Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Solliciteren supermarkt

Mijn dochter van 15 heeft nu bij twee bekende supermarktketens gesolliciteerd als vakkenvulster. Beide keren een erg leuk gesprekje gehad: bij de ene hadden ze werk bij het brood, bij de andere bij het vlees. Twee keer blij naar huis met de mededeling dat ze de volgende dag zouden bellen over werktijden. Twee keer nooit meer iets van ze gehoord. Ook niet na langsgaan, nog eens bellen, nog eens vragen waarom ze niet wordt teruggebeld.
Ik vind dat mijn dochter dit erg goed doet en ik mag me er absoluut niet mee bemoeien. Dat vind ik goed van haar!
Maar mij handen jeuken om die lui daar eens flink de waarheid te vertellen, ze durven wel zeg, bij een 15 jarige. Ik zal me er niet mee bemoeien, maar soms denk ik.....
Overdrijf ik? Zijn er meer 15 jarigen met dit soort ervaringen? Er zit een paar weken tussen de sollicitaties in.

Christel

Christel

17-02-2016 om 20:04

Herkenbaar

Overal hing hier op ramen "valkenvullers gezocht, 2 tot 12 uur per week, niet in de weekeinden".

Mijn toen 16-jarige zoon heeft gesprek gehad en meldde terloops dat hij nooit op zaterdag kon werken in verband met vrijwilligerswerk. Hij zou de dag erna gebeld worden. Dat gebeurde niet, zoon terug naar winkel. Wat werd er gezegd? Ze hadden mensen nodig op zaterdag! Nog weken heeft het A-viertje er gehangen. Onbegrijpelijk.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

17-02-2016 om 21:06

huis-aan-huisblad

Net iets anders, maar ook niet netjes, vind ik. Bij huis-aan-huisblad zat een oproepje voor bezorgers. Zoon belt, wordt verteld dat hij de volgende dag om 4 uur teruggebeld zal worden. Gebeurt niet, ook niet nadat hij zelf nogmaals belt en een weer afspraak maakt voor een terugbelactie. Tot drie keer toe, toegezegd dat ze de volgende dag zullen terugbellen. Waarom doe je dan zo'n briefje bij je krant?

Drogistmoeder

Drogistmoeder

17-02-2016 om 21:40 Topicstarter

Onbeschoft

Het is zo onbeschoft vind ik. Ze willen wel dat je je gedraagt tegen klanten in zo'n supermarkt. Bij één van de twee heeft ze ook te horen gekregen dat ze het toch echt wel zeker moest weten, want ze betalen een hoop premie voor je....((

Fiorucci

Fiorucci

18-02-2016 om 09:25

Ja...

Mijn dochter solliciteerde ook, en mocht langskomen op gesprek. Dat ging prima, als ze een week later even langs kwam met ingevuld formulier en ID, was het in kannen en kruiken. Een week later kwam ze zoals afgesproken langs, en kreeg de mededeling dat ze haar mail moet lezen, want ze hadden haar toch niet nodig... Ik hoorde later van verschillende meiden dat zij dezelfde ervaring hadden.

Marieke70

Marieke70

18-02-2016 om 11:23

helemaal niets

Mijn kinderen hebben zelfs wel eens helemaal niets gehoord. Dan stond er een bord bij de supermarkt dat ze mensen zochten, zij een sollicitatieformulier ingevuld en dan hoorden ze helemaal niets meer. Niet eens bedankt voor het invullen van het formulier maar we hebben even niemand nodig. Het komt zo bot over. En dan stond 2 maanden later weer een bord dat ze mensen zochten. En nog werden ze niet gebeld. En wat er daarna met die formulieren gebeurde? Je mag hopen dat het netjes vernietigd wordt, zodat je gegevens niet overal rond slingeren.

Hortensia

Hortensia

18-02-2016 om 12:20

bekend verschijnsel

Ook onder volwassen sollicitanten in alle leeftijdsgroepen hoor ik klachten over het niet reageren van werkgevers en vage toestanden rond vacatures die vervuld zouden zijn maar kort daarop weer online stonden.

zebra

zebra

18-02-2016 om 14:18

klinkt niet fijn

hier tot nu toe alleen fatsoenlijk behandeld na aanmelding voor een bijbaan, zowel bij het bezorgen van streekkranten (vakanties), bezorgen van folders (nu Spotta) als bij de bouwmarkt waar onze zoon nu al 2 jaar vakken vult.

Drogistmoeder

Drogistmoeder

18-02-2016 om 21:24 Topicstarter

Bedankt

voor de reacties. Schrijnend allemaal, maar fijn om te horen dat zij niet de enige is. Maar ze blijft stug doorzoeken

online reageren

Zoon reageert afgelopen half jaar iedere twee maanden op openstaande vacatures bij AH als vakkenvuller. Krijgt nooit een reactie. Heeft een keer navraag gedaan. Antwoord "ja dan valt jouw beschikbaarheid niet samen met wat wij zoeken". Sjonge. Hoeveel moeite zou het AH kosten om dat als reactie terug te mailen?

