Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-11-2011 om 16:31
Laatst kwam mijn dochter van 12 thuis met het verhaal dat ze had gevochten.
Volgens haar verhaal ( ik was er dus niet bij) was het zo dat ze met haar vriendinnen voor een poort van een speeltuin stond. Achter hun kwam een jongen die op een niet zo vriendelijke manier,met scheldwoord,riep dat hij er niet door kon. Mijn dochters vriendin heeft daarop wat terug gezegd tegen die jongen waarop die erg agressief reageerde door meteen de keel van mijn dochters vriendin te grijpen.
Mijn dochter kwam uiteraard voor haar vriendin op en schopte de jongen om hem los te krijgen (haar vriendin kreeg geen lucht meer)
Vervolgens zijn de vriendinnen weggefietst waarop die jongen achter mijn dochter aanging en zo'n harde klap met vuist in haar gezicht gaf dat ze volgens eigen zeggen 10 seconde niks zag. Dat er een klap gegeven was was ook duidelijk te zien.
Mijn eerste reactie na het horen van dat verhaal was woede en ga meteen aangifte doen.
Nu is het zo dat mijn dochter en haar vriendin niet weten wie die jongen is,ja een blonde met stekeltjes,dat zijn er heel veel.
Punt is ook dat ik er niet bij was dus ook het verhaal maar van een kant heb gehoord.
Nu is het ook zo dat mijn dochter en haar vriendin allebei niet bang zijn uitgevallen en al hebben gezegd dat als ze die jongen tegen komen hij nog niet jarig is.
Ik heb ze gewaarschuwd en gezegd ga alsjeblieft niet vechten als je hem tegenkomt,maar dan zeggen ze allebei jawel,ze zijn beide nog steeds boos op hem.
Het laat me niet los ik ben bang dat het gaat escaleren mochten ze hem tegenkomen,dat is tot nu toe nog niet gebeurd en die klap is inmiddels een week geleden.
Kan er ook niet constant bij zijn want ja ze is 12 en gaat liever alleen naar buiten met haar vriendinnen.
Wat denken andere ouders hiervan? Had ik beter wel aangifte kunnen doen ook al weet ik zo goed als niks van die jongen?
Dit voorval laat me niet los,kan ze natuurlijk niet aan de ketting leggen,maar wat als z'o'n klap eens verkeerd uitvalt? Of ben ik nu misschien te overbezorg hierin?
Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
08-11-2011 om 20:21
Alsnog
alsnog aangifte doen.
En dochter en vriendin instrueren dat ze volgende keer zo iemand straal negeren.
13-11-2011 om 21:27
Foto
Als ze de jongen nog een keer tegenkomen een foto maken met de mobiel. Zorg wel dat je met nog iemand bent.