Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Spannend... alweer examens

Hier is het niet simpel met de ‘puberella’. Ze is gisteren thuis gekomen met een rapport van dagelijks werk met 5 (!) tekorten. En ik die dacht dat alles zo goed ging. Ja, ze heeft voor alles een uitleg natuurlijk. Voor de meeste vakken hebben ze maar 1 controletoets gehad en die viel nu net even tegen… Ze zal de komende 14 dagen keihard moeten werken en ik maak me er echt wel zorgen over. Misschien is het niet slecht dat ze tegen de lamp loopt, maar dat heb je als mama ook niet graag hè. Ondertussen is ze al aan het spreken over een andere richting, maar daar ga ik niet mee akkoord. Als iets niet lukt, dan zou ze alweer een andere richting willen kiezen. Dat vind ik weglopen van het probleem… Maar zo ziet zij dat niet. Niet simpel. Ik weet dus ook niet of de richting echt te zwaar is of dat ze verkeerd studeert of… Dat is moeilijk inschatten.

Maandag begint ze met de examens…

Het worden nog spannende weken,

Groetjes,

Lhena xxx

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2009 om 10:46

Hier ook

Hier ook een dochter in HAVO 4 met flink tegenvallende resultaten voor tentamens, SE´s. Ik ben meestal erg soepel met een slecht cijfer. Goed je best doen voor het volgende rapport... Maar dit keer heb ik de wind van voren gegeven. Nog even en ze moet weer een stap lager. Van VWO naar HAVO begreep ik. Dat leek me oprecht beter voor haar gezien haar karakter e.d. maar als je intelligent genoeg voor VWO wordt geacht moet HAVO toch lukken. Ik was voor het eerst echt teleurgesteld over schoolresultaten van een kind van mij.

Lhena

Lhena

06-12-2009 om 10:50 Topicstarter

Dat bedoel ik nou

Dat vind ik ook... Dochter hier heeft al twee verschillende richtingen gedaan. Nu praat ze alweer over een andere richting. Maar dat wil ik niet toelaten. Uiteindelijk heeft ze dan 13 verschillende dingen gedaan en niet één voltooid. Begrijp je wat ik bedoel? Ik vind dat ze er gewoon voor moet gaan. Desnoods doet ze haar jaar opnieuw, maar in dezelfde richting. Of bekijk ik dat verkeerd?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.