Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
tas

tas

15-08-2012 om 14:16

Schooltas en drinken

Ik ben mij aan het orienteren voor een schooltas voor mijn zoon die nu naar het VMBO gaat. Maar over het algemeen zijn het rugtassen. Doe je de rugtas op je rug.
Of doe je de tas op het bakjedrager.

Wat voor tas kopen jullie dan voor jullie kinderen.

En de volgende vraag is hoe en wat geven jullie voor drinken mee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tas en drinken

Mijn zoon heeft een rugzak en ik heb hem geadviseerd die op de bagagedrager naar school en naar huis te vervoeren. Motorrijden met een (zware) rugzak vind ik ook erg vervelend en ik doe mijn bagage dan ook achterop. Waarom zou je je rug belasten voor niets? En ik heb hem gewoon gevraagd wat voor drinken hij mee wil. Hij heeft water gekozen, dus dat krijgt hij.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

15-08-2012 om 15:32

Hier

Zoon (2 Gym) heeft een grote Kipling rugtas en vervoert deze op een rugzakdrager achterop zijn fiets. Waarom idd je rug en schouders onnodig belasten? Op school doet hij de boeken die hij niet meteen nodig heeft in zijn kluisje. Qua drinken neemt hij een flesje water mee.

Merel

Merel

15-08-2012 om 15:36

Bak voorop

Hier heeft zoon een krat voorop de fiets, daarin zit zijn tas. Qua drinken pakjes Wicky of Caprisonne (3e klas)

neteret mut

neteret mut

15-08-2012 om 16:26

Tas

die van mij doen hem op hun rug, 1 vd meiden heeft een schoudertas. Drinken water, brood in bakjes en evt iets van een sulatana oid

neteret mut

neteret mut

15-08-2012 om 16:31

Genista

Waar heb je die grote kipling vandaan? Mijn jongste wil graag net zo,n tas als de grote broers en ik kan alleen iets met ritsen vinden en met een duidelijk minder stevige rug dan die ik zoek ( wel tweedehands te vinden, maar dan kan hij netzogoed die van een oudere broer wel gebruiken)

Neteret mut

Ik denk dat je Elisa bedoelt, want hier in huis hebben weg geen Kipling.

Marie

Marie

15-08-2012 om 17:24

Rugzakdrager en beker melk

Hoi
Hier hebben de meiden allebei een rugzakdrager van Steco - de Monkey mee:
http://www.steco.nl/nl/consumer/onze_producten_/Achterop%20de%20fiets/Monkey---Mee/29/
Zo staat de tas stevig rechtop en dat voorkomt lekkende bekers. Oudste heeft in VWO-1 de tas een tijdje achterop de bagagedrager gehad, maar de rugzak was zo dik, dat ze niet eens zelf de snelbinders eroverheen kon krijgen en door de spanning van de snelbinders/spin ging haar Mepal-beker met melk lekken.
Jouw zoon gaat naar het VMBO en zal dus wat minder boeken mee hoeven nemen en kan dus met een wat kleinere tas toe. Maar zo'n rugzakdrager gebruikt jongste op VMBO ook met veel plezier.
O, ja oudste neemt meestal gewoon een beker melk mee voor de lunchpauze en jongste meestal 2 pakjes sap. Verder natuurlijk gewoon een lunchdoos met 4 besmeerde boterhammen (dat is namelijk veel goedkoper dan eten in de kantine kopen, wat ze zelf moeten betalen).

Marie

Marie

15-08-2012 om 17:25

Rugzak van eastpack

Hoi
O, ja de meiden hebben rugzakken van Eastpack:
http://www.eastpak.com/nl-nl/rugzakken.html

Fietstas

Hier hebben kinderen een fietstas. Wordt ook gebruikt voor de wekelijkse boodschappen.
Daar gaat de schooltas in. Als drinken krijgen ze de A-merk variant van Karvam Cevitam mee in een hergebruik flesje, af en toe een nieuwe.
Vroeger heb ik goede tupperware bekers gebruikt. Toch lekken die weleens, bijvoorbeeld als ze niet opletten met de dop er weer op te draaien, dus dat gaf nog weleens een kledderzooi. Ook andere bekers weleens gebruikt. Die petflessen werken toch het beste.

neteret mut

neteret mut

15-08-2012 om 18:21

Oeps

idd ik bedoelde Elisa, sorry

Elisa Gemani

Elisa Gemani

15-08-2012 om 18:46

Kipling

Ik had zelf nog een grote Kipling die ik gebruikte voor mijn laatste studie en die was nog in perfecte staat en precies goed voor zoon qua model, inhoud en grootte. Dat model wordt niet meer verkocht maar het is er idd een met een extra verstevigde rug, extra gewatteerde, brede schouderbanden, afneembaar etui etc. Een hoofdvak, twee voorvakken (geen laptopvak), reflecterende zijkanten; ideaal. Daar zal hij de rest van zijn schoolcarriere en nog langer wel mee toe kunnen
Zoon had ook nog een paar net zo grote modellen Eastpak uitgeprobeerd maar die vonden we persoonlijk maar niks.
Misschien kun je op Marktplaats kijken?