Machteld

Machteld

24-02-2016 om 10:16

ja hortensia

Ik solliciteer nu aleen tijd en het is schrikbarend hoe er met je om gegaan wordt. Solliciteren gaat heel makkelijk via de sollicitatie button. En regelmatig word ik benaderd via linkedinn, en willen ze liefst gisteren een gesprek met je hebben. Daarna hoor je soms helemaal niets meer. Waar is de goede oude tijd dat men je via een brief meedeelde dat je het helaas niet geworden was en je veel succes wenste bij volgende sollicitaties??

Even terug naar de supermarkt. Wij hebben wel zelf contact gezocht met iemand bij de brood/vleeswaren die we al lang kennen en die onze zoon heeft zien opgroeien. Ze wilde hem heel graag hebben. Daarna zelf ook nog een paar keer er achter aan gezeten. Ik weet zeker dat het hem zonder dat niet was gelukt. Natuurlijk is het prima voor hun zelfstandigheid om het zelf te regelen maar in dit geval lukt het echt niet zonder hulp. Succes!

Triva

Triva

24-02-2016 om 10:26

Je wil werkelijk terug naar een tijd waar je brieven verstuurt via dure postzegels? Wat een werk zeg en dat voor soms wel 200 reacties vaak van mensen die moeten solliciteren. Ik geloof dat ik daar ook voor zou passen als werkgever. Dan moet je alleen al iemand aannemen om de brieven te versturen als je vaak vacatures hebt. Voor het werk bij de post zou het wel positief zijn

mirreke

mirreke

24-02-2016 om 12:27

Weer een voorbeeld van hoe amoreel men wordt

omdat het kan, omdat er zoveel werkzoekenden zijn. Dus wordt men onbeschoft, omdat het kan.

Ik hoor veel van dit soort voorbeelden, en ik hoor ook veel nare dingen van jongeren die bij een supermarkt werken... Gedwongen overwerk is er één van...

Triva

Triva

24-02-2016 om 12:32

Klopt

Gedwongen overwerk en dan heel veel moeite moeten doen om betaald te krijgen en nooit het precieze bedrag. Ik denk wel dat veel leidinggevenden daar ook een rotbaan hebben. Mijn zoon is er vier mnd geleden mee gestopt maar sprak een leidinggevende die weer gedegradeerd is. Het is echt niet makkelijk daar.

Kijk ook eens bij postnl: zaterdagbezorgers verdienen veel meer dan in de supermarkt en je hoeft niet op zaterdagavond. Mijn zoon is best tevreden nu.

Elfje65

Elfje65

24-02-2016 om 17:45

Nou

Post nl reageert ook niet altijd. Ook geen goede ervaringen mee. Ik denk qua supermarkt dat het heel afhankelijk is welke baas er staat. Hlet zijn vaak franchisenemers ook. Zoon werkt al 4 jr bij supermarkt en krijgt wel overuren uitbetaald en bij achoolroosterwijzigingen passen ze zijm werkrooster aan.

Triva

Triva

24-02-2016 om 18:26

elfje

Ik heb niets gezegd over of postnl reageert, het wordt mijns inziens pas een probleem als je iemand hebt gesproken en daarna niets meer van je laat horen.

Verder is het bij AH algemeen bekend dat je, als je een zaterdag vrij wil, dat 29 dagen van tevoren moet doorgeven anders moet je zelf ruilen en ja, niemand wil extra werken op een zaterdagavond. Bespottelijk. Ze hebben gewoon veel te weinig mensen voor het werk, hier in ieder geval.

Machteld

Machteld

24-02-2016 om 19:04

trivia

Het gaat mij niet om terug naar de post.....het gaat mij om de beleefdheid en respect waarmee je destijds wel en nu niet meer behandeld wordt.
Het gemak waarmee je nu kunt solliciteren lijkt wel rechtevenredig aan het gemak waarmee er niet, laat of onbeleefd gereageerd wordt.

zelfde verhaal

Mijn Puber heeft dit ook voorgehad.
Ik vind het ongepast dat er eerst wordt gezegd dat er een mooie kans is,
maar nadien laten ze niets meer horen.

Drogistmoeder

Drogistmoeder

19-03-2016 om 13:59 Topicstarter

Hoera!

Vandaag is ze begonnen bij een kleine supermarktketen in de buurt. Er is nu een proefijd van een maand natuurlijk, en er kan nog van alles gebeuren. Maar ze heeft gesprek gehad, online toetsen gemaakt (wat een werk trouwens, voor een eenvoudig vakkenvulbaantje), contract getekend en met alle medewerkers (althans, die van vandaag), kennis gemaakt, en een ochtend gewerkt

Neeltje

Neeltje

25-03-2016 om 19:18

soort zelfde verhaal

Leuk dat je dochter is aan genomen!

Dochter moet voor vervolg opleiding in kleding zaak gaan werken.
Best moeilijk daar een baantje te vinden.
Nu had ze bij de Wibra gesolliciteerd en op gesprek geweest.
Ze zouden bericht sturen binnen een week, want ze vonden het niet netjes niks van zich te laten horen.
Wat denk je?
Week is voorbij, niks gehoord.
Kleine moeite toch, zou je denken.

Drogistmoeder

Drogistmoeder

25-03-2016 om 19:37 Topicstarter

Neeltje

Wat jammer dat ze niet reageren! En vooral omdat het moet voor een opleiding. Probeer haar zover te krijgen dat ze dinsdag gaat bellen om te vragen of ze er al uit zijn. Dat is heel legitiem hoor! Heeft mijn dochter ook gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.