Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Schooltas MBO


Op het mbo heb je doorgaans geen etui etc meer, maar een lading pennen onderin je tas liggen (die gedurende het schooljaar langzaam maar zeker allemaal verdwijnen)

Ysenda schreef op 29-04-2023 om 18:04:

schoondochter heeft een schoudertas, bij haar zie je bij de meiden geen rugzakken. Was op de middelbare al het geval in de bovenbouw.

https://www.thelittlegreenbag.nl/laptoptassen/laptop-schoudertassen/the-little-green-bag/cassia-laptop-tote-156-inch/67975

Een schoudertas is toch hartstikke 2010?


Edit: aha, ik zie nu de link pas. Maar dat is geen schoudertas maar een handtas

Index224 schreef op 29-04-2023 om 22:59:

[..]

Een schoudertas is toch hartstikke 2010?


Edit: aha, ik zie nu de link pas. Maar dat is geen schoudertas maar een handtas

Het is in elk geval geen rugzak.

Ern handtas is toch veel kleiner, bij mij past daar mijn laptop niet in, met moeite de telefoon van tegenwoordig. 

Omdat ik geen verstand van hip heb, een paar opmerkingen over wat handig is;
Kijk vooral naar de grootte van de laptop. Vanzelfsprekend of die voldoet aan wat de opleiding vraagt, maar de 17” bijbaan-laptop van dochter past bijvoorbeeld in geen enkele cowboybag. 
Omdat dochters laptop voor haar opleiding via diezelfde opleiding geregeld werd, kreeg ze er  een degelijke rugzak van hetzelfde merk als de laptop bij. Dat levert een aantal pluspunten op; een waterdicht laptopvak (fijn als de waterfles een keer lek is of als het regent), veel vakken (ook een voor de iPad, voor de verzameling pennen en een apart vak voor al het voedsel dat mee gaat) en stevig genoeg. 
Plus dat bijna iedereen met deze tas loopt dus ze zeker niet buiten de boot viel. 

Dubbel

Zoon heeft een "Osprey Flare 22" sinds 2016. Een simpele zwarte, maar er waren meer kleuren te koop. Omdat het een oud model is, zie ik hem niet meer bij bol .com. Je wilt niet weten hoe de tas is afgebeuld, maar de laptop heeft alles overleefd, inclusief valpartijen met de fiets. 

Omdat mijn voorkeur naar stenen winkels gaat, wilde ik hem bij Bever Zwerfsport kopen, maar die wilde dat ik vooruit ging betalen om dat ding uit hun centrale magazijn te laten komen.

Echt niet, als ze de volgende dag failliet zouden gaan dan was ik mijn geld kwijt, plus ik moest nog een keer apart naar ze toe om hem op te halen. Dus toch maar bij Bol besteld, de volgende dag in huis en achteraf betalen.

Ysenda schreef op 29-04-2023 om 23:08:

[..]

Het is in elk geval geen rugzak.

Ern handtas is toch veel kleiner, bij mij past daar mijn laptop niet in, met moeite de telefoon van tegenwoordig.

Je hebt ook grote handtassen, zoals jouw linkje. Bij schoudertas dacht ik aan zo'n ding die ik op de middelbare school had. Die zie je echt nauwelijks nog meer tegenwoordig.

Overigens Is de rugzak tegenwoordig juist wél weer helemaal hip. Vooral dit soort hogere modellen. Ideaal voor de laptop:

https://www.thelittlegreenbag.nl/rugzakken/laptop-rugzakken/ucon-acrobatics/hajo-lotus-laptop-backpack-154-inch/59588

Poezenmeisje schreef op 30-04-2023 om 09:42:

Zoon heeft een "Osprey Flare 22" sinds 2016. Een simpele zwarte, maar er waren meer kleuren te koop. Omdat het een oud model is, zie ik hem niet meer bij bol .com. Je wilt niet weten hoe de tas is afgebeuld, maar de laptop heeft alles overleefd, inclusief valpartijen met de fiets.

Omdat mijn voorkeur naar stenen winkels gaat, wilde ik hem bij Bever Zwerfsport kopen, maar die wilde dat ik vooruit ging betalen om dat ding uit hun centrale magazijn te laten komen.

Echt niet, als ze de volgende dag failliet zouden gaan dan was ik mijn geld kwijt, plus ik moest nog een keer apart naar ze toe om hem op te halen. Dus toch maar bij Bol besteld, de volgende dag in huis en achteraf betalen.

Bizar is dat bij Bever. Ik had het met 2 modellen jassen die ze online aanboden. In de winkel had ik dus eerst 2 jassen moeten betalen om vervolgens daar te kunnen passen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-04-2023 om 14:41:

[..]

Bizar is dat bij Bever. Ik had het met 2 modellen jassen die ze online aanboden. In de winkel had ik dus eerst 2 jassen moeten betalen om vervolgens daar te kunnen passen.

Offtopic: doen ze ook met bergschoenen. Die moet je echt uitgebreid testen/passen voordat je ze koopt. Je trekt er zo vijf aan. Zeker niet alleen een kwestie van de juiste maat. Dat is echt slecht voor een winkel met bergsportartikelen. 

EmmaT schreef op 30-04-2023 om 15:16:

[..]

Offtopic: doen ze ook met bergschoenen. Die moet je echt uitgebreid testen/passen voordat je ze koopt. Je trekt er zo vijf aan. Zeker niet alleen een kwestie van de juiste maat. Dat is echt slecht voor een winkel met bergsportartikelen.

Ze zijn van doelgroep geswitcht. Ipv de echte heavy buitensporter zijn ze nu veel meer op de mainstream gericht.

Voor buitensport moet je nu naar Woerden naar Zwerfkei.

Ysenda schreef op 30-04-2023 om 16:47:

[..]

Ze zijn van doelgroep geswitcht. Ipv de echte heavy buitensporter zijn ze nu veel meer op de mainstream gericht.

Voor buitensport moet je nu naar Woerden naar Zwerfkei.

En voor bergsport naar Carl Denig

Een eastpack zou echt wel langer dan vier jaar me moeten gaan hoor. 
Verder zou ik je dochter een budget geven dat ze mag besteden aan een nieuwe tas.
Mocht ze dan na twee weken bedenken dat die toch niet mooi is, dan is het jammer, maar spaart ze zelf maar voor een andere. Dergelijk gedrag faciliteer ik niet.

Let op de afmetingen van de laptop, want die moet erin passen. Dus als die nog niet gekocht is, ook nog geen tas aanschaffen.

Ik heb zelf een lichtelijke aversie tegen 'wat iedereen heeft'. Mij lijkt het ook dat het praktisch moet zijn. Zo'n handtas waar een laptop half bovenuit steekt of dat hij dan niet dicht kan en je moet door de regen fietsen/lopen, lijkt me geen handige combinatie.

Cindy79

Cindy79

01-05-2023 om 09:23 Topicstarter

Dank jullie wel,

De tas die ze nu heeft is bij het handvat wat kapot aan het gaan.
Ze is 16.
En de etui, uiteindelijk is haar hele tas een etui, heel herkenbaar.

In ieder geval bedankt.

Wat wil ze zelf? Heeft ze zelf geen idee wat ze wil of wat praktisch is? Mijn dochters van 13 en 15 zoeken zelf hun spullen uit, de jongste nog met een beetje hulp van ons of grote zus, maar zij moeten ermee lopen. Ze krijgen wel van tevoren een budget dus daar moeten ze het mee doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.