Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Tops

Tops

22-02-2011 om 22:48

Schoolvakanties; vermoeiend

Vroeger vond ik het heerlijk; schoolvakanties. Tegenwoordig vind ik het vermoeiend. Niet als ik zelf ook vrij ben, maar wel als ik moet werken en vroeg op moet als de rest nog ligt te slapen. Dan ga ik 's avonds gelijk met of eerder dan de kinderen naar bed. Helemaal feest als oudste doordeweeks 's avonds uit gaat...ik slaap pas echt goed als ze weer thuis is. En nu is het maar een week. Ik begrijp niet waar we die 8 vrije weken voor pubers in de zomer aan te danken hebben.
Ben ik nou zo'n chagrijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

23-02-2011 om 00:26

Tegenprestatie

Ik herken je gevoel wel. Daarom moeten mijn pubers overdag wat klusjes doen zodat ik ook nog wat profiteer van hun vrij zijn als ik moet werken. En ik neem altijd wel een dag of meer extra vrij, dat scheelt ook.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rekening houden met jouw

Ik stel gewoon als ik moet werken in dat ze rekening moeten houden met mij (en man). Man en ik moeten namelijk wél werken en hebben dus onze rust nodig.....Gewoon kwestie van samen wonen is rekening met elkaar houden. Ik kondig aan hoe laat we naar bed gaan (is echt niet bizar vroeg, meestal 23.00 uur of 24.00 uur of ergens daarrondom) en dat ik dan vriendinnetjes die niet blijven slapen de deur uit wil hebben, zij in huis én op hun kamer en geen geloop meer de hele tijd naar beneden/toilet/keuken/gedouche etc.etc.
Het helpt ook wanneer je ze een half uurtje voor je naar bed gaat er even aan 'helpt' herinneren dat ze nog doen wat ze moeten doen, want jij wilt zo naar bed en dan heb je het graag rustig.
In het weekend ben ik wat schappelijker...zeker als we zelf ook kunnen uitslapen (ik moet soms weekend ook werken).
Van uitgaan lig ik niet meer wakker. Wel word ik ergens rond de tijd dat ze thuis komen altijd wakker en ligt dan een half uurtje half slapend te wachten tot ze er zijn en alles weer rustig is.
Eigenlijk werkt onze methode prima. Vriendinnen die blijven slapen hebben er ook geen enkel probleem mee.
groeten albana

pecas

pecas

23-02-2011 om 09:55

Hier 3 maanden!

Ik verhuis naar Nederland denk ik, want die 8 of 6 weken klinken me als muziek in de oren. Hier 3 HELE MAANDEN! Vanaf mid juni tot mid September, probeer dat maar eens op te vullen. Ik werk dan meestal van 7.30 tot zo'n 14.30 wat wil zeggen dat ik er om 6 uur uit ben, en dan ligger mijn pubers net 4 of 5 uur in bed. Voordeel i dat ze er pas rond 11 uur uitkomen dus zoveel mis ik niet, maar het is elk jaar een struggle.

Pecas

Vic

Vic

23-02-2011 om 20:21

Lidwientje

Jouw oudste is toch 12? Is zij dan tijdens de vakanties de hele dag alleen thuis? Komt ze die tijd een beetje goed door? Ik ben nu al aan het dubben over hoe ik dat volgend jaar ga regelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.