Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-03-2014 om 11:20
Heeft iemand ervaring met Rots en Water (weerbaarheids-) training voor onzekere pubers? Wordt zoiets vergoed door de zorgverzekering?
26-03-2014 om 13:43
hier
Wij hebben het via school gekregen, geheel vergoed. Of de zorgverzekering het ook vergoedt, weet ik niet.
26-03-2014 om 13:59
Hier
Mijn zoon heeft het ook gehad. Was via een soort groepstherapie en werd daardoor volledig vergoed. Hoe dat normaal gaat weet ik niet. Wel een goede training trouwens.
26-03-2014 om 14:40
Ook hier
Ook bij ons werd het via school aangeboden. Zoon heeft het in de brugklas gedaan, 10 sessies van een uur aansluitend aan schooltijd. Er is nooit over kosten gesproken (wordt door school gezien als net zoiets als de 'bijspijkerlessen' voor de talen en wiskunde). Goede training, waarbij ze in een groep letterlijk en figuurlijk leren om sterker in hun schoenen te staan. Ze leren om vervelend gedrag van anderen 'als water van zich af te laten glijden' en zelf 'als een rots' te zijn waar het nodig is.
29-03-2014 om 17:25
Geen effect
Mijn zoon heeft 'm twee keer gedaan, één keer met de hele klas in groep 7, en één keer in de tweede van de middelbare omdat hij sociaal niet zo sterk is. Hij heeft er twee keer helemaal niets aan gehad, vond het stom en belachelijk, verspilde tijd.
22-04-2014 om 18:33
Hele klas
Mijn kind zag de training niet zitten omdat de hele klas het niet deed en het dus geen effect had op het vervelende gedrag van anderen. Meestal zijn het de slachtoffers die een cursus volgen terwijl de anderen kunnen blijven doorgaan. Toen op de basisschool kanjertraining werd ingevoerd, was dit vooral een hulpmiddel voor de meester om praktijkproblemen te bespreken tijdens die training. Ondertussen heeft kind wel begrepen dat kinderen die rottig doen, vaak hun frustratie afreageren op anderen, dus niets persoonlijks.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.