Moontje

Moontje

15-08-2012 om 19:16

3 tassen

Hier hadden we eerst een eastpack (die hebben we nog steeds trouwens) maar dochter wilde op een gegeven moment een soort van grote leren damestas dus eastpack ging een hoek in. Vervolgens is zoon de eastpack gaan gebruiken, na een jaar een andere rugzak, gekocht in Londen (met zo'n vlag erop, vond ie zo leuk en hij was helemaal niet duur) en afgelopen jaar een niet al te dure rugzak van "vans". Alle rugzakken zijn nog heel en bevielen goed, zoon krijgt voor dit jaar geen nieuwe en de rugzakken zijn nog voor allerlei doeleinden in gebruik (ook de eastpack uit 2006). Voor gym of kamp bijv.
In ieder geval heb ik gemerkt door zoon en dochter dat ze liever niet hun hele schooltijd met dezelfde rugzak willen doen. (de Londen rugzak heeft zoon zelf betaald bijv.)

neteret mut

neteret mut

15-08-2012 om 19:47

Elisa

ik schreef al in mijn foutieve berichtje ( aan genista ipv elisa) dat ik ze tweedehands idd wel kan vinden. Nou hoeft dat niet, we hebben er nog wel 1 van een oudere broer ( die wil graag een nieuwe ivm verplicht laptop op school). Ze zijn bijna onverslijtbaar die kiplings, gespen heb ik laatst gratis! toegestuurd gekregen van kipling ook al waren de tassen al een jaar of 8 oud.
Dochters willen nog wel eens iets anders, eastpack en dakine oa.
Regel is dat ik 1x een schooltas betaal, willen ze daarna andere dan is dat hun keus en geld

Vera*

Vera*

15-08-2012 om 21:06

Hier

Zoon (nu 4vwo) gebruikt Eastpak schoudertas of Eastpak rugzak in combinatie met krattenrekje. Flesje water plus een pakje chocolademelk.
Dochter gaat naar de brugklas en heeft een krattenrekje achterop met een kratje erop, kan ze zo haar rugzak/schoudertas in mikken. Verder heeft ze moeite om uit een flesje te drinken en heeft ze de Mepal just water fles gekregen.

Caitlynn

Caitlynn

16-08-2012 om 08:58

Flesje

Pakjes of bekers drinken zijn hier echt not done op school, "ik ben geen kleuter", dus hij neemt altijd iets te drinken mee in een fles. Als tas gebruikt hij een reisrugzak bij de kijkshop vandaan, die wilde hij persee hebben (lekker groot). Ik had het niet verwacht, maar hij is afgelopen jaar redelijk ongeschonden doorgekomen en ik denk dat die tas het komend jaar ook nog wel uitzingt.

Merel

Merel

16-08-2012 om 14:11

Caitlynn

Zoon hier (14) neemt inderdaad nog pakjes Wicky mee, vraag me ook af wanneer hij komt met de mededeling dat het 'te kinderachtig' is... tot nu toe nog niet. Dochter (16) neemt Caprisonne mee (zo'n zilver zakje is dat) ziet er al iets minder kinderachtig uit. En soms een zelf gevuld flesje, maar dat kost weer tijd (toch wel een halve minuut en een pakje is natuurlijk makkelijk van de plank gegrist..

Caitlynn

Caitlynn

17-08-2012 om 07:58

Merel

Daarom zet zoon flesjes icetea, multivruchtensap en water altijd bovenaan de boodschappenlijst. Flesjes vullen kost inderdaad véél te veel tijd en moeite.

Hier

Tweede heeft nu Eastpack en eerst een tas van Jokapi. Bij deze laatste zat een super bagage steun bij. Net zoiets als de monki. Tas stond recht op. Was ideaal. Nu is de Jokapi tas helaas kapot en draagt hij de tas gewoon zo laag dat hij steunt op de bagage drager.
Derde heeft schoudertas. Wilde geen rugzak meer. En zet hem voorop zijn bagage rek.
Oudste moet zelf nog op zoek, zal wel rugzak worden maar moet er ook 1 zijn waar laptop in past naar die hele stapel sportkleren en boeken. Zullen allicht twee grote tassen elke dag worden. Big sporttas en combi laptop/boeken. Zo wordt fietsen bijna onmogelijk, lang leve ov kaart.
En drinken, hier kijken ze nogal raar als je naar de middelbare je drinkbeker mee neemt. Pakjes, flesjes is normaler. Flesjes worden gewoon dagelijks hergevuld, aanleng, water ed.
Gr Rymcke

Ella2007

Ella2007

20-08-2012 om 16:13

Bidon ? en eastpack

Zoonlief neemt al sinds groep 8 een bidon mee met water of limo. Bidons hebben we in overvloed, verzameld door allerlei sportevenementjes. Eastpack rugzak met laptopvak (wat een megading) net gekocht, maar ik ging ervanuit dat dat ding gewoon op de bagagedrager past met snelbinders.....toch maar ff proberen dan. Hij fietst 10 minuten naar het station, dan met de trein.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.