Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Monique D*

Monique D*

19-02-2009 om 00:18

Schuren ipv schuifelen op (school)feesten, nieuwe trend?

Toen mijn zoon van het schoolfeest kwam heb ik gevraagd of ze leuk hebben gedanst. "Ja," zei hij, "wij hebben fantastisch gedanst!" "Goh", ze ik voor de grap, "ik hou ook van dansen, misschien kom ik eens een keer kijken!" Hij zei: "nee, liever niet, want dat is niets voor jou". "O ja," zei ik, "en waarom niet, dan?" "Wij dansen anders dan jullie." En toen begon hij hun manier van dansen te beschrijven. Het komt erop neer dat de jongens met hun voorkant tegen de achterkant van meisjes bewegen op de maat van de muziek terwijl ze de heupen vasthouden. Soms ging een van de jongens liggen en danst zo'n meisje boven hem.. Op een gegeven moment stopte hij, want hij realiseerde zich ineens dat dit zeker niet aan zijn moeder verteld moest worden. Ik merk ook iets van schaamte naar mij toe..
Oef, mijn oren klapperden bij die verhalen. Vroeguh bestond het dansen op langzame muziek uit schuifelen.. op bijvoorbeeld het liedje "When I need you"van Leo Sayer en dat vonden wij al erg.
Ik vroeg mij wel af wat die leraren hiervan zouden vinden.. die zullen wel heel verbaasd en misschien over hun brillenglazen heen kijken (als ze een bril hebben), ware het niet dat een juf mijn zoon plaagt dat meisjes zeker voor hem op moeten passen. Ze heeft hem zelf apart gezet omdat hij zijn buurvrouw hele gesprekken tijdens haar les aan het voeren waren. En dat terwijl zo'n twee jaar terug (in groep 8 en ervoor) meiden als vreselijke wezens beschouwde waar hij niets mee te maken wilde hebben..
Je zou bijna zeggen dat die ontluikende seksualiteit bij de "kinderen" zich op deze manier wel snel ontwikkelt..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

19-02-2009 om 00:44

Jij hebt vast al heel lang

geen muziekclips gekeken en dergelijke.

Toen ik op school zat

Ik ben vast een stuk jonger dan jij en ik heb ook nog geen kinderen in de puberleeftijd (oudste is 6,5) maar toen ik nog op school zat was schuifelen ook al niet echt gebruikelijk meer hoor. Ja, het gebeurde nog wel maar wat ze tegenwoordig dan blijkbaar schuren noemde deden wij ook, op zgn. "bubbling"muziek.

En zoals kaaskopje al aangeeft: op de diverse muziekzenders en internet wordt je er mee doodgegooid.

Dus alex

doen ze eigenlijk hetzelfde als wij vroeger, alleen nu van de andere kant(aan de bilkant dus). wel zo netjes eigenlijk, dan kunnen ze niet in je decolette kijken. en je dwingend zoenen....
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

19-02-2009 om 14:42

Nee lara10

Dat is een rol pepermunt!

Tirza

Jade

Jade

19-02-2009 om 16:25

Jaja alex,

wat doe jij op Sugababes?? Ons als ouders waarschuwen?? Daar geloof ik namelijk helemaal niks van. Je beschuldigt de leraren van rare dingen, maar ondertussen knijp jij de katjes in het donker.....

Amarins

Amarins

19-02-2009 om 18:54

Ja, tirza

.. vrij naar Mae West: is this a rol pepermunt you're wearing or are you just pleased to see me?

bobbit

bobbit

19-02-2009 om 19:45

Alex, niet terecht

Mijn zoon heeft pas ook zijn eerste schoolfeest gehad. Kende het begrip schuren nog niet. Heb em es gevraagd. Inderdaad, alleen bij zijn klas deden de meisjes samen of in een hele rij eraan. En wat ik fijn vond om te horen....vooraf in het mentoruur is gepraat over eigen grenzen aangeven, dat iemand alleen dicht bij je mag komen als je dit zelf wilt en wat je moet doen als je het niet wil. Dit werd als grap weer met elkaar geoefend ook die avond. Dus met veel gegil en gebaar. De jongens hebben nog op afstand het gebeuren toegekeken.

