Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Anno

Anno

19-01-2012 om 22:20

Sexy posters

Jongste is 12 van oktober. Hij is altijd al erg gecharmeerd geweest van de dames en in groep 5 zat hij al te "kussen" met zijn toenmalig vriendinnetje.
Hij krijgt binnenkort een nieuwe kamer want met de middelbare school in zicht kan Spiderman behang echt niet meer, vind hij
Zijn wens voor zijn nieuwe kamer is wit behang met allemaal posters er op. En dat is een beetje mijn probleem want mijnheer wil posters met sexy dames er op. In badpak/bikini dus.
Ik twijfel, eigenlijk vind ik hem te jong voor zoiets. Aan de andere kant, het is zijn kamer. Wat vinden jullie? Misschien dat jullie overwegingen mij helpen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
chocodip

chocodip

19-01-2012 om 22:41

Ben benieuwd

Zelf twee zonen, inmiddels ouder dan die van jou, maar deze interieurwens heb ik niet beleefd.

Vriendin van mij wel. Op een dag was ze zo humeurig bij het zien van die overvloed aan vrouwelijk schoon dat ze overal snorretjes op heeft getekend. Oeioeioie. Nou ja een moeder is ook maar een mens. Haar zoon was 13, herinner ik me.

Zijn jongere broer hing jaren later twee elkaar zoenende dames op. Die poster is ongeschonden gebleven zover ik weet.

Ben benieuwd naar de reacties van andere jongensmoeders.

Maylise

Maylise

19-01-2012 om 23:04

Nee

Nee, dit zou van mij niet mogen. De vrouw wordt zo alleen gereduceerd tot lustobject en ik werk binnen mijn eigen huis niet mee aan de exploitatie van de vrouw. Dus mijn antwoord zou zijn nee en ik zou vervolgens ook maar eens een paar gesprekken aanknopen over waarom ik hier tegen ben.

Maylise

Maylise

19-01-2012 om 23:06

En 12?

Ik las er even over heen dat hij 12 is. Ik dacht 15 of zo. Maar sorry hoor als een jongen van 12 al zulke wensen heeft zou ik dat toch wat vreemd vinden en zelfs wat verontrustend maar misschien ligt dat aan mij. Ik zou er in elk geval maar eens een paar hele indringende gesprekken over gaan voeren over dit onderwerp.

Merel

Merel

20-01-2012 om 08:44

Opvoeding

Ook dit is een vorm van opvoeden vind ik, uitleggen waarom dit soort posters 'not done' zijn en blijven verbieden lijkt me beter.

ilsepilse

ilsepilse

20-01-2012 om 09:44

Nee

ik zou er ook niet blij mee zijn,
gelukkig hier bij 17jarige zoon NBA players op de muur en van de 15jarige Arsenal voetballers, dus ook voor mij leuk om naar te kijken...
ik vind 12 idd jong om dames ad muur te hebben...

koentje

koentje

20-01-2012 om 13:04

Hoezo te jong

ik zou het van mijn man ook niet accepteren dat hij dat soort posters op zou hangen. Zelfs niet op zijn eigen kamer!

Kobalt

Kobalt

20-01-2012 om 14:41

Hangt van de poster af

Ik denk dat ik het af zal laten hangen van de aard van de poster.
Mijn dochter zou ook posters van fotomodellen, popartiesten of filmacteurs op mogen hangen van mij. Als ik Justin Bieber of Johnny Depp google, kom ik sexy foto's en ontblote torso's tegen. Zou ik die verbieden bij mijn dochter? Ik denk het niet, als ze dat echt zou willen.
Dus dan vind ik dat ik mijn zoon niet kan verbieden om posters van dames op te hangen. Zolang die posters maar niet te ranzig zijn. Dus wel netjes een badpak aan.... Het is wel mijn huis, dus ik vind dat ik er wel iets over te zeggen heb. Maar helemaal verbieden, nee, dat zou ik niet eerlijk vinden.

Puck

Puck

21-01-2012 om 23:15

Dat is toch anders kobalt

ik vind het toch essentieel anders wanneer er een acteur of tieneridool op een poster is afgebeeld die er dan met ontbloot lijf op staat of een totaal onbekende pitchpoes die helemaal onbekend is en alleen om haar mooie lijf als lustobject afgebeeld is

Kobalt

Kobalt

22-01-2012 om 09:12

Puck

Nou, er zijn dus ook honderden modellen, stinkend rijk, die echt wel in heel sexy poses hun lichaam verkopen. In mijn jeugd was dat bijvoorbeeld Cindy Crawford. Mijn broer had daar een poster van. Een lustobject, maar ja, dat zijn Johnny Depp en Justin Bieber natuurlijk ook.
Die mensen hebben er hun beroep van gemaakt, om hun image voor (veel) geld te verkopen. Hun lichaam/schoonheid is daarbij handelswaar.

Maylise

Maylise

22-01-2012 om 12:18

Anders

Ik vind dat er wel een subtiel verschil zit tussen een Justin Bieber poster ophangen omdat je zijn muziek zo ontzettend leuk vindt of een poster ophangen van playmate van de maand omdat ze er zo goed uitziet.

Daarnaast zou ik een al te sexy poster van Justin Bieber ook niet goedkeuren. Geen semi naakte Justin Bieber die verleidelijk poseert, wel een Justin BIeber die geheel gekleed poseert.

De posters waar Anno over praat zijn posters die waarschijnlijk wel heel veel vlees laten zien.Posters die heel veel huid laten zien zou ik sowieso niet aan de muur willen; ongeacht of het mannen of vrouwen zijn.

Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik toch een enorm verschil vind zitten tussen het ophangen van een poster van een man of van een vrouw. De man is de geprivilegieerde sekse. Een individuele man kan wel uitgebuit worden maar mannen als geheel worden niet uitgebuit. Voor vrouwen ligt dat anders. De individuele playmate die deze maand in de Playboy staat wordt misschien niet uitgebuit maar vrouwen als geheel worden wel uitgebuit. En door een poster van een vrouw op te hangen enkel en alleen om haar grote borsten en verleidelijke blik werk je mee aan het in stand houden van deze uitbuiting.

In feite keur je op deze manier impliciet goed dat een vrouw dus een lust object is en zo gezien moet worden. En stel voor dat er nog een zusje in huis is? Hoe zal zij zich niet voelen bij een broer die blijkbaar vrouwen als lustobject ziet en element voor decoratie? Dat is toch ook niet gezond?

Nu gaat het hier om een jongen van 12 die waarschijnlijk ook maar wat roept. Ik vind het heel jong hoor om al zulke ideeën te hebben maar dat kan natuurlijk. In elk geval is het tijd voor een paar goede gesprekken.

Tirza G.

Tirza G.

22-01-2012 om 12:41

Wat Maylise zegt. Een idool wat bloot poseert maar om iets anders bekend is (Bieber, Depp) weet donders goed waar hij mee bezig is en verdient rechtstreeks geld aan die ontblote torso. Een naakte playmate is alleen maar een illustratie van mannenoverheersing. Kijk voor de lol eens op large.nl bij de posters, ik denk dat daar precies de posters staan die hier bedoeld worden.
Vroeger moest je als jonge knul moeite doen om een plaatje te vinden van een half ontblote dame; de beha-pagina's van de Wehkampgids waren zo'n beetje het hoogst haalbare. Tegenwoordig moet je moeite doen om al die plaatjes te ontwijken.

Tirza

Kobalt

Kobalt

22-01-2012 om 13:01

Keuze

'De posters waar Anno over praat zijn posters die waarschijnlijk wel heel veel vlees laten zien.Posters die heel veel huid laten zien zou ik sowieso niet aan de muur willen; ongeacht of het mannen of vrouwen zijn.' Dat schrijft Maylise.
Dat vind ik helemaal logisch. Want ik vind dat je daar als ouder de baas over bent. Als je die norm hebt, kun je hem ook in de kamers van je kinderen hanteren.
Maar ik vind het niet logisch om onderscheid te maken tussen te blote mannen en te blote vrouwen. Ook mannelijke modellen worden uitgebuit en ook van mannen wordt misbruik gemaakt.
Hoe zal het voelen voor een klein broertje? Hoe zal hij zich voelen bij een zus die mannen blijkbaar als lustobject en element voor decoratie ziet? Dat zou dan toch evenmin gezond zijn?

Misschien is het voor Anno een optie om samen met zoon posters te zoeken van geanimeerde sexy vrouwen? Bijvoorbeeld Lara Croft en dergelijke. Dat is in ieder geval geen zwak, afhankelijk typje.

Toch vind ik het wel rustig dat mijn puberdochter alleen zelfgemaakte tekeningen aan de muur heeft en zoon een poster van een draak en eentje van het elfenleger uit Lord of the Rings.
Maar zelf zwijmelde ik vroeger ook weg bij mijn posters van Doe Maar. En dan echt niet alleen omdat ze zulke leuke muziek maakten. Ik had ook mijn kamer volhangen van torso's van (mannelijke ) modellen uit de Elle en de Vogue. Dat is toch echt iets voor pubers, om oppervlakkig voor het uiterlijk vertoon te gaan?

chocodip

chocodip

22-01-2012 om 14:53

De artiest is meer dan muziek

daarom is het begin van TVOH zo leuk, dan horen de coaches alleen de muziek en zien niet hoe de persoon in kwestie zich presenteert.

chocodip

chocodip

22-01-2012 om 17:13

Ach ja, tv

maar toch he.

de mensheid wil bedrogen worden.

Anno

Anno

22-01-2012 om 22:26

Nagedacht

Toen ik jong was (iets ouder als 12) had ik mijn kamer volhangen met een halfnaakt Limahl van Kajagogoo. Die trouwens behoorlijk yukk is, nu ik hem weer bekijk http://www.shrtlnk.nl/Jt3e
Mijn man had zijn kamer volhangen met posters van Samantha Fox, bekend vanwege haar euhm zang http://www.shrtlnk.nl/U02uX
Dat waren voorbijgaande bevliegingen waar we echt geen vertekend beeld van de mensheid aan hebben overgehouden. Ik trek wel de grens bij echt naakt. De dames in kwestie moeten wel bedekt zijn. Ook wil ik niet de hele kamer vol, een of twee posters vind ik zat.
Hij is nergens fan van dus daar kan ik niks mee. Ik vind het trouwens onzin dat een halfnaakte popartiest wel zou kunnen en een halfnaakt fotomodel niet. Ik zie daar geen verschil in.
Juist omdat ik denk dat het niet al te lang zal duren eer hij weer met een vriendinnetje thuis komt, zal het wel een tijdelijke zaak zijn. Als zo'n meisje daar een opmerking over maakt dan zijn die posters zo weg. Dat zal ik hem ook nog wel eens vertellen. Ik heb hem trouwens jullie reacties laten lezen en we hebben het er al een beetje over gehad. Maar ik geloof niet dat ik me zorgen moet maken over zijn vrouwbeeld. Zijn ideale vrouw moet mooi zijn en aardig maar vooral slim zijn en een goede baan hebben zodat ze samen veel leuke dingen kunnen doen. Niks mis mee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.