uitvouwen dat ie over je stuur kan...en er nog iets overheen ook. De weggooi houd je op je stuur een beetje vast en de gewone daar zitten ook nog elastiekjes aan die je aan je stuur kan vastmaken.
Je benen zitten onder/achter dat stuur...Je blijft dus wel droger dan met alleen een gewone jas die waterdicht is.
groeten albana

Hier

regenjas of poncho of ed NO WAY, schijnbaar heeft dat iets van ik wil gepest worden ....
Hier trekken ze die sinds ze op de middelbare school zitten echt niet aan. Ze fietsen 20-30 minuten maar nee hier echt geen regenpak.
Gr. RYmcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.