Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Roze pillen gevonden

In een tasje van mijn 16 jarige zoon zag ik een klein zakje met roze pilletjes. Wat moet ik hier nou mee.
Hij zal waarschijnlijk gelijk beginnen over dat ik niet in zijn spullen moest neuzen.
Het zou me niks verbazen als hij aan het dealen is.

Ik heb het op internet opgezocht en het zijn XTC pillen vrij zware.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoezo?

Het zou me niks verbazen als hij aan het dealen is.

hoezo? zijn er meer signalen?heeft hij opvallend gedrag?waarom zou het je niet verbazen?

Als je zeker weet dat het XTC is zou ik het zakje in beslag nemen,en een pittig gesprek met zoon aangaan( in dit huis wordt niet gedeald!)
desnoods,als hij niet wil luisteren en zijn praktijken doorzet zou ik de pillen naar de politie brengen.
( niet om hem te pesten,maar om hem te beschermen)

Rembrand

Rembrand

05-05-2009 om 14:21

Alex.

Hoe zie je dat voor je ?
Hij zal toch naar school en/of werk moeten.
M.

Tirza G.

Tirza G.

05-05-2009 om 15:21

Goeie help

Ja ja, jij laat je van je sokken blazen door een snotneus die in de aanval gaat omdat jij in zijn spullen gekeken hebt? Lieve schat, hij hééft nog helemaal geen spullen. Zoals mijn vader wel eens zei: alles wat hier in dit huis ligt, staat, zit of hangt is van mij.
En al heeft-ie zelf spullen (bijbaantje) dan nóg bepaal jij de regels in jouw huis. Wat ik raar vind, net als Sus-anne volgens mij, hoezó het zou je niet verbazen als-tie dealt? Ik mag toch lijen dat ik achterover van mijn stoel rol als ik dat soort dingen over mijn kroost ga denken.
Eh........Sus-anne: de opmerking "in dit huis wordt niet gedeald" vind ik geen topper. Dat dóet-ie waarschijnlijk ook niet.
Telefoon inleveren totdat-ie met een goeie verklaring komt en verklaring natrekken. Melden bij de politie, samen. Die telefoon: áls-tie dealt, doet-ie het via de telefoon. Zelf opnemen is misschien aardig.

Tirza

Bastet

Bastet

05-05-2009 om 15:34

Hmmmm

kweenie hoor,de nick in combi met het feit dat het om knalroze pillen gaat maakt mij achterdochtig....(cochenille is een knalroze kleurstof namelijk)maar misschien zit ik er naast,excuses dan.
Bastet

Laat ik het anders zeggen.

ik bedoelde: door niemand die in dit huis woont,onder mijn dak ,wordt gedeald!

Suzanne

Suzanne

05-05-2009 om 17:17

Nadere toelichting?

Cochinella, zoals het er nu staat, is het een erg vaag verhaal. Is er vaker iets voorgevallen? Waarom denk je meteen dat je zoon dealt? Verkeert hij in een milieu wat je niet bevalt, heb je hem vaker ergens op betrapt? Kortom, graag wat meer uitleg, op deze manier is het moeilijk je bijdrage serieus te nemen.

Suzanne

Suzanne

05-05-2009 om 17:20

Oh ja bastet

Cochinella post hier al jaren onder deze nick, zoek maar in het archief, het gaat vaak over (deze?) zoon en vaak in puberteit.

Tinus_p

Tinus_p

05-05-2009 om 20:29

Laboratorium

cochinella:
"Ik heb het op internet opgezocht en het zijn XTC pillen vrij zware."
Internet is nog steeds geen chemisch analyse laboratorium.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-05-2009 om 10:21

Bemoeizucht

Toen mijn moeder mij op het matje riep omdat ze shag in mijn tas gevonden had was ik ook niet blij. Wat had ze in mijn schooltas te zoeken? Maar goed het was gebeurd, ik was betrapt. Dat geldt ook voor jou. Je hebt het nu eenmaal gevonden, dat is van ondergeschikt belang aan het feit dat hij die pillen in zijn tas heeft en je zult het er dus echt met hem over moeten hebben. Dan maar even een poosje geen prettige sfeer. Als hij ze niet zelf door de wc spoelt zou ik het doen. De sfeer is toch al niet vrolijk, dat kan er ook nog wel bij.
Ibuprofen is overigens ook roze. Ik zou dat niet in een zakje doen, maar stel dat hij stoer wil doen...?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-05-2009 om 10:24

Bastet

Cochinella schrijft wel vaker op OO.

Bastet

Bastet

06-05-2009 om 11:07

Kaaskopje

Dat weet ik inmiddels van Suzanne.
Bastet

Rembrand

Rembrand

06-05-2009 om 14:21

Alex.

Het lijkt allemaal wel erg kort door de bocht.
Bovendien hebben de meeste ouders gewoon een baan en is thuisonderwijs voor een kind dat op het voortgezet onderwijs zit in Nederland geen eenvoudige zaak.
M.

Tirza G.

Tirza G.

06-05-2009 om 16:40

Maar dat vertellen we hem niet

Dat vertellen we gewoon niet aan de puber. Ik heb me al door heel wat confrontaties heengebluft door sancties in het vooruitzicht te stellen waarvan ik wist dat ze niet waar/haalbaar waren. Zaak is, dat het kind dat niet doorheeft.
Cochinella, wat heb je gedaan? Gewoon uit zijn tas halen en inleveren bij de politie/apotheek? Hij kan moeilijk aan jou vragen waar zijn handel is gebleven....

Tirza

MRI

MRI

06-05-2009 om 23:09

Door zijn zakken gaan

Ach ja als hij je verwijt dat je door zijn zakken gaat, raad ik je hetzelfde aan als ik altijd tegen vrouwen van vreemdgaande mannen zeg die telefoonnummers en ondergoed vinden: Zeg gewoon: jij bent niet als die gewapende roofovervaller die na een klopjacht tegen de politie zegt: "maar jullie reden door rood". Nee door rood rijden mag niet, maar er zijn dingen die nog erger niet mogen.

MR

MRI

MRI

06-05-2009 om 23:12

Niet = net

natuurlijk hierboven

Anne Krochten

Anne Krochten

09-05-2009 om 12:05

Mja roze pillen

Hallo,

Een jaar of twee geleden vond ik bij mijn toen 16 jarige zoon ook een boterham zakje met roze pillen tussen zijn troep. Ik schrok natuurlijk en ben ook meteen gaan zoeken wat het wel niet voor pillen konden zijn. En ook ik vond afbeeldingen van roze pillen.

Eigenlijk vond ik het wel raar, want het paste totaal niet bij het beeld wat ik van hem had, maar ja ouders zijn nu eenmaal blind, waarom zou ik dat dan niet zijn.

Toen hij uit school kwam heb ik gevraagd wat dat zakje met roze pillen op zijn kamer was. Hij was eerst verbaasd en zei toen vol overtuiging, ooo dat zijn vitamine tabletten. Dus ik nog een keer ja sure in een plastic zakje onder je troep, daar geloof je zelf toch niet in. Maar hij bleef volhouden. Dus ik heb twee pillen geslikt en heb toen de autosleutels gepakt en heb tegen hem gezegd, dat wanneer het XTC was dit wel HET moment was om het even te melden. Nou zei hij, je zult je hooguit erg gezond voelen.....

Hij eet niet echt heel goed en vond het wel verstandig om dan wat extra vitamines te slikken en omdat hij ze steeds maar vergat had hij ze in een zakje gedaan om ze zo mee te kunnen nemen.

Groet,
Anne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.