Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Schoonhoven Sports Almere.

Hallo, goede middag. Is er iemand op het forum met ervaring bij de voetbalschool Schoonhoven sports in  Almere? Ik zou graag de prijs en kwaliteit willen weten. Op de website kan ik die informatie niet vinden. Het is voor mijn 14-jarige zoon. Dankjewel 

Ik denk dat je beter hen zelf kan mailen met deze vragen.

Als er geen prijzen op een website staan zou ik al mijn bedenkingen hebben. 

Anoniemer schreef op 04-03-2024 om 07:45:

Als er geen prijzen op een website staan zou ik al mijn bedenkingen hebben.

Dit ja. En waarom zou je je kind naar een voetbalschool sturen? Als hij gescout is voor de talentontwikkeling van een profclub dan kan hij daar trainen en eventueel op een LOOT-school een topsportontwikkelingsprofiel volgen. 

Zo niet, dan kan hij gewoon voetballen bij een lokale club zonder heel veel tijd en geld te gaan investeren wat zich waarschijnlijk nooit terug gaat betalen. 

Was een tijd terug iets in het nieuws over commerciële voetbalscholen en dat kwam er op neer dat ze vooral dromen verkopen.

MamaE schreef op 04-03-2024 om 10:10:

[..]

Dit ja. En waarom zou je je kind naar een voetbalschool sturen? Als hij gescout is voor de talentontwikkeling van een profclub dan kan hij daar trainen en eventueel op een LOOT-school een topsportontwikkelingsprofiel volgen.

Zo niet, dan kan hij gewoon voetballen bij een lokale club zonder heel veel tijd en geld te gaan investeren wat zich waarschijnlijk nooit terug gaat betalen.

Was een tijd terug iets in het nieuws over commerciële voetbalscholen en dat kwam er op neer dat ze vooral dromen verkopen.

Mijn zoon heeft jaren bij een badmintonschool getraind omdat de club niet kon bieden wat hij zocht, hij wilde meer dan wat de club kon, voor een LOOT-school moet je nog veel meer talent en doorzettingsvermogen hebben. Mijn zoon wilde wel op dat niveau trainen maar had geen zin om daarvoor 's morgens om half 6 zijn bed uit te moeten komen 4 dagen per week. (en stiekem was ik daar wel blij mee) 

Dus als dat het doel is van spelen bij een sport specifieke trainingsschool om net iets verder te komen dan je bij je gewone club kan dan zou ik het zeker doen. 

Er zit nog een heel groot gebied tussen een beetje voetballen op een club en de zeer kleine groep die op een LOOT-school terecht kan. 

Ysenda schreef op 04-03-2024 om 10:30:

[..]

Mijn zoon heeft jaren bij een badmintonschool getraind omdat de club niet kon bieden wat hij zocht, hij wilde meer dan wat de club kon, voor een LOOT-school moet je nog veel meer talent en doorzettingsvermogen hebben. Mijn zoon wilde wel op dat niveau trainen maar had geen zin om daarvoor 's morgens om half 6 zijn bed uit te moeten komen 4 dagen per week. (en stiekem was ik daar wel blij mee)

Dus als dat het doel is van spelen bij een sport specifieke trainingsschool om net iets verder te komen dan je bij je gewone club kan dan zou ik het zeker doen.

Er zit nog een heel groot gebied tussen een beetje voetballen op een club en de zeer kleine groep die op een LOOT-school terecht kan.

Dat kan inderdaad. Ik ken ook wel mensen die van twee clubs lid zijn zodat ze meer trainingsmomenten hebben. 

Maar ik vind wel dat je realistisch moet blijven in je verwachtingen. Niet iedereen heeft de potentie om topsporter te worden. Ook niet met 'bijles in sport' via dit soort scholen. 
En iets aanbieden zonder prijs erbij is gek. Dit soort dingen zijn niet gratis, dat hoeft ook niet, maar zet er dan wel bij wat je precies aanbiedt en voor welke prijs.

Ik zou ze gewoon mailen en vragen of je zoon een keer een proeftraining mee kan doen zodat hij kan ervaren of hij het iets vindt. 
Een voetbalschool kan zeker een aanvulling zijn voor iemand die graag voetbalt en bijvoorbeeld aan bepaalde vaardigheden wil werken.
Zoon hier heeft ook een tijdje op een voetbalschool gezeten. Hij was toen wel jonger. Hij deed het toen naast de reguliere trainingen. De eerste periode was het bij 1 van zijn trainers die naast dat hij het team trainde, ook een voetbalschool was gestart. Daarna nog bij een grotere voetbalschool een jaar getraind, omdat hij in het team waar hij speelde onvoldoende uitdaging had. Daarnaast heeft hij ook een tijdje keeperstraining gehad op een keeperschool. 
Over het algemeen vonden we de voetbalscholen goed betaalbaar en kwalitatief prima, maar het is altijd goed om een keer op proef te trainen. Hier was dat ook altijd mogelijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.