Wat ik wil zeggen. Ik geloof echt niet dat de leraren alles tolereren en....de meiden worden echt wel weerbaar gemaakt/zijn echt wel weerbaar.

Marmar

Marmar

19-02-2009 om 23:16

Hm...

Vandaag floepte ineens de msn van dochterlief aan (haar account op mijn pc) en daar meldde zich een klasgenootje, een lief verlegen keurig meisje (dacht ik).
Ik klikte er op en meisje had getikt: 'Heb jij al getongd?' Ik antwoordde dus naar waarheid dat dat het geval was maar dat ik de moeder was, en dochter op vakantie.
Waarop ik ijskoud de vraag kreeg waarom ik op dochter's account zat te ms'n-en? Uitgelegd en daarna uitgelogd. (Als dochter er wel is, roep ik haar als een vriendin ofzo zich meldt.)
Maar nu ik dit schuur-topic lees ga ik me wel wat afvragen. Ik heb het hier over basisschool groep 8. Voor zover ik weet, heeft dochter nog nooit iets met een jongen 'gehad'. Is ze er net achter, dat het ook menselijke wezens zijn die ook wel 'best aardig' kunnen zijn. Maar ze is wel voorgelicht en ze ziet ook op tv genoeg 'ieew'-klef gedoe. Maar als 'tongen' het onderwerp is, dan zijn die meisjes de fasen van 'schuren' al voorbij? Of is dat dezelfde fase?

Groep 7 krijgt uitleg van zus

oudste had hier laatst een vriendje. oudste is 15 dus heeft de leeftijd er ook voor. jongste en vriendin (groep 7) hadden gezien dat oudste 'afscheid' nam van d'r vriendje.....(tongden dus) en kwamen niet meer bij van gruwelijkheid....uuuh, aaah wat vies!!! deze groep 7-ers hebben ook nog beiden een 'vriendje' al vanaf groep 2 ofzo en 't is nog steeds aan....(ahum) maar op het idee dat ze daar meer mee moesten dan zo nu en dan een kusje (zeer kuis op de wang met een verjaardag ofzo) waren ze nog nooit gekomen. het heeft veel verbazing en afschuw opgewekt. de dames hielden niet meer op met vragen aan ons en ouders van vriendin. en dat terwijl ze daarvoor ook woorden als 'tongen' wel wisten en geen idee hadden dat dat zóiets vies was....
vooral het idee dat die tong daarvoor iets gegeten had ging hun verbeelding te boven.
soms zeggen kinderen gewoon allerlei dingen om een beetje mee te doen met de rest en interessant te doen alsof ze 'alles' al weten en hebben ze eigenlijk geen idee wat het werkelijk is. jongste wilde de eerste dagen niet eens náást oudste zitten want iedere keer moest ze weer een het gruwelijke intermetzo denken. en ze hebben zich beiden voorgenomen dat sex enzo nu eenmaal wel 'hoort' álla als je verliefd bent en verkering hebt en wil gaan trouwen enzo maar dat tongen dat willen ze niet, nu niet en nooit niet in hun hele leven.
als nu iemand in de klas er stoer over begint schijnen ze meteen even uit te leggen of die stoere gast wel weet hoe 'vies' dat is???
dus vraag aan die stoere opmerkingen/vragen makende figuur maar eerst eens of ze weet wat dat is? wedden van niet?
groeten albana

Maylise

Maylise

20-02-2009 om 15:45

Ook geen mtv

Ik wil MTV ook niet meer in huis. Wat jammer is want vroeger was het een veel leukere zender. Tegenwoordig neemt muziek trouwens ook maar een tweede plaats in op MTV. Je hebt nu constant reality soaps als cribs en pimp my ride en weet ik veel. Die shows vind ik trouwens niet erg maar daardoor raakt de muziek op de achtergrond. De muziek is nu ook veel meer meanstream en inderdaad die video clips zijn walgelijk vanwege het beeld van vrouwen en sex die dat promoot.

Overigens vind ik schuren nou ook niet echt een geweldige bezigheid voor een brugklasser. Mijn dochter mag volgend jaar in de brugklas niet naar het schoolfeest denk ik behalve als ik contra indicaties krijg over hoe het op haar school toe zal gaan.

Maylise

Monique D*

Monique D*

21-02-2009 om 18:23

Tongzoenen in groep 8?

Ik vond op 15-jarig leeftijd, toen ik er achterkwam dat men elkaars tongen in de mond duwt tijdens het zoenen, ongelooflijk smerig. Wie doet nou zoiets vies? Speeksel uitwisselen, BAH!
Mijn dochter (12, groep 7) heeft laatst nog een dvd gezien van "Hoe overleef ik mijzelf". Ook daar werd een uitleg gegeven over tongzoenen. Ik dacht dat zij ook zo zou reageren, van: dat doe je toch niet, dat is toch vies? Maar zij reageerde er helemaal niet op. Zij keek ernaar of dat de gewoonste zaak van de wereld was..
Ik dacht dat kinderen pas op de middelbare school deze manier van zoenen ontdekten (net zoals dat schuren). Dan komt de seksuele ontwikkeling ook tot ontplooiing. Dit gaat gepaard met het ontdekken of experimenteren op dat gebied. Maar kinderen van de basisschool? Zij weten zeker alleen technisch hoe dat zit.. ik kan mij dan voorstellen dat ze dan denken van: dat ga ik echt niet doen! Dat dacht ik toen ook op 15-jarige leeftijd..

ilsepilse

ilsepilse

22-02-2009 om 13:41

Tongzoenen ! uitkijken

buurjongen van 16 ging zoenen met zijn vriendinnetje ...
en ze kreeg een heel felle allergische reactie want die arme jongen had net pindas gegeten en meisje was heel erg allergisch ... ze eindigden samen in het ziekenhuis ...

Marmar

Marmar

22-02-2009 om 14:22

Uitkijken en...

He Ilsepilse, goed dat je dat zegt. Ook mijn dochter is allergisch voor pinda's. Niet zo erg, maar ze krijgt er wel felrode uitslag van en ze eet ze dus niet (ook geen pindakaas). Maar dan kan ik haar waarschuwen voor toekomstige pinda-etende zoeners.
Overigens, ik heb het gister met haar over dat msn-berichtje van haar klasgenootje gehad. Ze moest er erg om lachen, hoe ik gereageerd had. En dat ik in het vervolg dat soort domme berichten moest wegklikken, deed zij ook. Want klasgenootje had altijd 'dat soort dingen', dochter wist wel wat 'tongen' is (natuurlijk) maar daar ging ze echt niet over msn-en, met wie dan ook. En ze zou het pas 'later' gaan doen als ze over een paar jaar ofzo er aan toe was en dan de juiste jongen had gevonden. Want de jongens die ze nu kent vindt ze maar niks, vnl 'irri'.
Dus ik ben wel gerustgesteld wat dat tongen en schuren betreft. Ik vind dat dochterlief er wel verstandig mee omgaat. Ze had al eerder laten weten, aan dat soort dingen nog niet toe te zijn want ze vindt zichzelf te jong (11 jr.). Oh ja, Alex, ze drinkt geen druppel alcohol, tot nu toe vindt ze dat 'vies'.

Marmar

Marmar

25-02-2009 om 20:56

Alex

Over dit meisje van 11 hoef je je wat betreft Breezers geen zorgen te maken. Ze houdt helemaal niet van zoet, ook niet van zoete drankjes. Raar kind misschien, maar ze drinkt liever melk, thee of water dan bijvoorbeeld vruchtesap.
Ze gaat niet 'uit', heeft geen schoolfeesten oid 's avonds en gaat door de week om half negen naar bed.
Maar je hebt wel gelijk in de zin van 'in de gaten houden die puberella's '. Over een half jaartje naar de brugklas, gaat ze dan bittere schuimkragen happen? Wordt ze dan belaagd door iets oudere knapen? We gaan ze kielhalen, allemaal! (maar preventief dochter eerst.)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.